Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

  • stewen

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 20:20
    jOHNjRAMBO wrote:
    fan tjötar du om stewen, de rockar 3.7-4.2 imorgon vid 20.00!!!!
    http://www.dmi.dk/dmi/print/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat_skagerrak-udskrift.htm

    Hehe japp jag såg det nu.
    Imorrn blir det hardcore.
    Frågan är bara fortfarande vart fasen man ska ta vägen. Videokameran ska med iaf!

  • sinker

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 20:52

    Seriöst nu gubbar, var blir det bäst vågor på VSV? Verkar bli +15 VSV efter 17 imorgon. Lejet blir inte bra och Apel blir onshore. Vad finns det mer? Hur funkar Åsa? Och var i Åsa, är det längst ut på spetsen?

    /göteborgare

  • ola-h

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 21:07
    Kate wrote:
    Ola!
    Ska du till Åsa imorgon?
    Vilken tid? Jag komma åka söderut vid 4-5 tiden…
    /kate

    Antagligen var det väl Ola P du syftade på, men Ola som Ola kanske???

    Jag seglar Åsa imorgon. Är där senast 15 men siktar egentligen in mig på vridet framåt kvällen. Jag tänkte tillbringa timmarna från 15 och framåt med att skrämma bort vågsurfare från yttre så det är rent när det väl börjar gå av.

    Med lite tur kan inre funka fint också, men om DMI:s nuvarande prognos slår in kommer det bli löjligt mycket stenätning. Bäst att ta med många reservfenor…

  • ola_p

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 04:38
    Kate wrote:
    Ola!
    Ska du till Åsa imorgon?
    Vilken tid? Jag komma åka söderut vid 4-5 tiden…
    /kate
    Självfallet! Jag siktar på att komma från gbg vid 14 tiden, lite beroende på vad mätarna visar, behöver egentligen jobba så länge som möjligt.

    Ola H. wrote:
    Med lite tur kan inre funka fint också, men om DMI:s nuvarande prognos slår in kommer det bli löjligt mycket stenätning. Bäst att ta med många reservfenor…

    Har två mfc fpt samt två PL teamwave, det borde man överleva kvällen på… 😀

  • drakglenn

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 06:47

    Minst 14-17m/s, ser ut att bli en tuff kväll, Varberg nästa….:wink:

    //Glenn

  • tdk

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 07:09

    For sure!! 🙂 Klockan kommer gå sakta på jobbet idag….

  • stewen

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 07:42

    Varberg då alltså.
    Syns på vattnet=)

  • mbkpeter

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 08:46

    Kommer ta med kameran. Vart kommer merparten att hålla hus. Kan hända att jag ligger och plaskar en stund med dykhuset också.

    Apel / Lejet / ?

    Be there

  • toka

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:25
    Drakglenn wrote:
    Minst 14-17m/s, ser ut att bli en tuff kväll, Varberg nästa….:wink:

    //Glenn

    Lite FÖR tuff kväll!!! Fasiken. Måste köpa mindre segel! Om ni ser en vante komma flygande med ett 4,2 i händerna så kan ni väl hämta upp mig där jag landar? Jag ska slå rekord i nedhal- och uthalsdragning ikväll…

  • adde

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:29
    Toka wrote:
    Drakglenn wrote:
    Minst 14-17m/s, ser ut att bli en tuff kväll, Varberg nästa….:wink:

    //Glenn

    Lite FÖR tuff kväll!!! Fasiken. Måste köpa mindre segel! Om ni ser en vante komma flygande med ett 4,2 i händerna så kan ni väl hämta upp mig där jag landar? Jag ska slå rekord i nedhal- och uthalsdragning ikväll…

    Vi kanske kan låna en 3.7 av Fahlen. dock så kommer någon få segla sin 4.2 på 400 i så fall…

    /adde

  • jeppo_f

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 09:49

    Jag har en 3.9-a liggande i bilen som jag kan låna ut. Vart åker ni? Lejjet?
    Jag drar ner vid tre, halv fyra nånting….

    /jeppo

  • toka

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:05
    Jeppo_F wrote:
    Jag har en 3.9-a liggande i bilen som jag kan låna ut. Vart åker ni? Lejjet?
    Jag drar ner vid tre, halv fyra nånting….

    /jeppo

    Peder ska plocka med sig sin 3,7:a också. Är bara lite rädd att ni kommer vilja köra era småsegel själva… Jag får väl duka upp kaffe och mackor till er på stranden och så smita ut och köra på era grejer medan ni fikar?!
    Vinn-vinn-situation!
    🙂

  • drakglenn

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:15
    adde wrote:
    Toka wrote:
    Drakglenn wrote:
    Minst 14-17m/s, ser ut att bli en tuff kväll, Varberg nästa….:wink:

    //Glenn

    Lite FÖR tuff kväll!!! Fasiken. Måste köpa mindre segel! Om ni ser en vante komma flygande med ett 4,2 i händerna så kan ni väl hämta upp mig där jag landar? Jag ska slå rekord i nedhal- och uthalsdragning ikväll…

    Vi kanske kan låna en 3.7 av Fahlen. dock så kommer någon få segla sin 4.2 på 400 i så fall…

    /adde

    Äumh…:wink:
    // Glenn

  • adde

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:27
    Drakglenn wrote:
    Äumh…:wink:
    // Glenn

    Höhö.

    Det hade ju inte hjälpt att ha segel sydda för 400 i detta fall :D, ty då hade vi inte haft några 370 master att stoppa i 3.7:an…

  • jeppo_f

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:53

    Nja, jag kör nog hellre nytt-och-tufft Ezzy 4.2 än gammalt-och-tråkigt NP 3.9, trots skillnaden i storlek, så det är lugnt Toka, du får låna det.
    Fast jag tackar naturligtvis inte nej till fika 🙂

    Sjuuuuukt hur långsamt klockan går idag!!!

    /jeppo

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.