Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varför har inte Malmö en KITEPUB?
-
Varför har inte Malmö en KITEPUB?
Publicerad av sonkie på 18 september, 2008 vid 09:17Nerflyttad till Skåne efter några år i Stockholm. Blev flera besök på den återkommande kite-puben i storstaden under min tid där, och måste säga att det är jäkligt synd inte Malmö har en egen kitepub.
Varför ska alltid Stockholm vara störst, först och bäst?Finns det intresse för en kite-pub i Malmö? Man ses cirka 1 gång i månaden på något trevligt ställe. Folk som vill visa prylar och andra tuffa saker kan göra det. Vi kan kanske få lite rabatt i baren om vi blir ett gäng, snacka spots, välkomna nya kiteare, säga hej till varandra, dricka öl/vin, visa foton etc.
Vad säger ni?
Bra idé eller finns det kanske inget behov av att träffas utanför stranden?/Sara
sonkie svarade 16 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Vi startar redan ikväll : )
VOLYM vid Möllevångstorget klockan 19.30Det blir jag, Eddie och en massa andra hoppas jag.
-
bra initiativ, är inte den som tackar nej till att gå ut o ta nån öl.. men idag är jag sjuk.. typiskt
-
Det finns ingen kitepub i skåne för att det finns vind istället!
-
MårtenT;500716 wrote:Det finns ingen kitepub i skåne för att det finns vind istället!
Fast i Hbg verkar det inte finnas varken vind eller kitepub:frown:
-
@Mackan 500719 wrote:
mer life och mindre style..
Typisk inställning i provinsen faktiskt.. lite asocialt så där i största allmänhet;) Mest för att det ska vara så. 😉 När väl ytan e skrapad finns nog både lust och möjlighet (?) Sonkie!
Men även sant att det finns mer pub än kite i Sthlm..(En telemarks pub finns oxo i Stockholm..och Hammarby eller Flottsbro att göra sina 4 svängar i..) Lite mer bira än svängar alltså..
En kul ide och Rida som kör Volym e go kompis och vet vad kite handlar om..
Big Up! -
Igår var det Kite-pub på Volym på Eddies initiativ! Jag, Lidde å Per hjälptes åt under trevliga former att dricka öl, å senare även en Bolle-Stolle på Tempo.
Lidde hade med sig Naishs 2009 katalog oxå, skitmysigt! -
@Molle73 500744 wrote:
Typisk inställning i provinsen faktiskt.. lite asocialt så där i största allmänhet;) Mest för att det ska vara så. 😉 När väl ytan e skrapad finns nog både lust och möjlighet (?) Sonkie!
Men även sant att det finns mer pub än kite i Sthlm..(En telemarks pub finns oxo i Stockholm..och Hammarby eller Flottsbro att göra sina 4 svängar i..) Lite mer bira än svängar alltså..
En kul ide och Rida som kör Volym e go kompis och vet vad kite handlar om..
Big Up!Haha.
Xakt 08:orna Säger även att de har fotbollspubbar hoho som om fotboll skulle existera där .
dock får stockholmarna liten skymt av fotboll då Hif är på borta match.Kul grej det med kitepub hade jag bott i Malmö hade jag kommit
-
Kan inte alla i som har en blå Monark
träffas på torsdagar på i Lund och dricka lite öl.
Vi kan visa bilder på cyklarna, se vem som kan cykla utan att hålla i styret längst och bara mysa!
Alltså alla som har en blå Monark, vi behöver umgås mer för vi har ju alla detta gemensamt, eller? -
@Vogon Jeltz 500788 wrote:
Haha.
Xakt 08:orna Säger även att de har fotbollspubbar hoho som om fotboll skulle existera där .
dock får stockholmarna liten skymt av fotboll då Hif är på borta match.Kul grej det med kitepub hade jag bott i Malmö hade jag kommit
Nu får du ge dig mannen!
Vad var det ni hade..? Röd, blå och nått mer va?
Bajen lirar boll… -
man skulle kunna tro att flera av er är släkt med Adde Malmberg – den nivån på humor är det…
Trist att ni som inte utvecklat er sociala sida upplever detta som någon typ av hot. Jag tror ändå det finns flera mer sociala kiteare som skulle tycka det vore skoj att träffa lite nya kitevänner. Det är ju alltid kul att få ta del av andras upplevelser.
Ni som känner er manade är hjärtligt välkomna att möta upp nästa gång det ska ut och drickas vin och öl. Ni andra, stanna hemma då!
trevlig helg,
Sara -
sonkie;500977 wrote:man skulle kunna tro att flera av er är släkt med Adde Malmberg – den nivån på humor är det…
Trist att ni som inte utvecklat er sociala sida upplever detta som någon typ av hot. Jag tror ändå det finns flera mer sociala kiteare som skulle tycka det vore skoj att träffa lite nya kitevänner. Det är ju alltid kul att få ta del av andras upplevelser.
Ni som känner er manade är hjärtligt välkomna att möta upp nästa gång det ska ut och drickas vin och öl. Ni andra, stanna hemma då!
trevlig helg,
SaraHåller helt med dig Sara!
Tycker det var ett bra initativ, är väl alltid kul att träffa nya kitekompisar, särskilt för oss som är nya inom kite. Nästa gång kanske tid kan bestämmas lite tidigare så även vi som inte bor i stan kan komma:smile:
Logga in för att svara.