Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska jag ha mast foten?

• Var ska jag ha mast foten?

Publicerad av joell på 10 augusti, 2004 vid 20:35

Hejsan, har surfat mycket i sommar men har haft lite problem under seglingen, speciellt de dagarna det blåste lite starkare, nämligen att brädan lovvar för mycket, jobbigt att behöva luta hela riggen fråmot istället för att luta sig till baka i selen och njuta av hastigheten. Jag är 15 bast och väger futtiga 55 kilo, har ett segel på 6.0 m2 och en fanatic viper bräda. Skulle vara jävligt tacksam om någon kunde hjälpa mig och berätta var mastfoten ska vara placerad, har den förtillfället alldra längst fram för att försöka få den falla av lite…

// Joel Larsvall

stewen svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 21:02

tjäna , nästan alla nya brädor som jag haft,passar det bäst med mastfoten längst fram.

• joell

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 21:05

Ok, konstigt nog tycktes brädan fortfarande styra upp med foten längst fram..

• rabbit

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 21:31

I Juli numret av BOARDS 2004 var det en 4 sidors artikel om mastfotsplacering och bomplacering, hur och varför, med bilder och exempel.
    Författad av ”BOARDS technique guru Simon Bornhoft”.

Kanske kan det vara nåt? Jag har tyvärr ingen scanner, annars hade man ju kunnat posta det här, men din lokala ”utländskatidningarmånglare” borde ju kunna fixa numret åt dig.

Lycka till,

-rabbit

• mikaels

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 21:59

Har du tillräcklig fena? När jag hade likande problem blev de bättre med en större fena, vet ej om det beror på dålig teknik eller god teori wink.gif

• stewen

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 22:23

men om du planar med brädan så ska det väl inte vara några problem att styra ner den i lä med hjälp av fötterna.. Seglet styr du endast med när du inte planar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska jag ha mast foten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.