Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Session › Varberg i sydost? (från björkäng till Åsa ungefär)
-
Varberg i sydost? (från björkäng till Åsa ungefär)
Posted by walle on 4 juli, 2005 at 09:43Vart e det bäst/vart funkar det?
070-3236703
rocco replied 19 years, 4 months ago 7 Members · 12 Replies -
12 Replies
-
kan berätta det om du berättar var man kör i SO i västervik/hallmare/gamleby/loftahammar
eller därikring
-
Svar till:
kan berätta det om du berättar var man kör i SO i västervik/hallmare/gamleby/loftahammar
eller därikring
[/ QUOTE ]
i din röv -
Svar till:
eller därikring
[/ QUOTE ]
i syd ost funkar det i Västervik, en spot heter “bondbacken” och ligger ute på Gränsö parkerar mitt i mot slottet och går ut 100m så finns det en liten strand och lite gräsplättar att rigga på… vid Nordost till syd e det öppet hav och bra vindar där…Vid sydliga till sydvästvindar är det Hallmare i Loftahammar som gäller.
i syd funkar även Gamleby men det e stora träd på stranden och inte så värst lång grunt, du bottnar bara ca 40 meter ut, men för mig går det bra.
I Nordväst till Nordost är det bättre runt Västervik, bl.a Lysingsbadet men det finns ett par olika spots då.
Vid nordväst till ost funkar det även att kitea mitt inne i Västervik, passa på att ta en burgare på Mc eller en bärs på “Simson” medans du kör men akta för fontänen
/walle
-
Svar till:
Vart e det bäst/vart funkar det?
070-3236703
[/ QUOTE ]
http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=41&areaId=6&windDir=ALL&#spot
Kanske funkar torkelstorp, nån har påstått det,… kommer inte ihåg hur vädersträcken låg men spoten är grym. Dyig o jävlig men lagom djup/grund för att droppa draken och tappa brädan stup i ett. Alltså är det bara o ladda fett hela tiden
-
Svar till:
Tjaah man kan ju köra på SO till O på secret
[/ QUOTE ]
Dela med dig
Log in to reply.