Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varamon Spritfestival 2007
-
@Guran 407687 wrote:
Nu är det lite ändringar på programmet! Ser ut som det kanske kan bli vind på lördag och då passar det ju bra med ett litet mästerskap( obs kite ). Upp till er nu att föreslå grenar…..
Ett annat roligt inslag är att Patrikol tittar förbi för en kort föreläsning om Steffos för- repektive nackdelar… Han ska också visa oss hur man gör ett inlägg och hur man gör ett inlägg i rätt forum. Finns det sedan tid över kommer han också berätta om suveräniteten hos årets Naishprodukter samt hur UDS-systemet verkligen skulle fungerat.
Alltså en kanonkväll som inte går att missa! Hjärtligt välkomna till en kväll där vi bara ska rå om varandra och mysa.
Kramizar
GuranHe He det hade varit trevlig speciellt med tanke på att jag är en väldigt erfaren föreläsare. Någon kort föreläsning hade det dock inte varit frågan om.
Dom flesta har väldigt bra koll på hur man beter sig på Steffo så det är inget större problem likaså var man lägger en tråd.
Just denna tråden flyttades helt korrekt till Andra brädsporter.
Fanns ingenting i denna tråden som hörde hemma på kitekonfen.Efter att Christopher hört av sig och förklarat att denna Wakeboardtävling som utlysts på en Reklamposter i tråden, egentligen var en Kitesurfklubb
som i händelse av brist på vind skulle köra en Waketävling vilket det inte står en stavelse om i dom två tre första inläggen i tråden, som fanns där när jag flyttade tråden.Så blev det genast helt klart att detta var en riktigt legitim kitesurftråd.
Vad det gäller och Falhén så har jag inget med Fahlén att göra längre.
Naish kommer jag fotsätta att köra med precis som innan jag fick lite spons av Swell och senare Fahlén. Det gör jag för att jag alltid varit lika nöjd med deras produkter har helt enkelt inte hittat något annat märke med lika stor kvalité och känsla/kunskap som Naish.
Nu över till det kära UDS systemet som på den tiden var det system som gav mer depower än något annat system vilket är väldigt bra för nybörjare.
Vilket var vad jag sa och inget annat.
Nu gillades det inte av erfarna kiteare som var vana vid sina egna vanliga bomar och därför så försvann det ganska snabbt igen.
Christopher har lovat lite goa bilder ifrån kitetävlingen så nu väntar vi som inte kan delta med spänning på dessa.
Så för alla ni lyckliga som kan närvara på denna eminenta tillställning glöm inte era kameror!
Ha det så himmla gött allihopa.
-
Nu över till det kära UDS systemet som på den tiden var det system som gav mer depower än något annat system vilket är väldigt bra för nybörjare.
Vilket var vad jag sa och inget annat.
Detta går inte att säga emot, när UDS kom så var det fan inte många som kunde stoltsera med spinningleash…
-
Vilken tid ska vi sikta på att köra klubbmästerskapet, o hur ska vi lägga upp det hela? Känns ju inte bra att åka för långt från baren om vi ska köra Longdistance till Boforstornet.. Kort intensiv tävling eller !!???
-
Skulle vi inte kunna runda torpettornet o där ska man häva ett gäng pilsner. Fast vid närmare eftertanke, lång är det ju
-
Jag vill som vanligt ha det kort kort…
Vill inte stå på stranden för länge.jag drar ner vid 8 imorn…
Men vi måste dra igång vid 10 senast 11 typ…Haha…
Lasse: -Been there done that….haha, idiot.. vad skulle du ut dit o göra?
-
tja jag är sugen på att åka ner redan idag ev Lördag morgon jag har platser kvar i kombin som jag lånat. tar nog med militärtältet i backup:) vilka gnälliga Örebroare åker ner?
jag chrille finns på
0734066646 om nån vill haka på -
21. Stebe
Senaste nytt: Guran kommer att mannekänga det senaste från viking.
-
Surfförbud efter kl 13?:confused2: Vad menas?? Det blåser ju 15 m/s SW just nu 😀
-
@Biorno 408423 wrote:
Surfförbudet är aningens flexibelt dock vill vi vara säkra på att folk inte förstör vår ölhävningsbana som kommer gå genom hela viken !!! Ser SUPER ut !
Surfa ut till tornet, häva en öl eller två eller… jaja sen downwind hem =)
-
ölhävningsbana :confused2: låter inte lämpligt i dagens vind:crazy: Föredrar nog att njuta av surfingen istället :cool2:
Ska nog dra till udden istället, verkar vara stor risk att man kör på en och annan berusad motalait:wink:
-
Grymt kul var det! Upp med lite bilder från festligheterna.
Stor eloge till bandet och Koffert för ett bra arrangemang!
Logga in för att svara.