Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar folk i stockholm?

Taggad: ,

• larry

Medlem
    21 mars, 2003 vid 08:14

Du har ju redan svarat på ditt eget inlägg. wink.gif

På Ekerö funkar det på väst. Som du säger finns det ett ställe strax efter Rasta. Pasera avfarten till “Rasta båtklubb” (är inte 100 på att den heter exakt så) kör sen ca 500 meter och sväng sen vänster in på Lönnviksvägen. Där kan man antingen segla i början på Lönviksvägen eller så parkerar man där vägen tar slut om det är för mycket nord.

Det går även att köra västligt vid Närlundabadet på Ekerö.

/FD Ekeröbo

Skulle föresten vara intressant att höra vilka favvo ställen du har mellan nordost-ost.

• getwet

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:26

Och på väst blir svaret som vanligt….Torö!
    N och NO kör jag på Skälåker, inte ultimat men duger för mig. Om man kryssar upp en bit och ger tusan i att ligga i viken så är vinden både stabilare och kraftigare, samt betydligt längre ben att “sträcka” ut på.

• calle_b

Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:21

En liten fråga om lathet oxå, eller tidsbrist.
    Åkersberga är nämde jag förut, och det funkar riktigt bra ibland. Där seglar man från Breviksbadet eller en bit längre ner. Kursgården tror jag det heter.
    Funkar i Sydliga vindar, Sydväst är bäst då man kan skära farlden och morsa på vaxholmsbåtarna.

Minnet e lite dammigt efter vintern med allt bör stämma crazy.gif

Ha d gott

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2003 vid 19:43

Är uppväxt i Österskär vid trälhavet, men har mestadels risiga erfarenheter därifrån. Har seglat en hel del vid breviksbadet, men ofta blåser det mer någon annanstans, söder om stan?
    Ska nog kolla in Ekerö nu till våren.
    Tack för tipsen.

• solbrillekrille

Medlem
    22 mars, 2003 vid 05:48

hur vet du att det “oftast blåser mer nånannanstans”? smirk.gif

/krille

• anonym-anvandare

Medlem
    23 mars, 2003 vid 10:00

Jo, Krille nu ska jag förklara.
    Jag har en hel del surfkompisar som man ringer varje dag get vankas vind, på så sett vet man hur det blåser på andra ställen runt stockholm. På sydliga vindar brukar det blåsa mer söder om stan. På nordliga vindar blåser det ofta bäst så långt öster ut man kan komma väddö eller singö.
    Ibland blåser det bäst på torö på nordan.
    Kanske svårt att hitta ett mönster i detta men med hjälp av telefon och fyrar så kan man vet ganska bra var som é att segla just då. Det blir ju lite bilåka av, men det är det värt.

• boman

Medlem
    27 mars, 2003 vid 12:32

Det stämmer! Det kan vara stor skillnad på en ganska så kort kuststräcka.
    jag brukar kolla landsort och söderarms fyr på för att få ett begrepp om var vinden är starkast när lågtrycken rullar in.
    en snabb koll går att göra på text tv.
    (Jag har förmig att landsort brukar vara med men var är den confused.gif :confused)www.tv4.se/default.asp?nav=1&innehall=/texttv/text-tv.asp£Pagenumber=407$ShowAll=Yes

• solbrillekrille

Medlem
    27 mars, 2003 vid 14:15

en rätt så bra förklaring Perry ,men inte så helt övertygande:-)

vet du om det finns något bra ställe att segla nord, nordväst på, runtomkring åkersberga.????

• anonym-anvandare

Medlem
    27 mars, 2003 vid 18:21

Nordan nära Å-berga?
    Ljusterö, Ullnasjön och Näsbypark.
    Annars funkar väl Torö (insidan) och mälaren bättre.
    Stay gnarly!
    Trälhavet suger.

• calle_b

Medlem
    1 april, 2003 vid 11:06

Man skulle egentligen dra ihop ett gäng galna surfare o sticka o stila i Riddarfjärden wink.gif . Hade för mej att det funkar i väst…. tongue.gif
    smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var seglar folk i stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.