-
Varbrg ToR 39 timmar
Kollade vindobsarna 7:00 på Smhi Tisdag 24:e Nidingen 19 m/s OK! packar bilen fixar några mackor…tankar fan blev klockan så mycket 9:30… å så iväg. 52 mil att avverka. I skallen snurra frågan hela vägen: ska det blåsa fortfarande när jag kommer fram? Kommer efter ett par timmar ner mot Vättern ohhh full tut på vinden där… skönt! Måste slå en båge! Kör vidare..tar ett Wopper meal i Värnamo tar ca 15 min.. in på 153 mot Varberg fan va krokig väg nervös igen för vinden…. försöker ringa Fästningen för rumsbokning .. skit dom har glömt att koppla bort lunchmeddelandet..ringer och ringer…. fan kommer till rondellen vid MCdonald i Varberg …flaggorna står i vinkel..skönt..kör fel… kör mot Getterön fan…nej det blev bra.. kör nedre vägen fram till hamnen..Parkerar framför Fästningen…kliver ur ojojoj det blåser stort… springer in till reception…bokar ett rum…springer tillbaka till bilen…kör ner till A-viken..fan ingen bra vinkel…drar ner till…läjet…Ahhh härlish en hel del folk på strand och vattnet…riggar 5.0…kliver i vattnen 16:00..åjdå va liten brädan känns efter en sommar på 125liters Falcon och 8.5.. men…shit va skönt att ha Max Tryck på besök i seglet…hans tråkiga brorsa Inge Tryck har liksom parkerat i Seglet i sommar..blä för Inge Tryck. Seglar på så gott jag kan i en timme sedan helt plötsligt dyker Inge upp igen….fan här har man åkt 52 mill för en timmes segling…går upp och surar…1 kvart senare är det på igen…drar ut och kör 1 halvtimme sen kommer det en hästspark i trasan… upp och riggar 4.2 ut och kör allt jag orkar tills solen går ner…plocka ihop armarna känns som två punkterade cykelslangar… kör till MC för en “nattMCa”…mot fästningen…Ahh nice room..bäddar..tar en låååång och varm dusch…sen en kall norrland.. ojj vare schnurrA till…ryggläge 23.00 zzzzzzzz
Vaknar 9.00 stel överallt kliver ut blåser nästan omkull plöjer ner till Campus för frukost har bara mackor upp till torget …in på hotellet 9.25 frukosten stängd…övertorget in på kondis… en stor frulle tack tar en stor sockerbulle åxå…ner till Fästningen passerar en 55 fots yacht i hmanen som ligger med sidan mot vinden lutar konstant 15 grader…idag blir det åka av…checkar ut…drar ned till Apel för att konstatera att dom som försöker med 3.7 ger upp…VA?…här åker men 52 mil åsså blåser det för mycket…surar lite jag har ju 4.2 som minsta… kollar ett par killar som testar med 4.2… dom flyger som vantar…tar några biler på stormigt hav..drar till Läjet…Oh yes det är en tapper krigare är ute kör.. han kommer in och har kört med 4.2. ä va fan jag riggar…kommer ut och det funkar helt ok i 45 min sen ökar till över 20..försöker och försöker… ger upp…. står på stranden och avvaktar…snackar med lite folk på stranden som frågar om det går och köra ingen är ute…då kommer en kille som mätt vinden precis som säger att det ligger på 19-24 fan vare blåser…velar lite klockan är runt 16:00 bestämmer mej typ 4 gångger för att packa ihop då dyker det plötsligt upp en kille inifrån viken som kör… nä nu j-vlar måste jag test….wunderbaum det funkar hopar till och med rejält några gånger..dock utan stilpoäng men landar stående…kliver upp 18-tiden…plockar ihop….lämnar Varberg 18:30. Sitter med ett skönt flin i facet hela vägen hem äntligen lite vågkörning…hemma 00:30 Fan vilken trip! När kommer nästa kuling?
Logga in för att svara.