Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varamon – ett fenomen
-
Dom som inte kan surfa på djupt vatten kan lika gärna hålla till i den grunda bassängen i simhallen eller lära sig simma först
-
Man kanske kan spränga bort träden på samma sätt som man gjorde när man var yngre? MrMille var en klippa på att röra ihop “skojigheter”
-
Hårt att du blev skunkad. Du var ju rätt förväntansfull i går. men..det var just av den orsaken som jag letade upp Säbyviken you know. Vart där flera gången och fått 7.0-segling då Varamon haft stiltje. Tror som sagt inte att du ska ta så hårt på det där med stenar och annat i S-viken för längst ner där själva viken ligger finns det ett område med sandbotten som sträcker sig en bra bit ut (tillräckligt för att du ska komma igång i alla fall..) Testa!
Men imorgon torsdag och fredag e m kväll ser ju helt ok ut nu. Imorgon funkar nog definitivt Varamon. Jag och Rickard drar efter lunch. Du?
-
Kan inte klubben köpa in en: http://www.blocket.se/view/4960917.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0
Blir lite lättar att rescua och sjösätta då.
-
Visst. Roxen levererar med större säkerhet MEN en BRA dag på Varamon är värd 10 på Roxen. Underbar sandbotten, härligt vatten och VÅGOR som rullar in i stora feta linjer. Vågor i norr, plattvatten med tokspeed i söder. Freddan och jag snackar fortfarande om när han låg i vågdalen och och såg UPP mot mig när jag kom NEDFÖR vågen för att gippa. Sånt händer inte på Roxen.
-
Är inte 10 ggr surf med bra tryck på udden värt 1 gång i varat med surf + 90 mil utan..
Men visst bra vind på udden eller bra vind i varat så är det varat som gäller, ingen vind på udden och ingen vind i varat så är det varat som vinner lätt.
Det är rätt trevligt att glida lite en kväll på varat när dom repar eller spelar live i södra delen så man får lite music samtidigt..
-
Svar till:
Dom som inte kan surfa på djupt vatten kan lika gärna hålla till i den grunda bassängen i simhallen eller lära sig simma först
[/ QUOTE ]
Ar det darfor du har flytvast
-
Inga sura miner nu. varat kommer bjuda pa finfin akning pa fredag hur manga kan komma ifran tidigt? jag har plats i bilen….
-
Inga som helst, om nån från jobbet läser här så kan jag nog inte åka alls på fredag annars försöker jag dra vid lunch…
-
Jag tar med min tyska grejer på fredag till jobbet. Så hoppas jag att jag kan sluta skapligt.
Höres…
/P
-
Svar till:
Om du läser på lite så kanske du kan hitta uttrycket “att man kan flyta på fettet” detta kanske är sant för dig tjockis men för oss utan späck så är det inte lika lätt att simma ! Sen håller ju moppen ditt nylle över vattnet också eftersom du smörjer in den flytande vax varje morgon.
[/ QUOTE ]
*growl*
*rooaaaarrr*
Logga in för att svara.