Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Var ska man åka som nybörjare?
-
Var ska man åka som nybörjare?
Publicerad av anonym-anvandare på 1 juli, 2004 vid 14:40Ska åka utomlands men vet inte var de e bra & åka som nybörjare?
Tarifa, San Agustin, Elmedano, Fuerteventura…….eddie svarade 20 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Jag drar till elmedano v29 30 31 det brukar blåsa skjortan under sommaren, ganska svåra förhållanden för nybörjare men garanterad vind…
Som nybörjare hade jag sattsat på att åka till elmedano och ha bil de första dagarna och pendla till santa cruz, där kan man bli utkörd på havet och louncha från båt och få segla timvis downwind utan att ha problem med badare eller elaka rev å klippor som man kanske får problem med i elmedano om man inte har riktig koll på vad man håller på med.mvh,
björn -
Va i tarifa nu för 2 veckor sedan.Riktigt skönt ställe!Blåste varje dag jag var där,bara lite höga vågor inne vid strandkanten och jäkligt trevligt folk och billigt.Dra dit!
-
Var ligger elmedano? Hur långt e de därifrån till Santa Cruz?
-
El Medano Ligger på Tenerifa. Jag provade vindsurfa där en gång och det stället är nog okej för surfing men ön är förjävla dyr och tråkig som få. Sen är just El Medano väldigt sunkigt. Inget uteliv. Nu ska det sägas att jag var där för en fyra-fem år sen men jag skulle bli förvånad om det blivit bättre. Sämre kan de nog inte bli i alla fall.
/E
-
ak till cabarete…
kanarieoarna suger for nyborjare, extremt stark och byig vind.
-
flagbeach ar bra nu dock, vind hela tiden och sideshore, jamn vind, lagom stark. mycket kites i luften dock.
pozo och el medano ar ratt farligt for nyborjare…
-
Åk till Colona Watersports i Hurghada, Egypten. Det är utmärkt för alla typer av kitare.
-
Borttagen användare
Borttagen användare28 juli, 2004 vid 13:11finns bara ett ställe att åka till TARIFA och bo på OTB bar och hostal som har pool och kiteskola har OTB oxå + att manuel och Luca som håller i det hela är störtsköna 🙂
-
hmm verkligen? as hård vind sten strand och höjdar du inte tillbaks så vet ifan vad som händer, har bara vindsurfat där(kite fanns inte). Men om man är hyfsat erfaren, kör kitar där nu eller på andra spots på gran canaria?
-
Tänker nog fara till Tarifa nu i augusti, var kan man boka kurs och boende?! Tips om hemsidor o dyl vore kalas.
Någon som har någon koll på Gotland i slutet av augusti, finns det några kurser där då el utrustning att hyra? -
Svar till:
Tänker nog fara till Tarifa nu i augusti, var kan man boka kurs och boende?! Tips om hemsidor o dyl vore kalas.
Någon som har någon koll på Gotland i slutet av augusti, finns det några kurser där då el utrustning att hyra?[/ QUOTE ]
Tarifa är ett underbart ställe. OTB är stället att bo på… de håller även kitekurser. Men fan vet om man skall åka dit som nybörjare;
Djupt vatten
Fullt med kiteare och nybörjare
Hälften av tiden sideshore/offshoreBättre att ta kurs i Lomma och åk till Tarifa när du är lite duktigare… då kommer du att älska stället.
Vi kan åka ihop…. ehhh
Logga in för att svara.