Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg (V) vs Torö (SV)?

• impact

Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:36

Torö kommer att gå av under hela helgen, tro mig!
    Själv har jag tyvärr ingen nöjlighet att köra Torö den här gången…heller;-)

• surfmeister

Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:55

Samtliga spots på västkusten kommer få onshore….VSV är riktigt tråkigt! Dock verkar det som att det kommer blåsa pung, FRV’s prognos säger nu 16-18 m/s under hela dagen…..den stora frågan är Lejet eller Apelviken? Oavsett spot kommer det blåsa och bygga fina vågor!! Med tanke hur kass denna säsong har varit får man inte vara allt för kräsen…..

• impact

Medlem
    11 juni, 2010 vid 12:00

Nä precis västkusten onshore och Torö…sideshore med feeta vågor….;-)

• raask

Medlem
    11 juni, 2010 vid 12:01
    surfmeister;616422 wrote:
    Samtliga spots på västkusten kommer få onshore….VSV är riktigt tråkigt! Dock verkar det som att det kommer blåsa pung, FRV’s prognos säger nu 16-18 m/s under hela dagen…..den stora frågan är Lejet eller Apelviken? Oavsett spot kommer det blåsa och bygga fina vågor!! Med tanke hur kass denna säsong har varit får man inte vara allt för kräsen…..

Läjet kommer fungera bäst på denna prognosen om man väljer mellan apel eller läjet,
    jag ska inte uttala mig för mycket men läjet har bättre vinkel ifall man ville hoppa mycket på västlig vind.
    Blåsa kommer här göra!

• oaxen

Medlem
    11 juni, 2010 vid 12:07
    coffan;616414 wrote:
    Appropå så har jag en fråga ang. Varberg imorgon; Det skall börja blåsa redan ikväll sen fortsätta under natten, hur ser det ut i apelviken i morgon då? Stora/små/inga vågor, eller lite halvlagom rentutav?! Skall ju blåsa V så blir väl rakt in?

Har en FSW på typ 80 liter, men aldrig kört vågor egentligen (någon gång måste ju bli den första:). Så vad tror ni, kommer det vara något där lagom för mig eller skall jag hålla mig till Åsa..

Om du inte kört vågor förut så skulle jag rekommendera Läjet/Apelviken. Åsa är inte helt enkelt om man inte kört vågor. Ett tips i all välmening.

• surfmeister

Medlem
    11 juni, 2010 vid 12:08
    Raask;616424 wrote:
    Läjet kommer fungera bäst på denna prognosen om man väljer mellan apel eller läjet,
    jag ska inte uttala mig för mycket men läjet har bättre vinkel ifall man ville hoppa mycket på västlig vind.
    Blåsa kommer här göra!

Fördelen med Apel är att det är betydligt mer tryck i vågorna där. Dock är Lejet mkt cleanare…..Är det NV-V föredrar jag Apel, SV-SSV Lejet. VSV skit på båda ställen 🙁

• impact

Medlem
    11 juni, 2010 vid 12:40

Åsa har ju ett inte helt okänt kitespot som funkar fint för vindsurfing med vågor av typen chop/swell som inte rikigt bryter. Här är det kanon för nybörjare.

• haze

Medlem
    11 juni, 2010 vid 13:19

Hanstholm (Middels) kommer gå av..

• douglas-l

Medlem
    11 juni, 2010 vid 13:48

Grönhögen ser bra ut nu! Bättre vinkel!

• jonatan

Medlem
    11 juni, 2010 vid 15:50

Nån som vill ha en liftare från Liljeholmen till Torö imorgon? 0733792132

• goose

Medlem
    12 juni, 2010 vid 17:27

Vilken besvikelse Torö var idag……Roxen var nog långt bättre för inte säga hur mycket bättre västkusten förmodligen varit. Typiskt att man väljer sämsta alternativet!

• douglas-l

Medlem
    12 juni, 2010 vid 17:33
    Goose;616684 wrote:
    Vilken besvikelse Torö var idag……Roxen var nog långt bättre för inte säga hur mycket bättre västkusten förmodligen varit. Fel val helt klart!

Roxen levererade stenhård 3.5 till 4.2…o ja dyngöverriggad med mitt 4.7 förstås..

• surfslusken

Medlem
    12 juni, 2010 vid 20:06
    Goose;616684 wrote:
    Vilken besvikelse Torö var idag……Roxen var nog långt bättre för inte säga hur mycket bättre västkusten förmodligen varit. Typiskt att man väljer sämsta alternativet!

Japp, kan väl knappt vart pengarna tillbaka på den tipsraden??
    O rutinerad som man e stämpla man in på dagens tredje skift i Apel 20.00 o pricka in den sedvanliga vridningen upp på NV!! 2-3 man i viken o perfekt ridning me 4,7an!!! YEEEEESSS!!!:)

• stoorfaen

Medlem
    12 juni, 2010 vid 20:20

Torö var ju bäst på morgonen! Kanske inte var som utlovat men jag hade faen en grym dag! Vore dumt att vara besviken på denna dagen! 🙂

• goose

Medlem
    13 juni, 2010 vid 06:20
    stoorfaen;616722 wrote:
    Torö var ju bäst på morgonen! Kanske inte var som utlovat men jag hade faen en grym dag! Vore dumt att vara besviken på denna dagen! 🙂

Allt är relativt…..

Visst, det fanns bra med vind på morgonen, körde fullt tryck med 4.7 och QT76…..men vågor?….nix. Bara en massa skvalp.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg (V) vs Torö (SV)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.