Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varför tror folk att windsurfa är svårt?
-
Varför tror folk att windsurfa är svårt?
joachim_larsson svarade 16 år, 11 månader sedan 59 Medlemmar · 371 Svar
-
@Oscar 429305 wrote:
Om swellet rullar in och vinden ligger på 3-4 m/s så skulle iallafall jag kunna tänka mig att guppa ut på en Kona 10.5….
Faan va kul att du tycker så!
Pastorn i gummidräkt!
ww.konanordic.com
http://www.varamon.se -
@Oåxen 429303 wrote:
Det är nog här det går tokigt. Vem skulle välja att segla en så stor bräda i sådana förhållanden? Visst det funkar… Men va fanken.
Lite som att skjuta mygg med en haubits.
Killen på bilden har gjort valet, men vad vet jag jag är ju bara en Pastor i gummidräkt.
-
@surfslusken 429309 wrote:
Näe, nu får du fan ge dej! Dom ska VA minst 19 o helst inte se yngre ut än…säg typ 17 iaf. O så e ja ju lite svagare för blondiner. Ni ska inte ha nåt läger i Venezuela?? Har hört att nästan alla över 18 har “justera” betorna där för att de e så billigt.;)
Fan va sjuka vi e nu!!!
Kan bara instämma, det börja bli möcke nu…. Men fick en VISION: Vi kan ju starta ett rockband helt enkelt. Surfslusken, du är ju självskriven på Guran(Du får säkert plats med alla dina kära…) sång?, låtskrivare?. Kona Pastorna får absolut inte sjunga, utan kan ju sitta längst bak och trumma på sina Konor. Carl R kan säkert sjunga. Miracle som bör vara med är ju ett mirakel i sig själv, så han kan göra anything…….keyboard t ex. Jesper B som är en riktig musik-lover (äntligen har jag funnit ytterligare en av hans svaga punkter) får vara Maneger och spela bas. Jag kan ratta rockgruppen: THE KONADIANS i den blom-målade Kona Mobilen. Hitlåten “de änt svårt å windsurfe -Kona kona kona……” ligger etta på listorna och vet du
SurfSlusken – groupisarna står som spön i backen….. Himmel å helvete på samma gång! -
@Joachim_Larsson 429336 wrote:
Killen på bilden har gjort valet, men vad vet jag jag är ju bara en Pastor i gummidräkt.
Kan ju bero på att killen på bilden är ägare av märket och vill promota???
-
@MacTS 429344 wrote:
Kan ju bero på att killen på bilden är ägare av märket och vill promota???
Du har helt rätt Patrice Belbeoch, men som sagt du kör väl på Naish också av en enledning så det är okey för mig, men bilderna är häftiga har nog 30 st till. Tagna en eftermiddag i Best för 3 veckor sedan…De verkar ha väldigt bra vågor..
Ett bra försök i alla fall.
Pastorn i vågorna med gummidräkt
-
@Oåxen 429337 wrote:
Hellre SUP:a…
Har du prövat 10.5:an ?
Pastorn i gummidräkt
http://www.konanordic.com -
Måste säga att Falle, Jesper och Gustav är betydligt mer smakfulla, kring hur man som generalagent använder Surfzone. All heder åt dem!
-
@andersbq 429354 wrote:
Måste säga att Falle, Jesper och Gustav är betydligt mer smakfulla, kring hur man som generalagent använder Surfzone. All heder åt dem!
Andersbq
All heder till dig!
Pastorn i konakläder!
http://www.konanordic.com
http://www.varamon.se -
Håller med andersbq.
Har helt tappat lusten för att någonsin testa eller köpa en Kona.
-
@JPS 429358 wrote:
Håller med andersbq.
Har helt tappat lusten för att någonsin testa eller köpa en Kona.
Jag vet inte var denna tråd ballade ur, PG sade att det var på inlägg 37.
Denhär tråden handlar faktiskt inte från början om Kona utan varför folk tror det är svårt att windsurfa.
Joachim
@Joachim_Larsson 428096 wrote:
Ha det alla gubbar! nu slutar jag denna tråd!
Vi syns på vattnet! Joachim http://www.konanordic.com
Så avslutade Pastorn inlägg #36 i den här tråden. Den hade nog inte ballat ur om han skulle hållit sitt löfte, men o andra sidan, i vilken sekt håller ledning sina falska löften? Men då hade vi iofs gott miste om många goda skratt o så hade kanske varumärket Kona haft nån gnutta goodwill kvar i sverige. Men den har ju Pastorn kört totalt i botten nu ett par hundra inlägg senare! Tror inte nån e nöjdare än jag!:)
-
Inte konstigt att det inte är några Konor med i “debatten” – de är på tok för smarta för det:smile:
-
Ja det var ju ett tråkigt slut på en rolig och trevlig tråd.
Det kan tyckas om att jag snackar Kona utan jag snackar faktiskt vad är det som gör att windsurfingen växer igen och vi får in flera windsurfare till sporten detta tror jag på oavsett om det är Kona eller något annat märke. Jag tror bara att man bör hålla ihop det och bygga kritiska massor så växer det av sig själv. Helt enkelt hålla ihop det.
