Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varamon
-
jag hänger eventuellt på dig peter om du
har plats i bilen sen.. -
men inte fan kan det vara vindstilla idag, träden går ju snart av här i linköping!
-
han menade nog att de va vindstilla när
Isak körde med sin 19 igår -
Du kan va lugn Olle…
Läget på Udden kl 12:24 – 17.3m/s SSV!Drar vid 16-tiden – ses!
-
fan här hemma e de STORM, det blåser grenar mot mitt köks fönster
det är nog aningens för mycket för min 12:a och min åkskicklighet
-
Ni kan vara lugna, det blev fanimej inte mycket åkt. Regm och åska om vartannat. När det vä sprack upp så mojnade vinden…Lite väl mycket från Nordväst…
Precis innan åskan kom så var det rak sideshore i Varamon hör och häpna…Lasse drog en repa rakt ut från stranden och tillbaka. Såg helmysko ut…
/peter
-
hehehe. Jag väger bara 70pannor. Så jag loftade typ 1-2 meter hela tiden på straden. Så riktigt vindstilla var det, inte iafl för en 19.
-
någon info om vindläget i varamon idag?
håller mig inomhus långt ifrån alla eventuellt piskande flaggor så jag inte lockas in i frestelsen. Har ju tenta snart, för snart…
-
tenta imorgon. Men hörde att det var några polare från Örebro som skulle ner och köra..
-
Har ni nån vind???
Här blåser det mer och mer 6-7m/s nuÄr det någon som e sugen på hallmare? ring på mobilen i så fall.
annars kör jag hemma. -
Åkte till Varamon vid 10.00 tiden och fann att vinden kom från Norr, byigt så in i helvete. Då spot-ändrade vi lite snabbt till Vätterviksbadet i Vadstena. Där fungerar det allt från N – V. Började lite försiktigt, men sedan släppte vinden på ordentligt. Körde ett pass tills vi blev helt slut.
Björn åker in till Vadstena i full krigstorrdräkt, parkerar bilen, går förbi ute-restauranger på stan, hämtar ut pengar och går genom gågatorna för att att hitta ett hak som sålde kebab-rulle. Det kallar jag Kite-karaktär…
Väl tillbaka så kör vi ett fett-pass till…Solbrända och sköna. Imorgon är det sista gången vi kitar denna vecka. Så då får vi passa på.
/Bohn
-
fy fan peter
tradigt att man e upptagen annars
hade de varit underbart att hänga me!
Logga in för att svara.