Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värderings Hjälp

• Värderings Hjälp

Publicerad av nn4an_mike på 3 september, 2007 vid 20:36

Tjena.

Innan jag började kita surfade jag en del, men nu har det inte blivit nåt på ett par år så det känns lika bra att sälja grejjorna.

Problemet är att jag inte har en aning om vad grejjerna är värda.

Det jag vill sälja är en Mistral Screamer -97 103 liter inklusive mast och bom
    Brädan är dingfri, men har blivit rätt så smutsig áv att att stå och samla damm…

Har även två segel a 6,4 och 6,0 m2 Gastra och NPU

NPU seglet hade några småhål som blev lagade hos segelmakare.

Allt på bilden skall bort. Vad kan jag få för det, vad är rimligt?

Tacksam för all hjälp

booman svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kinetic

Medlem
    3 september, 2007 vid 20:38

NPU ska de nog va:-)…Beträffande ”värdet” så avstår jag, men en gissning är nånstans mellan 1000-2000….

• nn4an_mike

Medlem
    3 september, 2007 vid 20:42

för rubbet ? – shit… trodde det skulle landa på nånstans mellan 3-4 000 i alla fall.

Ändrade segelnamnet nu 🙂

• nn4an_mike

Medlem
    3 september, 2007 vid 21:17

Upptäckte just att mitt minne svek mig rätt duktigt… Brädan är inte från -97 utan från -92 ….
    Hittade denna artikeln och min bräda ser ju exakt sådan ut….
    http://www.boardseekermag.com/special_features/equipment/windsurfing-board-evolution-039.html

Är hela kitet fortfarande endast värt 1000-2000 kr ? Eller jag kanske får den högre värderad av antikrundan nästa gång de kommer till byn…

• jps

Medlem
    3 september, 2007 vid 21:23

Beror lite på mängd tillbehör (fenor, fötter etc) men runt 1500:- för rubbet verkar väl ganska rimligt tycker jag också.

Antikvärde tvivlar jag starkt på…

• Knatte

Gäst
    4 september, 2007 vid 05:19

@NN4AN_Mike 411369 wrote:

för rubbet ? – shit… trodde det skulle landa på nånstans mellan 3-4 000 i alla fall.

Ändrade segelnamnet nu 🙂

Japp!! Definitivt närmare 1000 kr än 2000 kr. Om du inte har en nyare mast och kanonfin bom så är det där. Typ bräda max 500 kr, segel några 100-lappar styck bom/mast kanske 500 kr ihop. Höj priset på enskild komponent om dessa är betydligt senare än bräda/segel årsmodell.:smirk:

• booman

Medlem
    4 september, 2007 vid 06:20

Såg inlägget och jag skulle nog säga runt 1500:-, och nu är det ju flera som landat kring den prislappen… Så tyvärr är det inte värt mycket mer…
    Sålde själv komplett kit från 2000 i gott skick för bara ”3 papp” för några veckor sedan…

Mvh

//BooMan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA