Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Varför speedar du inte denna veckan?
-
Varför speedar du inte denna veckan?
Publicerad av andersbq på 24 september, 2009 vid 18:31Medans jag gick 2 km i stitjen hem ikväll så funderade jag på varför det är så få ute denna veckan. Man seglar ju trots allt över 35 knop varje dag,
och det är ju bara en vecka till SM.getwet svarade 15 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
För att jag bor i Västervik, alltid blandade vindriktningar och sjukt dåligt …
-
Knatte
Gäst24 september, 2009 vid 19:09Kunde inte rösta då alternativet skadad inte fanns med.. Men annars finns ju Idol som man gärna inte missar:laugh:
-
tbsurf;578414 wrote:vad säger ni tt-locals om helgprognosen lör-sön?
Jag tror det kan ev funka imorgon fredag och kanske söndag, men bättre uppåt Stenungsund eller Beerlanda. Även lördag borde funka uppåt kusten.
Måndag kan bli riktigt bra. Tveksam till den 3-4/10, men proggen kan ju ändra sig snabbt… -
andersbq;578395 wrote:Man seglar ju trots allt över 35 knop varje dag
Man och man…
Extremt imponerad av att du körde över 36 knop i den svaga vind du hade idag.
-
andersbq;578424 wrote:Jag tror det kan ev funka imorgon fredag och kanske söndag, men bättre uppåt Stenungsund eller Beerlanda. Även lördag borde funka uppåt kusten.
Måndag kan bli riktigt bra. Tveksam till den 3-4/10, men proggen kan ju ändra sig snabbt…funkar det inte alls att segla tt på lör?
-
mitt allternativ fanns inte heller med vill ha över 8 m/s
-
Jobb på vardagar och bristande motivation att surfa just nu
-
andersbq;578395 wrote:Medans jag gick 2 km i stitjen hem ikväll så funderade jag på varför det är så få ute denna veckan. Man seglar ju trots allt över 35 knop varje dag,
och det är ju bara en vecka till SM.Gick du i 35 knop 😀
-
Jobb och familj.
Det blir roligare om man kör sällan. 😉
KF
-
peterpett;578597 wrote:Gick du i 35 knop 😀
Det finns faktiskt vissa som inte seglat över 36 knop :wink:, så gårdagskvällen var ju inte kattskit! 😀
Ibland är 2 km “walk of shame” värt besväret! -
Jag får antingen gå ut på extremt tidigt på morgonen så jag är tillbaka 6.30 eller surfa efter kl 20. Med nuvarande dagsljus ser det mao ganska mörkt ut.
Det här har lätt varit mitt sämsta surfår på många år.andersbq;578395 wrote:Medans jag gick 2 km i stitjen hem ikväll så funderade jag på varför det är så få ute denna veckan. Man seglar ju trots allt över 35 knop varje dag,
och det är ju bara en vecka till SM.
Logga in för att svara.