Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Varför lägger inte fler ut resultaten på GPS.speed
-
Varför lägger inte fler ut resultaten på GPS.speed
Publicerad av Knatte på 30 augusti, 2005 vid 16:48Undrar bara om folk är blyga eller varför är det inte fler som lägger ut sina resultat på GPS.speedsurfing.com ??
Är det för krångligt att komma igång med GPS:ar och skicka över data??Mig veterligen är det många som använder GPS:er när de surfar, men det är ju bara en handfull svenskar som verkligen publicerar sina resultat.
Sedan verkar det som många inte lägger ut sina resultat, om det inte är ett personbästa eller svenskt rekord
Det har väl ingen betydelse, det är väl bara kul om det kommer upp lite fler svenska flaggor på rankingen!!the_novice svarade 19 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag har ännu ett alternativ som gäller för mig. Jag har precis köpt GPS, har precis börjat använt och ska nu lära mig hur man får in möget i datorn och skickar upp den på GPS-siten
-
Samma här fick 30,9 som maxfart idag enl. displayen
och skall se om jag kan få in loggen i datorn, för
vidare bréfordran till RTK.
Skulle vilja hitta ett ställe som är PLATT när det trycker i
Fiskebäck gav mig blåmärken i dagens kastfall som beror på
vågor/chopp -
Det är väl inte meningen att man skall lägga in alla sina körningar där, till det finns ju mytrims.com (nu även med gps data)?
Jag saknade ett alternativ; Jag kör mycket hellre i vågor när det blåser på riktigt.
Dessutom verkar jag ha en mental eller kunnande spärr kring 26knop på HS’en och de är ju inte så mycket att skriva om…
-
Knatte
Gäst30 augusti, 2005 vid 18:01Du fick löst problemet med GPS:en och maxfart visningen med andra ord
Vad det med den stora eller lilla brädan?
30.9 knop måste väl kännas bra -
Svar till:
Jag har ännu ett alternativ som gäller för mig. Jag har precis köpt GPS, har precis börjat använt och ska nu lära mig hur man får in möget i datorn och skickar upp den på GPS-siten
[/ QUOTE ]
Bara o hojta om du behöver hjälp!
-
Alla körningar kanske inte ska läggas in, men betydligt mer än vad som görs idag. En stor anledning till siten är just att användarna ska lägga in sina resultat för att sedan materialet ska kunna användas som underlag i sökningar. Vilket ställe tycks leverera bra hastigheter, vilket material i olika vindar osv osv. Enligt Holländarna vill dom att vi ska lägga in mer. Tyvärr gör många så att det bara läggs in just när man fått nya rekord, på så sätt kommer till slut siten att stanna upp…..så in med mera körningar men naturligtvis med sunt förnuft. På så sätt kan vi också bygga upp en egen “bank” för Sverigespots, där det beviserligen surfats fort och inte bara lösa antaganden. Kanske det kommer i framtiden att bli speedtävlingar på just en sådan plats med besök från europa
-
Svar till:
Du fick löst problemet med GPS:en och maxfart visningen med andra ord
Vad det med den stora eller lilla brädan?
30.9 knop måste väl kännas bra[/ QUOTE ]
Windtech, hade svåra kontrollproblem före
och efter åket med select mach1 på på 30cm (fick
fetingcrash blev airborne när jag korsade farleden och störtdök). Bytte sedan till en Nortshore blue carbon 28cm
(25%mindre yta)Jofahjälm och fick fin kontroll, tyvärr så hade vinden
avtagit då (så jag borde kanske behållit selectfenan på). Körde med M8 på 5,7. Skulle vilja komma över en fena som
är mittemellan dessa. Northshore-fenan kräver ap-drag för att ta höjd och select tar för bra höjd/tail trippar.
Tror att North-shore fenan passar bättre till 5.0 faktiskt.
Men inget snack om saken: plattvatten som är längre än 200 meter efterlyses!!! -
Då e man me i matchen. Till slut tog jag mod till mig (fick tid att äntligen kolla upp vilka prog.. hur.. osv) och laddade upp några resultat. Det är långt kvar till era toppnoteringar men det tar sig!
31,5knop i snitt av de fem bästa på 100 meter är bara början. Nu börjar jakten på Culing & Co!
/Jona
-
Tycker att alla session ska in oavsett vad det är för resultat. Kul för en själv att kunna gå tillbaka och jämföra vilka farter man kom upp i med resp utrustning i olika förhållande. Siktar själv på 36.an
-
Körde i fredags i Fiskebäck och strax innan regnet och åskan kom (7-tiden?) slörade jag och brorsan ner i viken. Jag körde mellan farleden och ön och så fort man kommit förbi den smalase passagen tyckte jag man fick platt och fint vatten och vinden kom åt bra. Jag tyckte att man hade tid på sig att pressa rätt hygglig fart innan land närmade sig och man var tvungen att vända (lite väster inloppet till om Eskils kanal). Med vindriktningen som var i fredags (SV?) borde viken passa bra för speedrepor, eller tycker ni att det blir för kort sträcka?
-
Vad jag syftar på är att sunt förnuft bör råda, om man stått där ute och bara guppat så är det väl ingen ide…..
Om man däremot har några resultat från en session utan att lägga vikt vid “om den är bäst” eller “dåliga siffror” så ska den läggas in ändå, just för att vi ska få igång bra underlag. -
Ok, då har jag lagt in några mindre bra sessions också, med planing….
Sökfunktionen har ju varit lite dålig annars skulle det väl i princip var lite kul att kolla på hur fort folk seglar med en viss bräda tex.
Logga in för att svara.