Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför är det alltid så jä_la dåligt väder?

• Varför är det alltid så jä_la dåligt väder?

Publicerad av roggan på 11 november, 2011 vid 23:26

Tänk att ha tre klistrade trådar. Syd, mellan och norra sverige.
    Tre aktiva trådar som uppdatreras ständigt från datorer ipads mobiler och what ever som man kan släpa med sig till havet. Tre så levande tråder så man kollar där direkt. Tre som bara klappar smhi på käften.
    Tre så tunga att du ska känna som ett krav att skriva i dom så man vet om det är surfbart när vinden sviker överallt. Minsta vik det blåser i när allt annat e dött så ska det postatas för att hålla surfzone kvar som bästa kite forum i sverige av självrespekt.

Synd vi e så få få som gillar kiting…..

acemattias svarade 13 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • smellslikeroses

Medlem
    12 november, 2011 vid 23:24

Varför startar du inte de trådarna då?

• skotten

Medlem
    14 november, 2011 vid 00:51

didnt one of the windsurf guys make an app that was realtime to wind meters?

• roggan

Medlem
    14 november, 2011 vid 15:46

Jag prövar att strata en sån tråd nu så får vi hoppas den andvänds.
    Tyvärr tror jag inte den kommer få liv. Men man vet ju aldrig.

• pjoter

Medlem
    15 november, 2011 vid 18:17

Det där beror ju på vart man bor någonstans..

I habo och lundåkra vill man att så få som möjligt ska veta att det är körbart, annars blir de ju så jäkla crowded. 🙂

• waimeadude

Medlem
    17 november, 2011 vid 18:27

Ser är det allltid problem med att folk tycker att det blåser när andra tycker att det inte blåser.
    Din idé är bra, men upplevelse av vindstyrka är subjektivt. Sen kan ju vind variera på riktigt också.

• skanepaul

Medlem
    18 november, 2011 vid 12:02
    waimeadude;675547 wrote:
    Ser är det allltid problem med att folk tycker att det blåser när andra tycker att det inte blåser.
    Din idé är bra, men upplevelse av vindstyrka är subjektivt. Sen kan ju vind variera på riktigt också.

Haha så är det verkligen!

”Jag kör lätt min 12a i 13m/s……” har man ju hört här några ggr.

• acemattias

Medlem
    18 november, 2011 vid 15:35
    SkånePaul;675578 wrote:
    Haha så är det verkligen!

”Jag kör lätt min 12a i 13m/s……” har man ju hört här några ggr.

Later som jag kan vara en av dom:grin:
    kor helst pa gransen till overriggad (utan att rora depowern).
    Sweet spoten for min Mayhem 14 ar nar manga andra ar ute med 9or, runt 10ms skulle jag tippa.
    Gjorde en downwind forra vecka, OK riggad med min 11m Surge, polaren tycke han var bra riggad med en 7m Renegade :confused:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför är det alltid så jä_la dåligt väder?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.