Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska jag handla?!

• Var ska jag handla?!

Publicerad av joell på 25 april, 2004 vid 19:49

Ni erfarna surf-shoppare, har ni tipps på var man ska köpa nya brädor (Formula bräda för tillfället). Ska man handla utomlands? här i Sverige?. Jag skulle verkligen uppskatta om någon tippsade om några affärer och i sådana fall, kan ni vara shysta och lägga ut en/ flera länkar till bra och billiga surfaffärer. / Joel L

anonym-anvandare svarade 20 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • ian

Medlem
    25 april, 2004 vid 20:35

kan ju va najs att stödja de affärer som stödjer steffo med banners wink.gif

de flesta köper väl nya brädor här hemma, främsta argumentet är väl att reklamationer blir så mycket lättare. en del köper från andra länder eftersom det är billigare osv men av vad jag har hört (hehe, sådär halvsäker källa då) så är nya brädor inte särskilt mycket billigare i andra länder än i sverige, däremot har jag hört att fjolårets modeller sänks mer än här hemma.

Värt att notera är att allt kanske inte finns med på hemsidor osv så om du går in på en internetbutik som tex activesports kan det verkligen vara värt att slå en signal eller skicka ett mail dit eftersom produkter eller priset på en viss produkt inte är uppdaterad på hemsidan.

• joell

Medlem
    25 april, 2004 vid 21:50

Tack för svaret, för mig spelar det inte så ”jätte” stor roll om grejorna är från fjol året, huvudsaken är att det är bra prylar och ett rimmligt pris. Men det kanske är svårt att hitta en Formula bräda under 10 papp?

• ian

Medlem
    26 april, 2004 vid 00:12

finns ju en ganska stor begagnatmarknad också men om man snackar lite med affären kan det hända att man får överaskande bra priser, så det är väl vad jag skulle rekommendera.

Sen beror det ju på vad syftet med formulaköpet är. Är det att plana tidigt? tävla superseriöst? Lära sig och kanske tävla på?

Om man inte ska tävla så tror jag att det är roligare att köra en bräda typ AHD inspiro eller liknande. Om man vill tävla i formula så är det ju självklart en sådan bräda man ska ha men senaste modellen tror jag att man har nytta av först då man är riktigt duktig, fast det är ju kul att ha nya prylar wink.gif.

Bör väl tillägga att jag har jobbat litegrand åt http://www.activesports.se och därför bör ju inte min åsikt ses som objektiv grin.gif

• imported_macts

Medlem
    26 april, 2004 vid 06:23

GUN Mythos ligger väl på lite drygt 10 papp. Är nog den enda nya formulan i den prisklassen. Prestandan på den kan jag inte uttala mig om. den finns i alla fall på http://www.vindsurfing.se

• lars_k

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:05

Dra iväg ett mail till Keppler
    surfkeppler@aol.com
    och kolla om han har nån bra fjolårs-formula.
    Han har mkt mer grejer än vad som framgår av hemsidan.
    Gör som ”alla” andra, handla fjolårs hos Keppler. =)
    http://www.surfkeppler.de

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:08

Jag köpte lite ”nya” fjorårsgrejor av Surfkeppler (http://www.surfkeppler.de). Helt ok pris och utan fraktskador men det finns ju de som har fått paket med hål hemskickat…

• oscar

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:17

Jag har fått paket med hål och trasig bräda från surfers paradise…detta är alltid fraktbolagens fel och kan inte skyllas på surfshopparna. Konstigt att detta alltid ska komma upp när det talas om keppler?

• lars_k

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:23

Det är svenska handlare som skriver massa skit. Patetiskt.
    Konkurrera istället för faen.. frown.gif

• ian

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:31

värt att nämna är att man väl måste kolla efter fraktskador direkt innan man skriver på för att vara säker?

hehe, hur man igenom ett meddelande på konfen blev hatad av alla brevbärare i sverige wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 08:32

om du skickar efter från Varberg eller Tyskland har ingen betydelse när det gäller rekl.

• ian

Medlem
    26 april, 2004 vid 08:39

nej, jag sa inte att det är olika lagar (om jag gjorde så menade jag det iaf inte wink.gif) men jag tror att det är krångligare att ringa tyskland och skicka grejor fram och tillbaka. Men självklart beror detta på affären också. Kan säkert hända att en svensk butik har vart värre än en i tyskland. men det vet säkert någon annan bättre än mig.

Jag tycker inte heller att jag uttryckte mig på ett sådant sätt att jag hade järnkoll på sådant.

• vinta_kestrel

Medlem
    26 april, 2004 vid 14:26

Man måste in rapportera skador innan chaffisen lämnar dig. T.ex. Danzas kräver att man hör av sig om transportskada inom 7 dagar efter leverans. Men, det underlättar säkert diskussionerna med fraktbolaget att rapportera medans chaffisen är där och kan bekräfta skadan.

• minken

Medlem
    28 april, 2004 vid 16:37

som chafför kan jag bara säga att om det e skador på paketen vi kör ut brukar jag och kunden skriva t.ex ”skadat emballage” och chafförens namn på fraktsedel och din kopia
    hur de sen är med ersättningen för skadorna är en annan sak men jag tror att det är ganska dålig ersättning

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2004 vid 18:14

Har handlat mycket i tyskland hos olika affärer och surfkeppler är bra, svarar snabbt på mail. Även 2004 grejor betydligt billigre ex. köpte vi NP zone segel c:a 1200 kr billigare st. än i varberg.
    Har hittils i år handlat för c:a 60000 i tyskland, inte allt själv utan till olika kompisar (vi brukar gå ihop så blir frakten försumbar), frakten brukar ligga mellan 200 – 400 kr beroende på hur mycket man köper.
    Använda IBAN betalning så kostar penga-överföringen endast 10kr.
    Det är bara att handla i tyskland för den som vill spara tusenlappar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var ska jag handla?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.