Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför är man Anonym på konfen?

• Varför är man Anonym på konfen?

Publicerad av s på 24 januari, 2002 vid 18:10

Jag har lite svårt att förstå varför vissa vill vara / är anonyma på Konfen.

OK, om man är inne någon enstaka gång och ställer någon fråga kan det kanske vara smidigt att slippa användarnamn och lösenord. Då kan man ju bara skriva under med ett namn. Men varför är man anonym annars?

Vissa anonyma lägger ju långa inlägg med massa åsikter om div saker, vågar de inte stå för vad de skriver? Framförallt undrar jag varför man gör inlägg som anonym och sedan inte skriver under med sitt namn ens? Det blir ju lite svårt för oss som vill svara att veta till vem man skall vända sig, och om vi sedan får en motfråga så vet man aldrig om det är den ursprungliga personen som skrivit in igen.
    Jag svarar ogärna på anonyma inlägg av den anledningen att jag inte vet till vem jag svarar.

Numera kan man ju byta lösenord som man vill också, så det kan ju inte vara att man glömt det.

Staffan

ola_p svarade 23 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2002 vid 18:24

är det så viktigt för dig vem man skriver till?
    ok om man inte vet vem som svarar var…men allvarligt talat hade jag kunnat svara vem som helst här inne om det var en bra fråga eller ett svar om surf, håller du logg på vem som svarar eller nåt, försöker du kartlägga vindsurfingen i sverige, eller är du för fin för att finna dig bland folk du inte vet vad de heter?

verkar skumt tycker jag

• s

Medlem
    24 januari, 2002 vid 18:35

Varför inte signera?
    Varför inte använda Shift tangenten?

Verkar skummare!

Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2002 vid 20:10

folk kanske väljer att vara anonyma, och varför inte klaga på dom som heter typ s… men som inte uppger sitt egentliga namn, det e ju samma sak, även om du uppger ditt egentliga namn…

nätet har inte samma sociala regler som vi har i verkligeheten, även fast vissa försöker styra det (inga NAMN nämda) 🙂

• adde

Medlem
    25 januari, 2002 vid 09:40

I det verkliga livet kan man ju skilja på folk med hjälp av deras utseende. Man behöver ju inte veta vad folk heter.

Men om man här på konfen inte orkar/vill signera sina inlägg så hamnar man ju bland övriga anonyma. Ingen vet ju om det är samma ’anonym’ som svarat på S..’s inlägg i denna tråden t.ex. Det blir svårt att föra en diskussion om man inte vet att det är samma person man pratar med.

Man måste ju inte uppge sitt riktiga namn om man inte vill – det kan vara skönt att vara anonym ibland.

Fundera lite på vad som händer om ingen skulle signera/logga in…

mvh adde

• ola-h

Medlem
    25 januari, 2002 vid 10:13

Vissa typer av inlägg påverkas kanske inte så mycket av om de postats anonymt, men i andra fall kan det spela en viss roll vem som skrivit vad.

Om t.ex. importören av ett visst segel skriver in och lovordar det så får man bedömma detta på ett litet annat sätt än om det är någon mer oberoende person. När det gäller just rekomendationer av utrustning är det bättre ju mer som är känt om postaren. Jag postar t.ex. själv mycket om utrustning och vid det här laget vet nog många ungefär vilka preferenser jag har och kan ha det i bakhuvudet om jag rekomenderar något speciellt. Detsamma gäller många andra.

Givetvis kan en importör skaffa sig en fakad signatur, men det skulle troligen inte hålla i längden. Jag har en svag känsla av att både en och annan importör har varit här och gjort anonym subtil ”smygreklam”. Det stör mig egentligen inte mycket, men jag tror alla skull tjäna på om dessa personer skrev under eget namn.

Forumet på Neil Pryde Maui är ett bra exempel, om än lite smalt. Där finns Kevin Ozee (lokale ”NP-bossen”) och svarar på behagliga och obehagliga frågor, men ibland tittar t.ex. även Barry Spanier och andra mer eller mindre kända personer in. Starboardsforumet är ett annat exempel där man kan se både ett flertal Starboardsanställda samt kända seglare som Scott Mcercher och Rush Randle.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2002 vid 11:55

Du har helt rätt s… man ska veta vem man skriver till. Och det vet man ju på internet M.V.H Moder Theresa 98år

• ola_p

Medlem
    25 januari, 2002 vid 16:03

Det kan ju vara trevligt att känna igen olika personligheter när man skriver, tänk om inte ex. Voodoo, dr Masse eller Ola H inte hade haft några login, då skulle man ju helt missa hur mycket de har skrivit.
    Leve användarnamnen, man kan ju dessutom ändra utseende och så.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför är man Anonym på konfen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.