Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport VAR SKA MAN ÅKA PÅ SOMMARN…

• VAR SKA MAN ÅKA PÅ SOMMARN…

Publicerad av niklas_s på 31 december, 2003 vid 01:50

om garda e för oblåsit, pozo för blåsit å allt annat för dyrt? Finns de inte nått såntdära ställe där de alltid blåser 6.2-4.0 å som inte e så dyrt att åka till?

mag svarade 20 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 januari, 2004 vid 10:30

Leucate i södra frankrike kanske. Blåser duktigt på plattvatten och man tar sig dit med bil på 24 timmar…Massor med uthyrning och bra spots…

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 17:34

Dom har iaf sjukt snygga brudar i pozo smirk.gif tror jag crazy.gifMen köp ett skit litet segel typ ett 3,0 så kan du ju segla i pozo lr? blush.gif//Philip

serafin /Cowboy song

• niklas_s

Medlem
    3 januari, 2004 vid 18:58

mm men de e just de. att ja måste köpa segel. å till de en mast. kanske två tillåme. å då blir de inte så billit trotts allt. min ekonomi e nämligen extremt oförlåtande.

• niklas_s

Medlem
    3 januari, 2004 vid 19:02

men leucate? hur vindsäkert e de där? va i sommras i frankrike nämligen, men då vid marseille ungefär å de blåste inte speciellt bra då. 2 av 10 dagar. under dom 10 dagarna blåste de mer hemma, sådär kul. men då sa “localsen” också att om man skulle surfa så va vi på fel ställe.

• jacob-holmqvist

Medlem
    7 januari, 2004 vid 14:05

Teneriffa – i alla fall lite lättare vindar, eller Lanzarote med ungefär 5.3 dagligen istället. Fuerte går det väl inte charter till på sommaren. Är man på Gran Canaria måste man ju heller inte segla i Pozo, inte heller mitt på dagen när det blåser som mest.

• sinclair

Medlem
    7 januari, 2004 vid 16:18

Åk till Teneriffa, jag tröttnade på att det blåste sjukt mkt på gc under sommaren och testade el medano teneriffa i stället. jag har varit där 3 ggr sedan dess.

http://www.fanatic.el-medano.com

• niklas_s

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:15

tackar jätte mycke för tippsen. eftersom 5.0 e min favvorit storlek så låter ju lanzarote skitbra. men e de nån som vet hur man får tag i billigaste möjligt boende där under sommarn? e de platt eller vågor?

Teneriffa, e de platt eller vågor där? vindstyrka? sannolikhet för vind? boende?

• jacob-holmqvist

Medlem
    7 januari, 2004 vid 19:53

Teneriffa är blåsigare än Lanzarote och ska ha finare vågor än GC. För dig lär det nog handla om mer är 5.0 på sommaren, iofs (4.2/4.0?). Detta gäller väl Lanzarote också… Vi är några som kanske ska ner, men man får se. Varför börjar du inte med en rejäl Klitmöllervistelse i Juni? Prisvärt och bra vindstatistik.

http://www.el-medano.com
    http://www.surfcenter.el-medano.com

• getwet

Medlem
    8 januari, 2004 vid 09:17

Tarifa, billigt flyg ned till Malaga och sedan är det bara 12-15 mil till ett av EUs bästa surfställen.

• niklas_s

Medlem
    8 januari, 2004 vid 17:26

men e de verkligen vindsäkert i tarifa?

• basse

Medlem
    9 januari, 2004 vid 09:59
  • niklas_s

Medlem
    9 januari, 2004 vid 11:46

JÄKLAR sikken bra sida. klitmöller verkar ju hur fett som hällst. Men de känns lite tråkit å bara åka till klitmöller. verkar inte va så bra på sommarn häller. Men Tarifa verkar ju riktit sjysst i juli. vad är den normala våghöjden i där? skulle nämligen aldri lyckas segla i masthögt å grejjer.

• basse

Medlem
    9 januari, 2004 vid 12:03

Du får väl snylta till dig en plats i någon bil när vi “lite äldre” åker till Klitt i vår då…. Hoppas ju att de kommer bli ett par resor minst. Är man en full bil kan det bli riktigt billigt. Vi var 4 och pejjade 950.- totalt per person en helg i höstas. Det var inte den stora stugan men det gick sova äta och drick bärs i den så det fungerade utmärkt!!

• jester

Medlem
    9 januari, 2004 vid 21:32

Häpp!

Sitter själv och funderar på vart man skall spendera sin semester i sommaren. hur är Danmark under Juni, juli och Augusti?
    Vill ogärna åka till Haga i sommar igen. Enda som var bra med det stället var ju vinden… (hukar mig lite nu…)

/J

• imported_borje

Medlem
    9 januari, 2004 vid 22:26

Åk till Rhodos som jag och betala 5500:- för 2 veckor inklusive frukost och bo 50meter från stranden. Segling varje dag med 5.0-6.0 på grund av brisen. Våtdräkt behövs ej då det är 30 i luften och 25 i vattnet. Det du smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport VAR SKA MAN ÅKA PÅ SOMMARN…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.