Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varat / Maricon SÖN ?
-
Varat / Maricon SÖN ?
Publicerad av skutt på 27 maj, 2005 vid 13:07Sön ser bra ut för vättern surf kommer någon att vera där ? (antar det men ) För mig är det årspremiär hoppas att jag inte behöver vara ensam .
C.Cmrsmille svarade 19 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Inte blir du ensam SKutt, men det är klart. Nu har vi ett antal spots att välja bland. Det pratas en hel del om Nässja på söndag. Beror ju på hur vinden ligger så att säga.
Men vi får ses här på Steffo imoron kväll och spika vart vi ska samlas.
Årspremier, kul
/Peter
-
många nya spots att se fram emot till hösten! vart ligger nässja? vilka riktningar?
-
Tack! Du kan ju hedra den genom att åka dit på Söndag om det blåser något. Som jag ser det är det två poänger med Nässjahalvön. Dels tyder ett antal observationer på att västra sidan (Säbyviken) får betydligt mer vind på västliga vindar än vad allting norr om Vadstena får. Man ser varför om man tittar på Bohn2fly:s fina sattelitkarta över området som finns på någon tråd här någonstans. Poäng 2: Du kan segla även på ostliga vindar! Kampudden och Månsudden funkar fint på SO och förmodligen även på O och NO men SO blåser det ju oftast så.. På sen höst och tidig vår kan man titta på vägverkets vindmätare http://trafikinfo.vv.se/trinimap/ som sitter nära Vadstena. När jag gjorde premiär på Månsudden så kollade jag upp vad mätaren hade visat under dagen och det stämde precis med vad uppskattade blåsten till på plats. Tack för det vägverket!
-
Som sagt snart kommer en jäkligt bra guid från Mr Mille…
Kolla hemsidan, den otroligt fina samling länkar som finns där: Varamon Surfklubb
Här hittar du den bild jag slängde ihop, tillsammans med Judo_Freddans site, så har man en mycket god överblick över Vättrens spots.
Hur man hittar dit sedan är en annan fråga. Men haövön är inte större än att det nästan går att ropa till varandra om man är på de olika sposten
/Peter
-
Svar till:
Men haövön är inte större än att det nästan går att ropa till varandra om man är på de olika sposten
[/ QUOTE ]
Hehe, skaplig röst du måste ha, Operasångare? Har alltid tyckt d ligger nåt o lurar inom dig som du inte har velat bekänna!
-
Någon som är på tidigt imorgon om det blåser då?
Coffer du är en morgonmänniska vet jag
Funderar på att ta förmiddagssurf fram till 1 då jag
är upptagen resten av dagen -
Det stämmer bra det. Vi drar klockan 10.00 i en karavan.
Vad sägs om spots då, Säbyviken eller Lemnunda/maricon?
/Pete
-
Jag tror nog mer på Maricon då de ligger lite SV
Men det fungerar kanske bra i Säbyviken?
Vi hörs på telefon på vägen och bestämmer nått! -
Samma för polarn och mig. Blåste för schysst 7.0-segling när vi kom till Säbyviken. Sen dog det. Spotcheckade massa ställen söderut hela vägen till Omberg. 5m/s hela vägen. Tog en glass i Vadstena och döm om min förvåning när vattnet plötsligt blir svart och träden börjar ruska…i en kvart. Sen la det sig. De t borde vara böter på prognoser som lägger sig i sista sekund (för det gjorde faktiskt theyr.)
Logga in för att svara.