Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varför är det så ovanligt med hjälm?
-
Varför är det så ovanligt med hjälm?
Publicerad av anonym-anvandare på 22 augusti, 2000 vid 14:01Varför är det så ovanligt med hjälm? Jag menar vem som helst kan ju få sina, eller nån annans, grejjor i huvet. Då spelar det väl knappast nån roll hur jävla duktig man är?
/Fegis?
john svarade 24 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Ja, det kan man fråga sig. Jag brukar köra med hjälm ibland och tycker det är helt OK. Jag störs inte alls av den och på höstarna är det riktigt skönt.
TT -
kanske för att även en sån kostar penger, och när man har lagt vartenda korvöre och ett par lusentappar till på annan utrustning så funderar man inte ens på sånt som hjälm.. Men om problemet ditt är att du skäms för att du är en fegis, så gör för helvete inte det! Klart man får ha hjälm om man äger en, eller får låna en, man kan ju slå sej mycket mer fördärvad än vad vissa har en aning om..
kör extra jävla järnet nu när du kan skydda knoppen!! -
jag köpte en hjälm nån gång förra året för att undvika diverse smällar mot huvudet…jag ändrade fort min uppfattning om att köra m hjälm eftersom det kändes som
– att jag plötslig befann mig i min egna lilla värld.
– att min tidigare helt underbara vindsurfingupplevelse blev nu en subtil verkligheten som liknade en skakande video.
– att mitt huvud flängde från alla jordens hörn på 3 sek.
– att det ljuvliga lätet av vinande vind nu bytts ut mot brusande eko.
– att om jag inte slått i huvudet innan skulle jag defenitivt göra det nu.
Jag avundas dock dom som inte tycket det är äckligt att köra m hjälm. -
Vad hade du för hjälm då? Integral mc hjälm eller? Testa vanlig hockey!
-
Det är suveränt att köra med en vanlig hockeyhjälm med galler. Gallret ger en helt enastående säkerhetskänsla samtidigt som sikten inte störs alls.
-
Hej
Jag är en kille på 17 sommrar som också kör med hjälm. Dessutom har jag smalbenskydd, suspensoar och stjärtkudde.
Det är jätteskönt när man kommer hem hel och fin så man kan smörja in sig med barnolja. Mums! -
LIte sarkasm tycker jag att man kan tyda mellan raderna där, själv kör jag med hjälm men utan galler skulle aldrig falla mig in att använda visir.
-
Har själv aldrig testat stjärt kudde, men det vore intressant att höra
lite omdömen från en som testat.
Blir det inte varmt på sommaren?16 år och impad.
-
Knatte
Gäst23 augusti, 2000 vid 18:17Klart att man sätter på sig hjälmen (hockey hjälm) när man seglar med 4.2 Kvm och neråt. Annars känns hjämlen inte så nödvändigt. Men när det blåser småspik, så ger hjälmen en säkerhetskänsla och man kan bli lite mer vågad i seglingen.
-
Köp en hjälm med god öppning för öron.Du får betydligt sämre balans med en hjälm som är tätt på sidorna.(cochlea och vestibular organen i innerörat är receptor organ för balans och orientering)
Logga in för att svara.