Senaste nytt › Forums › VARFÖR alla dessa tricks???????????
-
Inte alls.. men tycker däremot att det bara är dravel i ditt inlägg vilket jag inte sett förut i dina tidigare inlägg!
Surfa bara och ha kul -
Att du ser det som dravel har nog att göra med att vi ser lite olika på saker och ting. Jag försöker bara att referera 20-25 år bakåt (kanske inte framgick så tydligt) och dra en slutsats av det, samt min egen slutsats som tydligen inte alls överenstämmer med din slutsats. Att vi där har meningskiljaktigheter behöver inte betyda att det är dravel, vare sig det ena eller andra.
Precis som Koa skrev: Den som har roligast vinner, och då vann jag ! -
Började själv windsurfa 84-85 och mer aktivt -91 då jag flyttade till Västerås där det fanns likasinnade!
Har sedan dess alltid trixat med segelsnurrar helikoptrar osv men sedan freestylen införts och alla dessa nya manövrar så har jag kunnat tänja mina gränser, avslutade tex denna säsong med vulcanos och 1 doppad grubby och var supernöjd och sätter givetvis gränsen högre till kommande säsong och jag är iallafall 38 (också med 2 barn som nämndes tidigare) och har aldrig haft så skoj som nu -
Freestyle tävlningar är för feta tyskar i typ Gaarda sjön, men i Sverige surfar tuffa killar/tjejer riktig wave eller slalom,så är det bara! Fast bor man i västerås så har man väl inget val!
-
Det eviga trixandet tilltalar inte mej heller. Det är fart o flow som är läckert. Behöver inte va överdriven fart, men flytet ska va där. Finns ju manövrar som är stiliga, laydowngippar, duckjibes mm. o feta hopp.
-
ja riktiga waveförhålladen bjuds det på riktigt ofta i detta avlånga land
-
Mycket bra reflektion Getwet 69.
Det är kanon att det kommit enkla brädor att segla som
“Free-move/style/motion/wave” och vad allt marknaden kallar dom.
Det är fantastiskt att det kommit så många nya “konstiga” sätt att
vända på som Freestylen har utvecklat. Men sen är det som så att alla
vi behöver inte hänga på alla dessa konstiga och kanske onödiga manövrar
som på senare tid kommit i Freestyle. Det kanske kan imponera på plattvatten
och där det inte finns vågor som en insjö tex.
Det viktiga är att man hittar sin grej i sporten och har kul på sitt sätt.Angående hur många som tävlar i Freestyle; så blir gapet till de som
inte intresserar sig så mycket i att göra “snurrtrick i knapp planingsfart”
snabbt för stort till de som dedikerar sin tid på vattnet till utveckling av sådant,
så intresse för att tävla blir tyvärr lika med noll. Det blir helt enkelt för
avancerat och ointressant för den stora skaran.Däremot en utveckling av SuperCross som flirtar mer med gemene
man och där alla kan vara med med sin befintliga utrustning; slalom/
wave/freestyle/move etc och ha kul. Mer folkfest som Getwet69
berättade om 80-talets folkfest tävlingar.Sen kan man ju fråga sig varför man måste tävla i denna sköna lek på vattnet.
Prylhysteri istället för resa: Självklart gillar vi alla prylar, annars skulle
vi inte hålla på med denna prylsport. Marknaden “tok- hypar” Freestyle och
Formula så hårt att om man ska vinna så “går det ju inte att köra på förra årets grejor”.
Men faktum är att e flesta av oss klarar oss med en till ett par år gamla
grejor…köp en resa för pengarna och få fler timmar på vattnet och njut av windsurfingen.
Det viktiga är att man har kul på sitt sätt och hittar sin grej. -
Tjena Calle, vet att du är hängiven vågorna men Freestyle funkar utmärkt i vågor också
Super X är väl ännu en ny gren för att få oss att handla?
De flesta brädmärken kommer ju med en renodlad super X bräda pga att freestylebrädorna är för långsamma slalombrädorna är för svåra att trixa med och formula behöver man inte ens nämna!
Super X påminner ju mkt om freestyle förutom dom små hindren och att det är flera tävlanden på en gång och snabbast i mål vinner och även i denna gren ska ju dessa snurrtricks som ni refererar som “onödiga” tricks i knapp planingsfart in -
Jag hoppas att du bara forsoker driva ett rikigt trakigt skamt… eller sa e du bara sa ruskigt efterbliven!!!!
Tydligen sa vet du inte ett skit om surf.
Varfor gor man tricken allra langst in vid kanten… oftast for att dar e d plattats…o m plattvatten blir d enklare att satta vissa trick.Sen e ju smaken olika….inte fan lackar jag ur pa dig fopr att du e kat pa brunetter istallet for blondiner…samma sak eller hur,
-
Kör på det du har och ha kul, strunta i prylhysterin. Det är coolare att komma först med en gammal bräda än att komma sist med den “senaste”.
En Freestyle bräda “funkar” lika bra i vågorna som i SuperX, så det är bara tuta och köra, om man nu måste tävla.Det verkar som isen har lagt sig i Mälaren
-
tja jag kan väl inte skryta med någon surferfaren het även om jag har kört lite dufor (men det räknas väl knapt=) och jag köpte en kite förra vinten bara för att det såg så kul ut.
sen va man inne här och spanade runt på steffo och kunde läsa signaturer som
surfa bör man annars dör man
den som har roligast vinnerjag menar hur skönt låter inte det i mina öron lät det som om allt handlade om att ha kul och att det va lite av en livs stil.
sen så såg jag att några skulle kiat i stockholm och så stog det ring om ni vill me så det var ju bara att ringa en helt okänd person somm genast erbjuder plats i bil och att jälpa en nybörjare att komma igång och utvecklas.
det var nog en av de roligaste vintrarna på ricktigt länge och det verkade va det som allt handlade om.
så varför bråka om det här det käns som om det är en inbördes tävlan när man läser era inlägg och det är det väll inte?? det är en induviduell tävlan där alla har olika mål och förutsättnigar där några vill köra fort och några vill trixa.
så gå till baka och lev efter era signaturer det är en skön instälnig till livet och då har man roligare och har lättare att nå sina personliga mål och bli en vinnare
ps min åsikt så klaga inte ni får göra vad ni vill men jag fasnade mycket för instälnigen till sporten och det verkar vara samma inom både kite och ws så ta det lungt och ha kul
-
Svar till:
Skywalker har nu 5poäng mot Herr.Anonym, som har fått minuspoäng för sin dåliga fraser.
Skywalker 5
Herr.Anonym -4[/ QUOTE ]
Tack för det Mr. Rambo Synd att han/hon inte vågar regga sig bara….
-
löjligt att påstå att folk tricksar för att imponera. I 90 procent av fallen är ju stranden helt tom på folk, dvs tjejer, när surfarna är ute. och alla surfare kan ju inte vara bögar….
-
asso anonym (i förra inlägget) har helt rätt, brudarna hänger (oftast) på stranden när de e soligt, och hur ofta på sommaren (i sverige) är det blåsigt och fint solväder på samma gång? och i de få fallen som det är blåsigt och solväder så är det rääätt offta knööökat me baders i vattnet så man får hänga lite längre ut… hmm och förra gången jag kollade så var det inte så många brudar som satt å kikade på surfare me teleskop vid strandkanten… så att påstå att det endast är p.g.a. brudarna som man trixar är patetiskt.
Logga in för att svara.