Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har inte Malmö en KITEPUB?

• Varför har inte Malmö en KITEPUB?

Publicerad av sonkie på 18 september, 2008 vid 09:17

Nerflyttad till Skåne efter några år i Stockholm. Blev flera besök på den återkommande kite-puben i storstaden under min tid där, och måste säga att det är jäkligt synd inte Malmö har en egen kitepub.
    Varför ska alltid Stockholm vara störst, först och bäst?

Finns det intresse för en kite-pub i Malmö? Man ses cirka 1 gång i månaden på något trevligt ställe. Folk som vill visa prylar och andra tuffa saker kan göra det. Vi kan kanske få lite rabatt i baren om vi blir ett gäng, snacka spots, välkomna nya kiteare, säga hej till varandra, dricka öl/vin, visa foton etc.

Vad säger ni?
    Bra idé eller finns det kanske inget behov av att träffas utanför stranden?

/Sara

sonkie svarade 16 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • sonkie

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:21

Vi startar redan ikväll : )
    VOLYM vid Möllevångstorget klockan 19.30

Det blir jag, Eddie och en massa andra hoppas jag.

• gh0st

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:22

bra initiativ, är inte den som tackar nej till att gå ut o ta nån öl.. men idag är jag sjuk.. typiskt

• martent

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:48

Det finns ingen kitepub i skåne för att det finns vind istället!

• annasofia

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:50
    MårtenT;500716 wrote:

Fast i Hbg verkar det inte finnas varken vind eller kitepub:frown:

• mackan

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:53

@MårtenT 500716 wrote:

mer life och mindre style..

• sonkie

Medlem
    18 september, 2008 vid 11:07

Helsingborgare är också välkomna!

Liv OCH Stil : )

• molle73

Medlem
    18 september, 2008 vid 12:42

@Mackan 500719 wrote:

mer life och mindre style..

Typisk inställning i provinsen faktiskt.. lite asocialt så där i största allmänhet;) Mest för att det ska vara så. 😉 När väl ytan e skrapad finns nog både lust och möjlighet (?) Sonkie!

Men även sant att det finns mer pub än kite i Sthlm..(En telemarks pub finns oxo i Stockholm..och Hammarby eller Flottsbro att göra sina 4 svängar i..) Lite mer bira än svängar alltså..

En kul ide och Rida som kör Volym e go kompis och vet vad kite handlar om..
    Big Up!

• kitefredrik

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:12

Igår var det Kite-pub på Volym på Eddies initiativ! Jag, Lidde å Per hjälptes åt under trevliga former att dricka öl, å senare även en Bolle-Stolle på Tempo.
    Lidde hade med sig Naishs 2009 katalog oxå, skitmysigt!

• vogon-jeltz

Medlem
    18 september, 2008 vid 14:32

@Molle73 500744 wrote:

Typisk inställning i provinsen faktiskt.. lite asocialt så där i största allmänhet;) Mest för att det ska vara så. 😉 När väl ytan e skrapad finns nog både lust och möjlighet (?) Sonkie!

Men även sant att det finns mer pub än kite i Sthlm..(En telemarks pub finns oxo i Stockholm..och Hammarby eller Flottsbro att göra sina 4 svängar i..) Lite mer bira än svängar alltså..

En kul ide och Rida som kör Volym e go kompis och vet vad kite handlar om..
    Big Up!

Haha.
    Xakt 08:orna Säger även att de har fotbollspubbar hoho som om fotboll skulle existera där .
    dock får stockholmarna liten skymt av fotboll då Hif är på borta match.

Kul grej det med kitepub hade jag bott i Malmö hade jag kommit

• gadget

Medlem
    18 september, 2008 vid 17:48

Kan inte alla i som har en blå Monark
    träffas på torsdagar på i Lund och dricka lite öl.
    Vi kan visa bilder på cyklarna, se vem som kan cykla utan att hålla i styret längst och bara mysa!
    Alltså alla som har en blå Monark, vi behöver umgås mer för vi har ju alla detta gemensamt, eller?

• krillan82

Medlem
    18 september, 2008 vid 18:26

har fan varit många kitepubar hemma hos mig…

• skotten

Medlem
    18 september, 2008 vid 19:05

I dont drink………… honest.

• molle73

Medlem
    18 september, 2008 vid 19:38

@Vogon Jeltz 500788 wrote:

Haha.
    Xakt 08:orna Säger även att de har fotbollspubbar hoho som om fotboll skulle existera där .
    dock får stockholmarna liten skymt av fotboll då Hif är på borta match.

Kul grej det med kitepub hade jag bott i Malmö hade jag kommit

Nu får du ge dig mannen!

Vad var det ni hade..? Röd, blå och nått mer va?
    Bajen lirar boll…

• sonkie

Medlem
    19 september, 2008 vid 09:36

man skulle kunna tro att flera av er är släkt med Adde Malmberg – den nivån på humor är det…

Trist att ni som inte utvecklat er sociala sida upplever detta som någon typ av hot. Jag tror ändå det finns flera mer sociala kiteare som skulle tycka det vore skoj att träffa lite nya kitevänner. Det är ju alltid kul att få ta del av andras upplevelser.

Ni som känner er manade är hjärtligt välkomna att möta upp nästa gång det ska ut och drickas vin och öl. Ni andra, stanna hemma då!

trevlig helg,
    Sara

• annasofia

Medlem
    19 september, 2008 vid 11:11
    sonkie;500977 wrote:
    man skulle kunna tro att flera av er är släkt med Adde Malmberg – den nivån på humor är det…

Trist att ni som inte utvecklat er sociala sida upplever detta som någon typ av hot. Jag tror ändå det finns flera mer sociala kiteare som skulle tycka det vore skoj att träffa lite nya kitevänner. Det är ju alltid kul att få ta del av andras upplevelser.

Ni som känner er manade är hjärtligt välkomna att möta upp nästa gång det ska ut och drickas vin och öl. Ni andra, stanna hemma då!

trevlig helg,
    Sara

Håller helt med dig Sara!
    Tycker det var ett bra initativ, är väl alltid kul att träffa nya kitekompisar, särskilt för oss som är nya inom kite. Nästa gång kanske tid kan bestämmas lite tidigare så även vi som inte bor i stan kan komma:smile:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har inte Malmö en KITEPUB?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.