Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › varför är de så få som vindsurfar ?
-
Jag tror inte att det är Kona som många tycker är problemet utan marknadsföringen, nog snackat om det av mig.
Jag var och seglade i Nyköping och en kille vid namn Rickard ? seglade en Kona. Vi var duktigt överrigade i byarna men det såg ut att funka fint för honom och farten var bra. Nu är han nog ingen nybörjare svensk/nordisk mästare på Kona ? Gissar att med en så stor/tung bräda så tar den inte lika lätt vind. Själv har man ju lärt sig på en Konaliknande bräda en gång i tiden. Perfekt att kunna fälla ned centerbordet när man skulle höjda tillbaka.
//Björn
-
Är det bara jag som tycker att Kona’n kommer 25-30 år för sent?
-
När jag nu väl hade bestämt mig för att faktiskt börja med Windsurfing så valde ju jag att köpa en liten mindre bräda som det är lite svårare att lära sig på men som jag kan ha lite längre. Med tanke på att man faktiskt läger ut en hel del pengar så känner jag att jag definitivt har gjort rätt val!
Sen så kan det mycket väl vara som det var för mig, testat på en jättestor bräda med centerboard (bic) och sen när jag väl testade en mindre bräda så trodde jag ju i min enfaldighet att jag skulle kunna köra på den andra också.
Men skillnaden är ju faktiskt enorm!
Hade jag haft mer pengar så hade jag nog köpt en stor bräda med centerboard också så att man hade kunnat lura tjejen att börja också men det får bli ett framtida projekt. -
Det är väl föresten kanske dags att du “kommer ut” och berättar om du själv är ny på sporten eller kanske en återfallssurfare (reggad sept 08 har du ju inte varit med här så länge). Det har ju lagts fram teorier om att du är en “Kona-fejk” så det kan nog behövas en dementi.
Som jag sagt tidigare så är frågan ställd med anledning av ett skolarbete. Det är Surfans (känd från speed-konfen) son som skrivit frågan.
Mysteriet löst! -
@surfslusken 498233 wrote:
Ska nu JAG (av alla idioter här) göra ett försök att få in tråden på den seriösa banan igen?
Inte bra för ryktet det här slusken… men vi vet hur elak du kan vara, kände visst missmod men plockade upp en gammal sluskförbättrad tråd och nu känns allting bra igen.
Var det inte ett annat fokus med svensk vindsurfing i början, stora brädor där man guppade omkring, räckte med 1-3ms för att det skulle bli en bra dag?
Och hur är det med media bevakning, kan inte det påverka rätt mycket också? Kommer ihåg när det plockades OS medaljer i Kanot och Rodd på löpande band, det var ju trängsel på klubbarna åren efter?
I jämförelse med fotbollen så har vi också många unga som vill börja surfa, men vi saknar seniorer som kan hålla i tisdags och torsdags träningen… LBWS har kört massviss med kurser i sommaren för kidz, även en hel del tisdagsseglingar… men det är svårt att hålla detta igång året runt.
Logga in för att svara.