Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Var speedar ni runt Göteborg på söndag?
-
Knatte wrote:Hur går det med brädköpandet ? Såg att du hade seglat en Manta 68 nyligen ? Din bräda eller lånad ?
Köpt! Jannes gamla. Fantastisk skillnad mot min gamla 90-talsbräda. Drygt 31 knop första försöket med min 7.0a. (Men detta är ju ingen speedbräda direkt utan slalombräda för mellanvind.) Säger som en granne så subtilt uttryckte det en gång: ”Inte svårt att skita när röva är full” Prylarna har betydelse. (Att sedan Janne körde drygt 34 knop samma dag lägger väl lite lock över prestationen, men ändå…)
Skall också köpa hårdvindsslalom. Det är meningen att jag skall göra det idag. Sedan får jag testa på TT imorgon. (Ingen som svarat om sjögräsläget dock. Är det katastrof blir det nog F-bäck som vanligt.)
-
Ja, det är en del sjögräs i TT. Men om det blir mycket vind, så kan man köra med små fenor, och med hög fart. Då bör man klara sjögräset hyfsat.
-
Speedjanne wrote:ÖÖhh det är en annan Mats….
Ja de har du rätt Janne
Mats.H har tydligen varken bräda, segel eller namn. -
EN st jobbarkompis med följebåt är uppraggad för speeeeedkörning i Arendal.
Han (jobbarkompisen) sjösätter vid Hinsholmen sen får vi se var jag sjösätter
brädan. Finns det intresserade att joina, så hör av er. Nån gång i kommande vecka är tänkt. Följebåten gör 29,7 Knop (uppmätt med min GPS). Jag har lovat attt toppa den farten med min bräda i år, så detta är möjligtvis min stora chans. Sen vill han ju gärna vara med för att kontrollera så att allt går rätt till med hastigheten, litar tydligen inte fullt ut på mig. Så hör av er om intresse finns att testa det nya stället.MVH S-1409
-
Grymt!! hör av dig på 0736336017 när ni sticker ut.Pyntar givetvis bensinpengar till din jobbarkompis.
-
lbj wrote:Speedjanne wrote:ÖÖhh det är en annan Mats….
Ja de har du rätt Janne
Mats.H har tydligen varken bräda, segel eller namn.Tror det är han med Fanatic 90 brädan och Naish stealth som kördecsamtidigt med oss i torsdags.
-
S-1409 wrote:EN st jobbarkompis med följebåt är uppraggad för speeeeedkörning i Arendal.
Han (jobbarkompisen) sjösätter vid Hinsholmen sen får vi se var jag sjösätter
brädan. Finns det intresserade att joina, så hör av er. Nån gång i kommande vecka är tänkt. Följebåten gör 29,7 Knop (uppmätt med min GPS). Jag har lovat attt toppa den farten med min bräda i år, så detta är möjligtvis min stora chans. Sen vill han ju gärna vara med för att kontrollera så att allt går rätt till med hastigheten, litar tydligen inte fullt ut på mig. Så hör av er om intresse finns att testa det nya stället.MVH S-1409
Låter fantastiskt!!!
Prognosen för t.ex. onsdag ser perfekt ut just nu. Är självklart också med och betalar bensinpengar!
Jag tänker nog sjösätta på sandstranden enligt tidigare tråd:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41795 -
Eftersom vi jobbar till ca 1600 och ska hämta båt, sjösätta båt, sjösätta bräda, åka till Arendal. Så vid femtiden kan va en optimistisk/realistisk tid. Gäller all vind från NV till Sv och över 10 m/s eller va tror ni?
MVH S-1409
-
De som provat säger att vid SV kan vågorna ”smita runt” piren. Bäst är nog V – NV.
-
Knatte
Gäst3 september, 2006 vid 07:30Var seglar ni idag ? Det verkar ju vara sydligt på förmiddagen för att sedan bli ren väst efter lunchjen ?? Om det bara slutar regna, så skall jag nog försöka titta ut med video-/vanliga kameran..:tongue:
-
Hej igen
Måste tyvärr lägga Arendal på is i denna vecka. Fick jobb i Karlstad, inte mycket att göra. Kommer dock att göra försök till helgen om vädrets makter tillåter vill säga. Hör av mig senare i veckan så kan vi se vilka som hänger med.
MVH S-1409
Logga in för att svara.