Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför kite?

• Varför kite?

Publicerad av anonym-anvandare på 30 juni, 2004 vid 17:22

Går det inte säga Drake istället. ”-Ska du ut och kita” [kajta] låter lite lustigt. Draksurf. Då blir det ju mer spännande när man ska snacka med andra. Särskilt när man ska bräcka de andra. ”Min drake är större än din”. Eller när det beror på vinden. ”Min drake står i zenit, medan du inte ens får upp din lilla”. Eller när du har med dig tjejen. ”Ska du eller jag blåsa draken” ”Det är bättre om du blåser draken älskling, det blir bra tryck i slangen då”. Röstar för att vi draksurfar i Sverige.

stebe svarade 20 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • ubbis

Medlem
    30 juni, 2004 vid 17:24

ja jag håller med, brukar normalt sett säga draksurfning till någon utomstående.

• walle

Medlem
    30 juni, 2004 vid 17:32

”surf” e ju me ett icke Svenskt ord, kom på nått bra där…

• ubbis

Medlem
    30 juni, 2004 vid 17:35

jo men Draksurfa då? surfa är ju visserligen hämtat från engelskan men vilket ord är inte det smile.gif

• pjoter

Medlem
    30 juni, 2004 vid 17:42

”drakglidamedenbrädapåvattnet”:a kanske?
    enkelt å lätt på ren svenska.

• gugge

Medlem
    30 juni, 2004 vid 19:34

Ja gud vilket jävla problem!

• skejtar_henke

Medlem
    30 juni, 2004 vid 22:49

Ännu ett prov på för lite vind och för mycket dötid.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:09

Det kanske bara är i Småland drake betyder penis. För djupa skogar i Småland kanske, så skämtet gick inte fram…ha ha!

Drak-åka, kanske. Fast då blir det ju ”dra i kuka” på värmländska…

Underligt när det blåser för lite.

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:17

Jo, när folk frågar vad man gjort ibland brukar jag svara att ”jag har varit ute o flugit drake”.
    En kommentar som ger de flesta en lite underlig min. En vuxen karl som flyger drake? Hmz…

Just minen och dom tankarna brukar väll iofs omvändas när dom följer med och inser att min drake är större än deras vardagsrum.

Jag säger nog det att man skall använda uttryck efter sällskap. Att säga bara ”kita” är väll lite vilset. Säg ”kitesurfing” eller ”KGB” om ni som jag åker mountainboard efter (Kite GroundBoarding).

• pjoter

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:47

haha.. om inte ordet kita går hem så vettifan om KGB går så mkt bättre.. tror inte just kitegroundboarding eller va du sa är den mest kända versionen av förkortningen KGB.

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:12

Har sett flera omröstningar på det där
    Det finns för många namn på det idag
    De vanligaste är ”Kite Landboarding” andra ”Kite GroundBoarding”.
    Den förkortningen jag ser mest är faktiskt KGB wink.gif

• pjoter

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:22

haha, jag tänkte mer när man pratar med andra människor som inte är insatta i kite överhuvudtaget. t.ex. moster berta eller varför inte kusinen georges svärfar knut. då funkar inte kgb utan kanske mer ”en skärm som nästan ser ut som en fallskärm som man kan köra å bla bla bla…”

• gugge

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:27

Härligt diskussion!

Kan vi inte göra en tävling av det hela!

Bästa bidraget vinner en ordbok eller varför inte en av mina avlagda fenor.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:32

Tjena Gugge,

Vem är du? Har bott i Växjö nästan hela livet, och känner många. Var surfar du?

• stebe

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:44

Svar till:

haha, jag tänkte mer när man pratar med andra människor som inte är insatta i kite överhuvudtaget. t.ex. moster berta eller varför inte kusinen georges svärfar knut. då funkar inte kgb utan kanske mer ”en skärm som nästan ser ut som en fallskärm som man kan köra å bla bla bla…”

[/ QUOTE ]

Jag är så trött på att förklara det. Sen kommer följd frågorna.
    Ja, de drar upp dig med en båt då?
    Men, är det inte risk för att du flyger iväg och inte landar?

Suck, i vissa sammanhang så vindsurfar jag faktiskt numera istället. Vissa saker går inte föreställa sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.