Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varberg imorgon.
-
@gurra1978 447612 wrote:
Jag har inget arbete denna vecka. Det är UNDERBART! Jag sa upp mig från ett jobb i Göteborg för en månad sen och börjar på det nya jobbet på måndag. Så denna vecka är jag ledig. Att jag sen har flyt med att det blåser massor denna vecka är ju inte helt fel.
Nackdelen är att jag fick skitkass lön men det enda jag gör är surfa och det är gratis så det går ihop ändå. Den där platta tv:n får vänta några månader.
Nya jobbet är ett vanlig 07-15:30 jobb vardagar men eftersom jag bor och jobbar så nära havet kan jag alltid surfa. Det gäller att styra upp sitt liv så man kan segla ofta.
Respekt Gurra för din inställning till surfet. Men sedan när blev surfing gratis?? 🙂
-
Ahhh, själv måste de knegas i plugget för att ta igen allt man missat 🙁 hoppas de blir ngr sköna bilder i em.
-
Seglingen idag var outstanding. Det är inte ofta man är helt själv på vattnet i perfekta förhållanden. Det kommer massor av bilder och en übergrym rulle senare.
-
Och några till….
Hellman på sista, grym hårdvind snubbe
-
@gurra1978 447632 wrote:
Jag var sopgubbe i Stockholm men började plugga kemi på KTH. Tog en examen i Kemiteknik 120 p och insåg att surfet i Stockholm var värdelöst. Jag insåg att vindsurfingen var meningen i mitt liv, lämnade biltullar bakom mig och flyttade till hålan Varberg med min fru och nyfödda grabb. Vi kände ingen här och jag hade inget jobb. Det löste sig dock snabbt då jag fick ett jobb i Göteborg. Genom vindsurfingen har man träffat många nya människor och flytten till Varberg är det bästa jag gjort. Vindsurfingen här är mycket bra.
Nyligen fick jag två nya jobb erbjudanden med anknytning till min utbildning. Nu har jag nära till surfet, bra jobb med bra förmåner hyffsat nära hemmet, en grabb som går på dagis 100 m från hemmet och sist men inte minst, havsutsikt.Livet blir vad man gör det till men gör det för fan inte i Stockholm 😉
Så nu vet alla min historia. Vill du veta mer får du bjuda på några öl på krogen :laugh::laugh::laugh:
Jag bjuder på öl Gurra! :laugh:
Vi ses förhoppningsvis i helgen! Jag har också sjukt bra jobb men jag gillar inte min kalender…. För många möten = för lite surf!
/Staffan
-
Tack för erbjudandet Staffan. Vi får ta en after-surf bira någongång då.
Här kommer en till bild från dagen på stränga order från FJ69. Fredrik satt grymma bakåtloopar idag minsann 😀
-
Nåja, en något mer nyanserad bild av gårdagens brutala surf kan åskådliggöras med följande bilder………
Fredrik
-
Kameran ljuger aldrig!
Men såna här bilder känner jag igen. Är det inte så att en proffsfotograf på den analoga tiden använde en bild per 36 rulle.
Se det såhär -Det är inte så bra i Lejet som alla påstår, svårt med parkering är det också. Ingen idé att åka dit.
I allfall inte på em och helger…
Local
-
Kameran ljuger aldrig! Se här hur jag gör en äkta superman (synd att det var på land : ) och hur Fredrik tar ut trycket (för det var sån JÄVLA MACKA) ur seglet med en grym laydown360.
-
Kul att se att ni är ute och tar för er av de fina förhållanden som bjuds på. Man blir ju sugen på att komma ut själv!!!
-
Snacka om att jag blev perplex när jag konkade upp brädan efter två timmar i Lejet! Skruven va borta!!!
Vid närmare granskning visade det sig att skruvrackan gått av!Hade vart kul om den gått av 5 meter från piren med big waves…
/ Johan
-
Tur du hade lite sjögräs som höll fenan på plats.
Man kanske borde byta skruv+mutter ibland. Jag har haft muttrar som haft gängorna nästan bortslitna. Iofs märker man nog det när man drar fast fenan och skruven bara snurrar. Att skruven bara kan gå av känns ju lite lurigt dock… -
Äh köp en twinser bräda istället så har du en fena i reserv ifall en skulle trilla av
-
Jag slängde upp lite fler bilder i bloggen ifall någon vill se. Filmen är klar till 40%.
Är det någon som är på att segla Apelviken imorgon eftermiddag och på söndag då?
Logga in för att svara.