Man ska veta att denna sport är idag så försvinnande liten så allt handlar om att hitta en väg framåt att göra detta tillgängligt igen!
Vilket Rikard A sa världens trevligaste sport! man behöver inte tävla man kan bara åka ut och njuta!
När det gäller vara eller inte vara Kona detta avgör faktiskt dom som köper produkten och tjänsterna (events)
Jag kommer inte kunna sälja Kona om detta inte är rätt, Konanordic kan vara med och utveckla mjukvaran(events) där flera kommer till sporten (se bild där har vi framtiden)och på så vis gynnas alla i sporten även faktisk att inte alla tycker att vi ska bli fler.
En framgång föds då kunden i fokus tycker att produkt och tjänst stämmer överens med deras behov. Sedan ska man veta att den som fattar det först och inte gör det som är onödigt, kommer att får en produkt och tjänst som stämmer bättre ! Växer vilket i slutändan gör att det finns pengar för utveckling, vilket i denna bransch i dag i princip är obefintligt.(bara de extremt stora märkena vilket inte är många)
Alltså finns det inga människor som vågar riskera riskkapital så kommer det inte ut roliga events/produkter och nya människor till sporten.
Detta är alltså avgörande, om denna tråd har fallit över kanten beror det på oss alla, har jag bidragit så får jag be om ursäkt!
Och när det gäller loongboard återkomsten styr varken kona eller någon annan producent detta styrs av om produkt och tjänst som tillfredställer de som ska windsurfa.
Gör detta att man kan segla i de mindre vindregistren kommer detta gynna sporten helt klart!
Nog om detta!
Rubrikens ämna är väldigt viktigt för denna sport! Vi borde fundera på vad det är annars kommer vi vara ett övervintrat utdöende släkte vilket vore synd.
Fler som arbetar med detta och försöker delta påverkar detta i positiv riktning.
Detta handlar om hårt arbete ute på fältet vilket också som vi nu har sett gett resultat under 2007 för oss på Konanordic.
Snacka går men i slutändan handlar det om resultat !
Inget annat räknas eller hur surfslusken!
Brudar, rock en roll och windsurfa!
Joachim Larsson
@Joachim_Larsson 429419 wrote:
Ja det var ju ett tråkigt slut på en rolig och trevlig tråd.
Det kan tyckas om att jag snackar Kona utan jag snackar faktiskt vad är det som gör att windsurfingen växer igen och vi får in flera windsurfare till sporten detta tror jag på oavsett om det är Kona eller något annat märke. Jag tror bara att man bör hålla ihop det och bygga kritiska massor så växer det av sig själv. Helt enkelt hålla ihop det.
Man ska veta att denna sport är idag så försvinnande liten så allt handlar om att hitta en väg framåt att göra detta tillgängligt igen!
Vilket Rikard A sa världens trevligaste sport! man behöver inte tävla man kan bara åka ut och njuta!
När det gäller vara eller inte vara Kona detta avgör faktiskt dom som köper produkten och tjänsterna (events)
Jag kommer inte kunna sälja Kona om detta inte är rätt, Konanordic kan vara med och utveckla mjukvaran(events) där flera kommer till sporten (se bild där har vi framtiden)och på så vis gynnas alla i sporten även faktisk att inte alla tycker att vi ska bli fler.
En framgång föds då kunden i fokus tycker att produkt och tjänst stämmer överens med deras behov. Sedan ska man veta att den som fattar det först och inte gör det som är onödigt, kommer att får en produkt och tjänst som stämmer bättre ! Växer vilket i slutändan gör att det finns pengar för utveckling, vilket i denna bransch i dag i princip är obefintligt.(bara de extremt stora märkena vilket inte är många)
Alltså finns det inga människor som vågar riskera riskkapital så kommer det inte ut roliga events/produkter och nya människor till sporten.
Detta är alltså avgörande, om denna tråd har fallit över kanten beror det på oss alla, har jag bidragit så får jag be om ursäkt!
Och när det gäller loongboard återkomsten styr varken kona eller någon annan producent detta styrs av om produkt och tjänst som tillfredställer de som ska windsurfa.
Gör detta att man kan segla i de mindre vindregistren kommer detta gynna sporten helt klart!
Nog om detta!
Rubrikens ämna är väldigt viktigt för denna sport! Vi borde fundera på vad det är annars kommer vi vara ett övervintrat utdöende släkte vilket vore synd.
Fler som arbetar med detta och försöker delta påverkar detta i positiv riktning.
Detta handlar om hårt arbete ute på fältet vilket också som vi nu har sett gett resultat under 2007 för oss på Konanordic.
Snacka går men i slutändan handlar det om resultat !
Inget annat räknas eller hur surfslusken!
Brudar, rock en roll och windsurfa!
Joachim Larsson
http://www.konanordic.comJag tror att ett sätt att nå ut till nya potentiella surfare är National Windsurfing Week: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=54353
Tror vi kan sno många idéer från UK. Ett tillfälle för distributörer, butiker, teamåkare, entusiaster, instruktörer mm att sprida info och få in nya personer till sporten. Sen om dom åker, slalom, speed, Kona, Formula, wave eller fristil är inte viktigt för mig!
Logga in för att svara.