Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › variety
-
variety
Publicerad av anonym-anvandare på 18 januari, 2002 vid 09:38Är det någon som sett North video, Variety
med 150 freestyle manövrar.
Är den värd pengarna ? (199kr)oscar svarade 22 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Det är absolut ingen actionvideo med cool musik. Så det är inet man korkar upp en bärs med polarna till. Men för att få lite ideér innan man ska ut och segla är den perfekt. Mkt manövrar som sagt, en del trista och löjliga men också spocks, clewfirst willyscipper 540, dubbelloop och annat coolt. Skulle göra sig bättre på DVD så att man lätt kan bläddra fram till ett visst trick.
Prisvärd om du vill få ideér! Annars inte.
-
“clewfirst willyscipper 540 dubbelloop”
låter trasligt…
/adde
-
tränar hårt på den faktiskt 🙂
Vad schysst att man kan redigera sina inlägg. -
Är du fortfarande nöjd med TTn? Vet fortfarande inte vad jag ska köpa istället, det måste ju vara bättre än den.
-
Den har ju bara fått segla en gång… Har varit i glasgow sen slutet på november, men är tillbaka om några veckor då ska förhoppnigsvis säsongen börja :).
Jag skulle eg. bara provrigga en ny bom för det blåste bara ca 7 m/s. Men när det ändå var riggat så stack jag ut (Edge 6.5) och det gick så finemang. Behövde bara lite drag i seglet så lyftes man upp, planade säkert lika tidigt som min TT260 gjorde. Men som sagt jag får återkomma med ett slutgiltigt betyg. Funderar mest på om jag ska kompletera utrustingen med nått större, och i så fall vad:
TTmax (eller large eller vad den heter i år) eller liknande och ett 8.0 (går ju bra att köra 6.5 på om det är byigt).
Freedide och ca 9 m^2.
Formula och 10 m^2.
Är det något i TT storleken du letar efter? Och ska passa i Pozo och Roxen?
kan bli svårt 🙂
/adde
-
Antar att du menar TT Wave? Personligen kan jag inte fatta att RRD inte gör den längre (stämmer det?), funderar på att engagera ett upprop till Roberto!
Visst, den kommer en liten avantmove (heter den, va?) men inte är det TTW, inte… ångrar att jag inte köpte den, men vill ha en NY bräda. Vet ni någon som har en ny TTW?
Just nu kikar jag på JP FSW 86, F2 MP Style S men de är ju snuuuuuskigt dyra…
(Åkej, RRDn är ju inte billig den heller… 😉Surfa På!
(ja, ja, det är inte ursprungsämnet på tråden, men jag låter det spåra ur lite, det är ju fredag)
-
Håller med, ångrar nästan att jag sålde den. Men vill ha något lite mindre för 4.0 -5.3 och en stor freestyle 100-110l. RRD gör ju i och för sig en liten TT men nu har en hela 95 l vilket är i överkant tycker jag. Undrar verkligen varför dom strök TTw.
Logga in för att svara.