Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Våren 2005 i repris???
-
Våren 2005 i repris???
Publicerad av jalla på 27 april, 2006 vid 11:44Börjar bli lite jobbigt att det aldrigt blåser här på västkusten! var ju likadant förra våren då blåste det först i juni. Enligt Windguru verkar det kunna bli nåt på söndag och måndag förmiddag ifrån nordost men oftast blir det inte mycket med det!
Vi får la hålla tummarna på att det kan bli nåt i Gottskär/Draget.
/surfsugen!!!!!!!!!!!basse svarade 18 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Tyvärr verkar det som att det blir lika illa…..och när det börjar blåsa och man kan plocka fram sin nya bräda dyker ´07 prylarna upp och man känner sig lurad igen…….Jag har en pinfärsk Fanatic Freewave hemma som bara skriker efter vind!!
-
mmm, detta suger balle..
drömmer tillbaks om 2004, året det aldrig slutade blåsa! -
Vad spelar det för roll om det blåser eller inte då vintern inte vill släppa sitt grepp om detta land, här uppe ligger nämligen isen tjock så långt ögat når fortfarande:mad:
-
Johan_M wrote:Vad spelar det för roll om det blåser eller inte då vintern inte vill släppa sitt grepp om detta land, här uppe ligger nämligen isen tjock så långt ögat når fortfarande:mad:
Flytta eller sluta surfa! 😉
-
Ja, hur f-n ska man kunna utvecklas när det inte blir surf ens var 10e dag? Hade premiären långfredagen (upptagen resten av påsken) sen har det fan inte vatt nån vind..
-
Jalla wrote:Börjar bli lite jobbigt att det aldrigt blåser här på västkusten! var ju likadant förra våren då blåste det först i juni. Enligt Windguru verkar det kunna bli nåt på söndag och måndag förmiddag ifrån nordost men oftast blir det inte mycket med det!
Vi får la hålla tummarna på att det kan bli nåt i Gottskär/Draget.
/surfsugen!!!!!!!!!!!Jag har klämt in sex dagar under april i år! Det är mycket bättre än 2003, 04, och 05!
Vinden brukar normalt inte komma igång stabilt förrän i Maj då jag senaste åren haft mellan 12-13 dagar. Mest freestyle.Så håll ut, maj är snart här och då kommer det!!! Hoppas jag! :cool2:
/Staffan
-
Ha!
Allas vår förebild och inspiratör Staffan har talat. 🙂
Alltså. Sluta gnäll och betala bensinpengarna så får ni segla! 😉Jag ska betala dyrt i helgen i alla fall. Och ta mycket tjocka kläder med mig.
Magnus -
Mag wrote:Ha!
Allas vår förebild och inspiratör Staffan har talat. 🙂
Alltså. Sluta gnäll och betala bensinpengarna så får ni segla! 😉Jag ska betala dyrt i helgen i alla fall. Och ta mycket tjocka kläder med mig.
MagnusJo, bensinpengar i mängder behövs på vårarna! Då är det till att följa prognosen väl och kolla in brisförstärkningar! Det drar förresten lite i träden här idag, det kommer dock lite sent för att bli bra. Men det är NV 8m/s just nu.
För övrigt så är det snart 9 grader i vattnet! Varmt!
Och Magnus…. Hör här, klagar du å att det är kallt? Hanna (med efternamnet viking :smile:) var ute för en vecka sedan i 6gradig vatten med 3mm sommardräkt!!! Naturligtvis kompletterad med ärmar, huva och handskar (öppna :grin:)!/Staffan
-
Nej, jag klagar inte på kylan. Den är bara ett ont som måste fördrivas med ett leende. Och lite vind.
Mycket imponerande att Hanna är ute så här års, det verkar vara bra virke i henne! 😉 Carin ligger nog i sovsäcken ett tag till! 😀
/Magnus
-
Oregistrerad
Gäst28 april, 2006 vid 07:12Hei killar!Hva med å ta ferge fra Gøteborg til Kristiansand og så kjøre 1,5timmar til Lista der er det konge på østlige vinder!
Masse surfere der denne helgen med fridag på mandag også!Åka,Åka!Helt konge der.
kolla winguru:
Lista Norge -
Har också haft sex dagar i sverige med ok tryck i år, inte så illa när man tänker efter. Kunde varit fler men fick underbar slaskåkning i riksgränsen istället =D
-
Oregistrerad wrote:Hei killar!Hva med å ta ferge fra Gøteborg til Kristiansand og så kjøre 1,5timmar til Lista der er det konge på østlige vinder!
Masse surfere der denne helgen med fridag på mandag også!Åka,Åka!Helt konge der.
kolla winguru:
Lista NorgeJaa.. man är ju över på ett kick!!! :smirk:
Nej men ärligt så hade det ju varit grymt att segla Lista någon gång och knäcka ett gäng CB!!
Logga in för att svara.