Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var ska jag kitea tor-fre?

• Var ska jag kitea tor-fre?

Publicerad av burning på 18 augusti, 2009 vid 22:10

Jag har kiteat på Öland tidigare men ska till västkusten över helgen och funderar på vilka spots som är mest kitevänliga (långgrunt, plattvatten och launchvänligt) tor-fre.

Hit me!

EDIT: Jag är nybörjare och har en 12a.

grekles svarade 15 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • kitelife

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 22:40

Lundåkra hamnen /syd /ost

JP låda/håla /väst /nordväst

HaboLjung /väst

i den ordningen 😉 nä men det beror på vinden . . .

• theycallmemartin

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:25

Måste nog påstå att JP är det bästa nybörjarhänget på södra västkusten ( som jag varit på) Habo ljung är mycket mer crowded och mindre plats (framförallt för launch). Lundåkra hamnen har jag iofs inte varit så mycket i, men där brukar väll vara både mer folk och mindre launchplats än JP ?

• tobbekite

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:34
    theycallmeMartin;568287 wrote:
    Lundåkra hamnen har jag iofs inte varit så mycket i, men där brukar väll vara både mer folk och mindre launchplats än JP ?

mm launchytan i Lundåkra suger. sen blir det inte bättre av att många tycker det är en skitbra idé att åka precis där alla går in/ut från den trånga launchytan.

men när man väl kommit ut på vattnet är det nybörjarvänligt o bra, brukar gå att hitta sig en egen yta att leka på just av den anledningen att majoriteten verkar vilja åka på samma ställa (läs ovan).

• grekles

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:55

JP står för? Var kan man köra idag, finns det någon bra vind i skåne idag? Verkar lite dåligt när man kollar vädersidor men vindmätaren i Bjärred visar 8 m/s västlig.

• larssa

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:58
    Grekles;568298 wrote: