Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfa i Gbg-omr. på nordlig vind?

• Var surfa i Gbg-omr. på nordlig vind?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2001 vid 06:19

Är det någon som har ett tips på bra surfställe i Göteborgs-området då det blåser nordväst-nordost? Helst med schyssta vågor, men då jag antar att det inte finns så nöjer jag mig med tips på ställen som har öppet vatten så att vinden kommer åt bra…

/Tacksam för svar

dr-masse svarade 23 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 06:21

Sillviksbadet helt grymt bra vid n-no ligger inte långt ifrån Björlanda.
    Fiskebäck inte ilka bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 06:55

Ligger det norr om Björlanda? Hur hittar man dit?

/Tacksam för mer svar

• dr-masse

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 07:27

Ha – nu chockar jag västkustmaffian! Dr Masse har minsann i sin barndom badat som en liten tok i Sillvik och dykt efter musslor från sin jättetuffa uppblåsbara Viking 1 båt!

Om kartan funkar så ser du var Sillvik ligger. Om den inte funkar, kör mot Lilleby (söder om Björlanda) och vidare ner mot havet (tror att det är skyltat, men här kan jag helt klart ha fel eftersom en tioårings vägbeskrivning inte är det bästa).

F-n vad kul det vore att surfa där!

Lycka till å Surfa På!

• adde

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 07:52

Åk mot Björlanda, vägen IGENOM torslanda samhället sväng vänster vid en gul grillkiosk. Sen är det rakt fram. Eller åk mot Björlanda, i rondellen tag 180 grader åt fel håll. Tag nu ist höger vid gula kiosken.

Kom nu med en fin rapport om hur det var!

adde

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 16:18

Kolla uppe i högra hörnet vid “M:et” i hästholmarna på bilden där ligger Sveriges bästa speedraka där vattnet är helt platt vid nv-vind även om det blåser 16m/s.GRYMME GRYMT NÖFF NÖFF!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 16:38

Finns bara ett ställe som är bra vid N-NO i GBG…Bolleskären….sideshore, 3m vågor idag!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 17:16

fiskebäck på nord väst…

• johan_gbg

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 20:23

Var ligger Bolleskären??? Tog en sväng i Fiskebäck idag. OK men inga vågor!
    Tacksam för svar!
    /J

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 05:34

Utanför Hjälvik på Öckerö tror jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 06:37

Jag vill tacka för tipset om Sillvik. Extra roligt att höra att Dr Masse hade upplevt sina glansdagar där. Jodå, jag och några kompisar var allt där igår och provade härligheten. Det blev allt en oförglömlig afton fast då tänker jag inte så mycket på surfingen, för den var väl medioker, utan alla andra happenings som kvällen bjöd på. Det började med att en kompis i den lite knappa vinden tappade rejält med höjd så han slutade ner åt Lilla Varholmen till, någon kilometer ner. Snälla Hisingsbor skjutsade dock tillbaks honom igen, en bilresa på en kvart. Oturen fortsatte…

När vi skulle bege oss därifrån visade det sig att en kompis, låt oss kalla honom Johan, hade låst in sina nycklar till bilen, lägenheten, ja till hela sitt liv… Efter några tafatta försök att få upp bilen, beslutades det att en låssmed skulle inkallas, klockan var nu ca 21. Mitt under tumultet skulle en kompis flytta sin bil lite och det föll sig inte bättre än att han skrapade upp framskärmen lite, på en sten som Dr Masse hade missat att gräva upp då han härjade där för många herrans år sen…
    Två timmar senare kom låssmeden. Ja, det börjar skymma tidigt nu… Han såg knappt var bilen stod, men till slut var den upplåst. Och med 600kr mindre på fickan så lämnade vi slutligen, vid 23-tiden, Sillvik bakom oss. Kanske för att återkomma eller hade Sillvik besegrat oss…

Seglingen i Sillvik var helt OK, om man ej har sug efter vågor vill säga. Och det är ju bra med ett ställe som funkar på N-NO. Fast det vi framföraltt lärde oss av denna kväll var: lås inte in nycklarna i bilen ute i Sillvik sent en tisdagskväll…

* OBS! Namnet Johan är enbart ett fingerat namn och har inget att göra med personen ifråga, allt för att skydda hans integritet.

/Dr Hasse

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2001 vid 15:28

En fantastisk redogörelse av en uppenbarligen oförglömlig surfkväll med polarna, skönt att höra för en som missat tre lågtryck på raken att det finns kvällar man kan vara utan…

Dr. Konsumkasse

• dr-masse

Medlem
    1 september, 2001 vid 15:54

Det gläder mig att den sten jag valde att inte gräva upp i Sillvik som vilt härjandes nioåring uppenbarligen hade ett uppdrag att förvalta…. 😉

Surfa På!

(kul historia! “Johans” identitet är väl skyddad, vi tiger som webben)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfa i Gbg-omr. på nordlig vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.