Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 10:58
    Oregistrerad wrote:
    Ok, vi är några väldigt kungliga juniorer som vill köra riktiga vågor för första gången. Erafenheten än så länge är typ Lomma på NV kuling (= närkontakt med piren). Just nu klurar vi på Dogge alternativt Vejbystrand. Vart blir det cleanast, vart blir det störst? Och finns det andra alternativ?

    Tacksam för fet hjälp

    Just nu sydväst 12 m/s på Halands väderö och ökande.

    Mellbystrand nedanför Delfinen funkar garanterat.

    Om det blir mer väst åk mer söderut mot Båstad.

  • toka

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:03
    Jeppo_F wrote:
    Nja, jag kör nog hellre nytt-och-tufft Ezzy 4.2 än gammalt-och-tråkigt NP 3.9, trots skillnaden i storlek, så det är lugnt Toka, du får låna det.
    Fast jag tackar naturligtvis inte nej till fika 🙂

    Sjuuuuukt hur långsamt klockan går idag!!!

    /jeppo

    Men frågan är om inte ett hårt draget SO 4,2 är begagligare att köra än ett 3,9 Search? Mina erfarenheter av Search är inte de bästa… Men så har jag inte kört så litet segel innan heller förstås!
    Dessutom kan man väl hoppas att jag blivit lite säkrare/duktigare seglare på två år!! 🙂

  • pederboy

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:11
    adde wrote:
    Toka wrote:
    Drakglenn wrote:
    Minst 14-17m/s, ser ut att bli en tuff kväll, Varberg nästa….:wink:

    //Glenn

    Lite FÖR tuff kväll!!! Fasiken. Måste köpa mindre segel! Om ni ser en vante komma flygande med ett 4,2 i händerna så kan ni väl hämta upp mig där jag landar? Jag ska slå rekord i nedhal- och uthalsdragning ikväll…

    Vi kanske kan låna en 3.7 av Fahlen. dock så kommer någon få segla sin 4.2 på 400 i så fall…

    /adde

    Min 3.7a kan du rigga på en 400 mast, inte för att jag har testat men enligt specen.

    Size: 3.7
    Recommended Mast : 400 / 19
    Alternative Mast: 370 / 17

    /Peder

  • basse

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:14

    Nääee… nu kanska men skall ta och åka hem och göra en massa mat att ha i bussen ner och hem och kaffe och godis och en hel kartong med Skota in!!

    Ses!

  • basse

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:14
    Pederboy wrote:
    Min 3.7a kan du rigga på en 400 mast, inte för att jag har testat men enligt specen.

    Size: 3.7
    Recommended Mast : 400 / 19
    Alternative Mast: 370 / 17

    /Peder

    Fiii faan vad reeetro!

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 11:18
    Basse wrote:
    Pederboy wrote:
    Min 3.7a kan du rigga på en 400 mast, inte för att jag har testat men enligt specen.

    Size: 3.7
    Recommended Mast : 400 / 19
    Alternative Mast: 370 / 17

    /Peder

    Fiii faan vad reeetro!

    Hårt är tufft!!!

  • pederboy

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:19
    Basse wrote:
    Pederboy wrote:
    Min 3.7a kan du rigga på en 400 mast, inte för att jag har testat men enligt specen.

    Size: 3.7
    Recommended Mast : 400 / 19
    Alternative Mast: 370 / 17

    /Peder

    Fiii faan vad reeetro!

    Långt, smalt och hårt

  • jeppo_f

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 11:37
    Basse wrote:
    Nääee… nu kanska men skall ta och åka hem och göra en massa mat att ha i bussen ner och hem och kaffe och godis och en hel kartong med Skota in!!

    Har du lite extra Skota in så att du kan ta med till mig med? Mitt börjar bli gammalt. Skulle va jäkligt sjysst!

    /jeppo

  • imported_borje

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 20:16

    Finns lite bilder på hemsidan från dagens surf i Vilshärad. Lagom tryck med 5.0 innan vinden vred. Håll till godo 🙂

  • toka

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 20:27

    Några mer eller mindre suddiga bilder från Lejet om jag lyckas med uppladdningen. Svårt att hålla kameran still i blåsten! Basse, Pederboy och Jeppo_F fick agera fotomodeller…

  • johnjrambo

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 05:11

    Jivvlar, hardcore igår gubbs!
    Kan inte äns med o klaga, 4.2 o solsken.
    Premiär i vågorna efter alldeles för mycke plattvattens surf blir man inget annat än stukad, mörbultad o nackspärr ingick oxå..haha, fan va gött!!
    Men de var inte mycke folk i Apel?
    Hur var det i Lejet?

  • basse

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 05:48

    Det var rätt sådär faktiskt. Inte den bästa vinkeln kan man ju lugnt säga.

  • tdk

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 07:30

    He! Lätt att det var Hardcore!! ha! Så lär dagen kostat mig en svullen haka, ett blått öga, ett jätte dödat segel, en knäckt bom och en krökt förlängare.. Får tacka arlas mjölk att inte revbenen gick med.. 🙂 MEN Så va jag sjuuuukt nära att ställa puschloopen med 🙂

  • jeppo_f

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 07:58

    Krökt förlängare??? Nice… Verkar som det laddades hårdare i Apelviken än i Lejjet!

    /jeppo

  • stewen

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 08:01

    Ja det var fan gött ös
    Helt paj i kroppen idag!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.