Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varför tror folk att windsurfa är svårt?
-
Varför tror folk att windsurfa är svårt?
joachim_larsson svarade 16 år, 11 månader sedan 59 Medlemmar · 371 Svar
-
@Joachim_Larsson 429885 wrote:
Fortsatte någon av dom att windsurfa?
Joachim
http://www.konanordic.comJajjemen! En av dem åtminstone, har varit ute flera gånger och funderar tom att gå med i klubben:cool2: För att inte tala om min son som är 13, som oxå är på G… De andra tonåringarna var lite äldre 16-17…
//BooMan
-
@BooMan 429912 wrote:
Jajjemen! En av dem åtminstone, har varit ute flera gånger och funderar tom att gå med i klubben:cool2: För att inte tala om min son som är 13, som oxå är på G… De andra tonåringarna var lite äldre 16-17…
//BooMan
Grattis!
Joachim Larsson
http://www.konanordic.com -
Återfalls brädseglare
Gäst21 november, 2007 vid 20:04@BooMan 429814 wrote:
Sent inlägg i tråden, men frågan är ju om det är svårt att surfa…
Men designen på Konan kanske tilltalar tjejer lite mer och det vore ju inte fel att få fler av den sorten till vår härliga sport. 😀 Det var enl ovanstånde ganska tydligt att i detta fall var tjejerna betydligt bättre…:cool2:
//BooMan
Det kanske är det mjuka däcket som är tricket?
-
@Återfalls brädseglare 429922 wrote:
Det kanske är det mjuka däcket som är tricket?
Skulle inte förvåna mig…:smile:
-
Återfalls brädseglare
Gäst21 november, 2007 vid 20:26Sammanfattning:
Brädan som passar bäst att utveckla sig på för en nybörjare:
1. Mjukt däck
2. Centerbord så att man kan kryssa hem om det är frånlandsvind
3. Den ska ha volym så att man inte sjunker eller semi sjunker när det mojnar
4. Man ska kunna ha olika riggar för olika åldrar och kunskapsnivåer
5. Den ska ha stroppar så att man kan plana
6. Den ska inte vara en gammal smal skida från 80-talet
7. Den ska kunna gå fort så att man får känslan att detta är sjukt kul at plana
8. Det ska gå att svänga som med en slalom bräda så att man kan utveckla fullfartgipparna
9. Det ska vara en bräda som håller i design och form så att den går att sälja efter några år
10. Det ska vara en bräda som både tjejer och killar gillarFinns den? Kona pastorn får inte svara
-
Återfalls brädseglare;429934 wrote:Sammanfattning:
1. Mjukt däck
8. Det ska gå att svänga som med en slalom bräda så att man kan utveckla fullfartgipparna
9. Det ska vara en bräda som håller i design och form så att den går att sälja efter några år
10. Det ska vara en bräda som både tjejer och killar gillarFinns den? Kona pastorn får inte svara
Ja, det var ju en fin beskrivning på en Exocet Kona One! 😉
Min syrra som är en duktig seglare och även håller på att bli en bra windsurfare blev också förtjust i min Kona, även om hon tyckte den var lite stor innan hon hadde prövat. 🙂
Bifogar en diskret bild…Frid,
/Richard
-
@Återfalls brädseglare 429934 wrote:
Sammanfattning:
1. Mjukt däck
Vad tyst det blev plötsligt…:wink:
-
Återfalls brädseglare;429934 wrote:10. Det ska vara en bräda som både tjejer och killar gillar
En diskret bild på syrran. 🙂
(vad jag tycker vet ni ju redan om ni läst tråden) 😉Frid,
/Richard
-
@Miracle 429951 wrote:
/Richard
Hmmm….du har inga fler/bättre bilder på henne?
(Vad ja tycker vet ni ju oxå!) -
Ser ju inte ut som hon njuter direkt, stackars krake, VM i planing?
-
Oregistrerad
Gäst21 november, 2007 vid 22:47@Miracle 429951 wrote:
/Richard
varför köpte du Mega Catten när du har Kona?
hälsn TSSS (Fanatic Ultra Cat)
-
Det var tvärtom. Jag hade en Fanatic Mega Cat sedan tidigare och den gick sönder på första turen för säsongen, så då köpte jag en Exocet Kona i ren panik… Visade sig dock vara ett lyckat köp trots att jag var lite tveksam i början.
Frid,
/Richard
-
surfslusken;429960 wrote:Hmmm….du har inga fler/bättre bilder på henne?
(Vad ja tycker vet ni ju oxå!)Hon är inte blond. 😉
Frid,
/Richard
-
andersbq;429961 wrote:Ser ju inte ut som hon njuter direkt, stackars krake, VM i planing?
Det är svårt att säga på bilden, men skulle det vara som du säger så kan det ju bero på att hon är lite trött efter ett par tre timmar + seglingen dagen innan har ju också tagit ut sin rätt. 🙂
Frid,
/Richard
-
Borde inte kleta mig in i tråden men kan inte låta bli….
Jag får djup ångest när jag ser bilderna på Kona brädan, de ser ut som de brädor jag de senaste decenniet jag försökt få folk att undvika eller förknippa med vindsurfing (15kg Urk!)……
Men nu ska ju inte jag sitta här och kasta skit, brädan fungerar säkert utmärkt att lära sig på, personligen tror jag det snarare handlar om hur envis man är som person för att lyckas lära sig vindsurfa, hur man än vänder och vrider på det ligger det många timmar bakom att bli duktig och många faller av på vägen.
När det gäller inställningen till att vi skulle bli för många som seglar är ju rent av tragisk, klart som tusan att man ska uppmuntra folk som är intresserade, hur asocial kan man vara, det är ju en del att snacka skit på stranden och dela erfarenheter, detta forum om något är väl ett bevis om något att det i högsta grad en social sport, vem har inte minst en surfpolare, jösses…
För mig får Kona gärna försöka få fler till vindsurfingen så länge han gör det på samma sett som alla de andra återförsäljarna här på sidan, ett tips till dig herr Kona säljare är att inte starta en tråd som du själv vill svara på, din intuition (desperation?) skiner igenom mer än du tror.
/Glenn
Logga in för att svara.