Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › VAR SKA MAN ÅKA PÅ SOMMARN…
-
tarifa är ju äg!Kollar man på sidan basse gav dig så blåser det ju bäst på tarifa nästan alla månader.
-
Hmmm… Sylt såg ut att var hyggligt på sommaren med… Trist att min Ford Focus inte rymmer extra folk, annars hade det varit kul med sällskap.
/J
-
jag var på sylt för ett år sedan i juni augusti typ,och jäklar vad det blåste!Tyvärr kunde jag inte surfa så bra då så jag kunde inte dra ut Om du inte vill bli av med så mycket pengar Niklas så kör det! Det tar ca 6 timmar att köra ditt och där e sjukt soft!Fina bilar,bra väder, snygga hotel,snygga brudar mm mm.
-
hehe. många förslag här. får tänka igenom detta imorn. ligger sylt i danmark eller? e de bättre än klitmöller?
-
hur e det med sylt egentligen, min tyskalärare mobbade mig när jag på min bristfälliga tyska förklarade att jag skulle åka dit o surfa. Han sa att halva tyska befolkningen åker dit varje år för att gå runt näck.
hmm… förresten får alla lärare mobba elever eller e det bara om skolan har en antimobbingplan?
-
är det inte rak onshore på sylt?? Såg någon liten film från wc dör och det såg brutalt ut..
-
Västlig vind ger onshore men även sydväst – nordväst ger rejält tuffa förhållanden. Inget för den fege och fattige! Men man kan segla på insidan och vid uddarna om det är för mycket pålandvind eller stora vågor. De danska öarna Römö o Fanö är lugnare men väldigt bra de med. Blåvand i södra Danmark ger också bra segling i nästan alla vindriktingar. En normal sommar (dvs inte de två senaste) är Danmark vindsäkert, bättre än det mesta i närheten, men man kan behöva åka en mil eller tre för att få rätt förhållande för dagen.
/Magnus
Logga in för att svara.