Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › varamon…
-
varamon…
Publicerad av mrmille på 5 juli, 2004 vid 18:33haloo ärade varamosurfare
tänkte kolla vilka vindriktningar det är som gäller o är optimala för denna spot.har för mig att stranden sträcker sig från syd till nord men minns inte redigt.
tacksam för svar!
gogga svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
WSW, W, WNW
Dryga två mil söder om V-mon har du Vätterviksbadet, Allt mellan W till N fungerar där.
3.5 mil norr om V-mon har du Harge, där fungerar rak S.
/peter
-
Vätterviksbadet ligger två minuter från jobbet så är det någon som vill dit i svinottan från Linköping och/eller med hem på eftermiddagen/kvällen är det bara att höra av sig.
0708-184888
/Douglas.
-
Aha, så bra. Här i Linköping har vi ju koll på Sandvik/Roxen…
Du har ju sten koll på vindarna i Vättern.
Vi lär höras 😉
Igår var vi i Varamon på kvällen. Sammanlagt blev det 15 meter surfande och 8.5 mil i bilen…
Det är tyvärr för mycket bilåkande. Så kan man ringa och kolla läget så är ju det super…
/Peter
-
Svar till:
Igår var vi i Varamon på kvällen. Sammanlagt blev det 15 meter surfande och 8.5 mil i bilen…
Det är tyvärr för mycket bilåkande. Så kan man ringa och kolla läget så är ju det super…
/Peter
[/ QUOTE ]
Hmm… …nä, roligare proportioner på framförandet av bil/bräda kan man ha!
Jag har själv inte tyvärr inte börjat surfandet än, mest beroende på ekonomin
, men harvat runt en hel del med öppna foilkites på land. Är dock på G. Är ni behjälpta av något så enkelt som ett väderutlåtande så fixar jag gärna det.
För övrigt bor jag i Linköping och jobbar i Vadstena. (inte Varamon precis men ändå nära Vätternstranden) Åker bil dit så gott som varje dag och är framme vid 8-hugget. Är det någon som vill åka med till Vätterviksbadet så går det naturligtvis att ordna, billen rullar juh i vilket fall! Hemåt är naturligtvis inte heller några bekymmer.
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
puuh! vilken tur att man bor på näset och har 500 meter till stränder i alla väderstreck
Logga in för att svara.