Senaste nytt › Forums › VARFÖR alla dessa tricks???????????
-
Ja tycker att båda aspekter av de två herrarna här har sina poänger, men som nämnts tidigare flera gånger, har man kul vad spelar det då för roll?
Jag seglar både wave och freestyle och de tilltalar mig bägge mycket, varför jag inte seglar speed är kanske delvis för vi alltid har vågor i Halmstad så det blir lite tufft.
Formula är väldigt dyrt, kanske lite bättre nu när det funnits ett tag, men ändå lite mer omständigt pga storlek, ja jag ska inte behöva försvara mig
Så jag tycker alla ska vara nöjda och glada och är någon avundsjuk på en annan må så vara, men som frågan på topic löd så svarar jag bara, för att det är KUL
Vi freestyleare gillar tricks, waveseglare gillar att rida vågor och speedfreaksen gillar att pressa utrustningen för att vinna den där sista knopen, ja och alla andra de har bara jävligt kul ute på vattnet!
Må gott alla Surfare! det tänker jag!
-
kom ner till haga. freestylebrisen kommer kring lunch på sommaren då alla babesen ligger på badstranden, fast dom bästa birdsen är ju dom som hänger på surfstranden och själva drar ut när brisen kommer.
-
Ja nu har det varit en hel del inlägg men frågan är om Herr anonym verkligen har fått något svar å sin fråga? Jag är tveksam på det även om många har gjort tappra försök. Men anonym frågar ju helt allmänt även om frågan utgår från honom själv. De svar han fått har ju för det mesta utgått från svarande själv och dennes erfarenheter. vilket inte är så konstigt.
Fråga är ju ganska komplicerad. Det handlar ju mycket om utveckling och då på flera plan samtidigt. Först om den personliga dvs. när man började och hur lång man kommit och vilken typ av människa man är. En del gillar att göra det de kan och andra vill bara bli bättre hela tiden. Vidare var, hur och hur mycket man har seglat varje år, samt med vem. Segla med proffsen får du se. Det är inte kul att jämt vara sämst i viken men du blir sannbare bättre.
Det är ändå tillslut så att när man har varit på en nivå tillräckligt länge så kan det börja bli långtråkigt. Ta sexsidan som exempel. Missionären framstår ju som himmelriket innan man planat första gången men efter tag så börjar man ju bli sugen på att åtminstone vända på steken, eller hur? Missionären sex gånger om året helt okej nästan fantastiskt, men fyra gånger i veckan, nej tråkigt. Vilket inte innebär att det är fel att gå tillbaka ibland då och då.
Efter som alla är så olika och på så olika nivåer så blir det svårt när man ska försöka jämföra.Det var lite om den personliga utvecklingen. Vidare har vi markanden som även den har visst behov av att utvecklas. Här är det ju olika marknadssegment som ska mättas så mycket som möjligt. En sak är ju att göra reklam och marknadsföra en redan existerande produkt och en annan att göra det med en helt ny. Här kommer vi som surfkonsumenter in igen, eller hur? Utan oss ingen Freestyle. Marknaden ger oss det vi vill ha. Så varför vill vi ha Freestyle. Att vara bra på något gammalt är en ska men att ligga i topp på något nytt känns ännu bättre för många. Sedan krävs mindre vind och i princip inga vågor och du kan segla närmare stranden och det blir spektakulära trick närare stranden och publiken. Dessutom många varianter på missionären.
Det var lite allmänt men nu tillbaka till Herr anonyms verkliga fråga som han ännu inte fått något svar på. Det är hans fråga och gäller honom, men som ändå inte skiljer ger sig mycket från många andra frågor och påstående av den här typen. Typ vad är det för roligt med Kit och jävla galningar som bara springer efter en bol hela tiden osv. exemplen är många. Vi har ofta svårt att sätta oss in i andras situationer vilket gör det svårt att t.ex. som fallskärmshoppare riktigt förstå oss på frimärksamlarens enorma entusiasm över sitt nyinförskaffade frimärke. Men även inom samma sport som exempelvis slalom och freestyle finner vi brist på denna förståelse. Det beror sist men inte minst på att vi har ett behov av att tycka och tro att det som just jag håller på med är det roligaste och bästa. För om den andra grenen plötsligt skulle vara roligare, ballare eller på något sätt bättre. Då skulle ju jag själv plötsligt hålla på med något som på något sätt var lite sämre eller lite tråkigare och det går ju inte eller hur?
Nej mina surfpolare! Därför är just det jag håller på med bäst och kommer alltid så att förbli. Hi hi.
Koa säger något som inte är så dumt. ”Roligast vinner” låter som en tävling men det är det väl inte eller?
Ha det på vattnet, vad ni än gör
-
Svar till:
löjligt att påstå att folk tricksar för att imponera. I 90 procent av fallen är ju stranden helt tom på folk, dvs tjejer, när surfarna är ute. och alla surfare kan ju inte vara bögar….
[/ QUOTE ]
Jag är homosexuell. Vadådå. Inget fel med det ju -
Det ar klart man undrar over saker som man alldrig kommer att klara av sjalv! Kop en segelbat!
-
Om vi ska gå efter din teori, så är det alltså dags att du börjar undra över stavningens alla hemliga regler. Inte för att jag är någon stjärna på att stava men jag håller heller inte med dig.
-
OJ vad kul windsurfingen har blivit så stor att vi börjar dela upp oss i mindre “flockar”(Tittade på discovery om vargar det va ett trevligt program Mycket bra filmat. Dom följde en flock i 3 år. Det va en mysig flock)Mvh alfa hannen.
-
Slutade läsa redan efter 3 inlägg…
Meninglös debatt…Vindsurfing gör jag på min fritid och därmed känner jag mig fri att vindsurfa precis som jag vill.
Speed/Slalom/Wave/FW/Freestyle/Freeride spelar ingen roll så länge man är nöjd och lycklig.
-
sorry..KAAAN inte glömma när frankrike sabbade en fin ö grupp men sina atom sprängningar.
-
Vad har det med ämnet att göra
Svar: IngentingVad har det med mig att göra
Svar: IngentingTack för ett givande inslag
Och nu tillbaka till dagens ämne: Att tricksa eller inte tricksa?
-
“Slutade läsa redan efter 3 inlägg…
Meninglös debatt…”“Och nu tillbaka till dagens ämne: Att tricksa eller inte tricksa?
Hur ska du ha det???
om du inte står för detta så är det ett rätt meningslöst inlägg “Vive la France!
Passar den signaturen eller måste jag ändra den också ;-)?” -
När jag tröttnade så smånigom på planingen kände jag att jag vill få ut gärna mera av windsurfingen, utvekla mig själv. Därför började jag köra tricks och våghopp. Tids blev jag väldigt duktig på vissa tricks men det finns fortfarande mycke som jag vill lära mig eller förbättra. däremot hade jag aldrig drömmar att tjäna pengar på det utan det mest den totala utmaningen som drev mig fram
Personligen tycker jag att utan tricks hade inte windsurfingen varit så ultimat sport som den är för mig för närvarande
mvh Anders -
Svar till:
Vindsurfing gör jag på min fritid och därmed känner jag mig fri att vindsurfa precis som jag vill.
Speed/Slalom/Wave/FW/Freestyle/Freeride spelar ingen roll så länge man är nöjd och lycklig.
[/ QUOTE ]
Håller med dig! Vindsurfing gör man för att man tycker det är kul, vissa tycker att det är kul att hoppa å snurra runt och sådant medans andra tycker att det är kul att bara åka slalom eller speeda!
Mitt råd: Välj själv vilket du tycker är roligast…
Logga in för att svara.