Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfar uppsala/upplandsborna på onsdag?

  • Var surfar uppsala/upplandsborna på onsdag?

    Publicerad av clabbe_h på 7 augusti, 2005 vid 16:45

    Om vi pratar platt/chopp, kan Västeråker fungera? Eller bör man ge sig ut till kusten- Öregrund, Singöfjärden eller kanske Kapellskär?

    surfen svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • surfen

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 17:15

    På onsdag ser det ut att bli rak ostlig vind, vill man inte åka så långt så blir det fint på Västeråker. Har man tid och pengar så kan man sätta sig i bilen och åka till Rullsand. Eller till Väddö, Mats Väg, Salnö/Bylehamn inte helt 100 men det funkar.
    Eller så åkar man till Kapellskär där är det perfekt vid SO vindar, ser ut att bli bra med vind på eftermiddagen.

  • ozman

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 07:43

    Idag ser det mer ut att vara NO tisdag-onsdag. Västeråker ger det ultimata Ekolnsurfet med sådana prognoser (tycker jag). Mycket bättre än Skaris eller Alnäs (i S-V vindar alltså). Annars är det väl Mats Väg eller helst Rullsand (skulle jag tro, fast jag har inte prövat), om man vill surfa i vågor. Med tanke på att det ser rätt bra ut på Ekoln, är det ingen mening att ge sig ut till kusten om du inte tänker köra i vågor.

    Du vet väl att UVK har en egen hemsida? (http://www.uvk.se)

  • surfen

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 07:55

    Står sig den här prognosen så syns vi nere vid Västeråker imorgon.

  • poppo

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 08:51

    Prognosen utfärdad 2005-08-08 kl. 07:11
    gällande kuststräckan Örskär-Landsort.
    Ons: Sydost, 14-18 m/s Dygnets högsta vindhastighet 15 m/s.

    med tanke på hur mycket det slår från dag till dag på prognoserna sista tiden är det nog bara vänta och se..

  • clabbe_h

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 15:49

    Ska man tro Foreca borde Västeråker bli bra i morrn:
    “Mälaren
    Onsdag förmiddag: NO 7 till 11 m/s. Regn, risk för åska. Måttlig till dålig sikt.
    Onsdag eftermiddag: NO 8 till 12 m/s. Regnskurar. Måttlig sikt.”

    SMHI:s prognos verkar dock inte alltför lovande:
    “Onsdag förmiddag: Nordost, 5-9 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 20%
    Onsdag eftermiddag: Nordost vridande till nord, 4-8 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 15%”

    Ska man chansa på Västeråker eller rentav ge sig ut till t ex Öregrund med en gång?

  • thomme

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 21:12

    I dag funkade v-åker med formula grejor , surfen planade ett par ggr.
    När han åkt vid 18 tiden drog vinden i och vred på nord så mina grejor blev för stora och jag gick in.

    Jag kör nog same place i morrn om det inte regnar allt för mkt. Jag tycker Windgurun är bäst ( kanske lite i underkant, Foreca överdriver , smhi helgarderar

  • surfen

    Medlem
    10 augusti, 2005 vid 19:54

    Idag Torsdag så var det kanondrag nere vid Västeråker mellan kl 13:00 och 16:30. Så bra att bomDJÄVULEN gick av framme vid masten. Fick simma 1½km, dom sista 300 metrarna fick jag hjälp av en båt som släpade in mig. grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfar uppsala/upplandsborna på onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.