Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon sön

• mrmille

Medlem
    17 september, 2005 vid 08:58

Svar till:

Inlägg raderat av Biorno

[/ QUOTE ]

vafalls
    tog du bort fina bilden på dig o rofors =)

• maccan

Medlem
    17 september, 2005 vid 21:55

Svar till:

1.

[/ QUOTE ]

• coffer

Medlem
    17 september, 2005 vid 22:03

Haha!
    Sikka sötingar!

Syns imorn folks!

• mrmille

Medlem
    17 september, 2005 vid 22:09

Svar till:

Haha!
    Sikka sötingar!

Syns imorn folks!

[/ QUOTE ]

jopp
    ha det så kul i vmon i SV smile.gif

• coffer

Medlem
    18 september, 2005 vid 07:19

Ne, jag sticker nog till Maricon!

• mrsmille

Medlem
    18 september, 2005 vid 08:04

Vi ses där!!!

• bohn2fly

Medlem
    18 september, 2005 vid 16:35

Hmm, missade säkert fin åkning idag och nu på kvällen. Men som man bäddar får man ligga, kom hem 04.00 inatt och idag blir det inte mer än att sträcka sig efter remote-controllen för min del…

/Bohn

• mrmille

Medlem
    18 september, 2005 vid 17:23

tja..
    Gick ut med en 16 då det inte blåste så mycket på stranden, men det var ingen hit eftersom jag leviterade större delen av tiden.
    En 12a blev perfekt, bra tryck o mycket waves wink.gif

kul dag i lemunda!

• judo-freddan

Medlem
    18 september, 2005 vid 17:46

Tjena! Hur funkar lemunda på SV egentligen? Sned pålands eller? Stora waves? Bara seglat där en gång och det var på V. Inga stora vågor men halvkul ändå tyckte jag.

Själv åkte jag över till Visingsö igårkväll och körde idag uppe vid Sandudden och Erstadviken. Sandudden var bara jobbig och full med stenar men Erstadviken tror jag ni kiters skulle gilla. Rätt långgrunt och inga stenar (vad jag såg i alla fall.) En del gosiga vågor med bra vinkel både längst in och en bit ut. Blev gott om roliga backsidesvängar faktiskt.

• biorno

Medlem
    18 september, 2005 vid 17:56

var ganska rakt på idag. dock är vattenståndet så högt så det var inte mycket plats på att rigga fler än 2 där = linor överallt över alla

• mrmille

Medlem
    18 september, 2005 vid 18:55

SV är ganska rakt på faktiskt
    Lemunda är inget vidare bra ställe om man letar vågor, visst bryter dom ganska långt ut och det är safe att köra där men vågorna är extremt oregelbundna och rätt hysteriska.

Troligen blir vågorna roligare vid rak V om det blåser på utav fan men då är man ju ändå i Varamon…

Stenar o så är det fritt ifrån om man bortser från den östra delen av viken (bort mot varamon alltså). Det ligger ett hus ganska långt bort där, i linje mellan det och ön längre ut ligger det lite bumlingar nån meter under ytan. I övrigt har jag inte träffat på något alls.

Just nu är det knappt nån strand kvar alls, några meter på sina ställen bara. Resten har bildat en massa laguner en bit ut. Om vattnet drar sig tillbaka lite så kan det nog bli hur bra som helst där!

• ollefax

Medlem
    18 september, 2005 vid 20:07

Svar till:

Tjena! Hur funkar lemunda på SV egentligen? Sned pålands eller? Stora waves? Bara seglat där en gång och det var på V. Inga stora vågor men halvkul ändå tyckte jag.

Själv åkte jag över till Visingsö igårkväll och körde idag uppe vid Sandudden och Erstadviken. Sandudden var bara jobbig och full med stenar men Erstadviken tror jag ni kiters skulle gilla. Rätt långgrunt och inga stenar (vad jag såg i alla fall.) En del gosiga vågor med bra vinkel både längst in och en bit ut. Blev gott om roliga backsidesvängar faktiskt.

[/ QUOTE ]

VIlken riktning funkar erstaviken då?

• mrmille

Medlem
    18 september, 2005 vid 21:45

Svar till:

VIlken riktning funkar erstaviken då?

[/ QUOTE ]

Exakt!
    Vägbeskrivning o bilder tack!

• stinger

Medlem
    19 september, 2005 vid 07:18

Kolla bilden

• judo-freddan

Medlem
    19 september, 2005 vid 14:40

Jag körde på SV och det funkade fint. Ett tag vred det mot syd och sedan vred det tillbaka till SV igen. Käkade tyvärr just då så jag hann inte testa hur den riktningen funkade. Hade exempelvis varit kul att se om vågorna vred in i södra delen viken. Vad gäller riktningar så skulle jag nog åka dit oavsett riktning för det är ju aldrig långt till kusten så det blir blir segling på i princip alla riktningar. Tycker dock det är mest spännande att utforska hur SV funkar eftersom Gudrun & co brukar komma därifrån.. grin.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon sön

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.