Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varberg (V) vs Torö (SV)?
-
Torö var lite retsam denna dag, på-av-på-av…
Morgonen var det bra tryck med 4,7 vsv och småvågor…solen sken också 😉
Mitt på dagen när det var mest folk på Torö vred vinden ner på sydväst med regnskurar.
Men mot kvällen kom klart större vågor från sydväst och full tryck i 4,7:an igen och då med sidvind 😀
Var värt att hänga kvar med alla goa polare man inte sett på hela vintern 🙂Så det blev bra utdelning på det hela 🙂
/ Calle N
-
Skön premiärdag på Torö. Kul att höra att vinden kom tillbaka. Torö brukar alltid belöna de med tålamod som väntar kvar.
-
torö vart sjukt bra på kvällen.
klev upp 21:45, sista timmen var grym. tre pers på vattnet. -
poppo;616794 wrote:torö vart sjukt bra på kvällen.
klev upp 21:45, sista timmen var grym. tre pers på vattnet.Jävlar va många timmar du måste loggat igår?
Synd att jag inte kunde stanna! -
det blev väl 10 timmar på plats, men eftermiddagen var det faktiskt mest fika…
kvällen var fin – en aning bättre vinkel och större, renare vågor. perfekt tryck i 4,7 / 5,0.
mojnade lite igen vid ca 2130. när jag å bosso stack var dude ensam kvar ute, (nån som sett honom sen dess eller?)
kul att träffa alla, tack torö!
challgren;616802 wrote:Jävlar va många timmar du måste loggat igår?
Synd att jag inte kunde stanna! -
Jag hade riktigt kul hela dan på Torö sånär som på lite stapplighetskänsla första vändorna. I början var det lite väl mycket onshore, men sedan tycker jag det var ridbar vinkel hela tiden även om vinden vred fram och tillbaka lika mycket som det gick upp och ned. Personligen hade jag nästan mest kul när vinden var som svagast men när ändå en och annan fin våg levererades (men då tajmade jag iofs in lunchmackan till det största droppet mitt på dagen så jag slapp den mest extrema guppningen). Inga linjer direkt men en del fina sektioner. Fick nog säkert 5 timmar på vattnet. Till slut fick jag helt enkelt ge upp för att armarna inte orkade längre.
-
Tack för omtanken Poppo 🙂
Själv kom jag dit sent och körde mitt inkörningspass på Torö för i år. Vilken optimist jag var som gick ut med min minsta bräda (minus två liter på min vikt) – det gav mig många fina spolningar 🙂 och jag fick verkligen känna på kraften i vågorna tumlandes runt.
Efter lite överriggat 5.3 hade jag sen inte den bästa turen när jag bytte till mitt mjuka 4.7 samtidigt som vinden droppade, men det var kanske inte heller den bästa torötaktiken eller uppvisande av någon bra torörutin direkt – ännu fler spolningar 🙂
Storvågis och mjuka 4.7at – guppa och ännu fler spolningar 🙂
Storvågis och 5.3at igen – nu var jag på banan igen, men trött 🙂
Det är konstigt vad jag glömmer bort vilken utrustning som gäller. Sen lönar sig inte slöhet ute bland vågorna 🙂 Klockan 2235 kom jag upp efter en skön session. Jag testade runt bland de olika bryten både ovan och nedanför launchen mellan staketen. Skönast tyckte jag var lite längre ner där jag hittade nån typ av kanal ut efter att ha ridit en liten våg.
Jag saknade att jag inte kunde vara där i tid för det sedvanliga toröfikat :frown:
poppo;616836 wrote:det blev väl 10 timmar på plats, men eftermiddagen var det faktiskt mest fika…kvällen var fin – en aning bättre vinkel och större, renare vågor. perfekt tryck i 4,7 / 5,0.
mojnade lite igen vid ca 2130. när jag å bosso stack var dude ensam kvar ute, (nån som sett honom sen dess eller?)
kul att träffa alla, tack torö!
-
Poopzilla;616881 wrote:
Thomas
Finns så många bilder från förr så vi vet hur det kan se ut.
Så vi ses väl nästa gång… 😉 -
Det var på kvällen det smällde asså? Jag packade ihop vid 16 rycket eftet 9 timmar. Trodde att det var kört sen, menmen…kul att så mycket folk var där!
Logga in för att svara.