• vario topp

Publicerad av anonym-anvandare på 11 augusti, 2004 vid 09:20

Hur ska man göra för att den ska glida 10cm varje gång man riggar? den lägger sig alltid i samma läge också, lite jobbigt.
    tänkte att nån här hade nån fin lösning på detta problem, skulle bli väldigt glad om jag fick rätt på 4.7:an.

//Beny

beny svarade 20 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:29

Jag brukar slå en knut. Om det finns så pass mycket kvar av remmen dvs…

• beny

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:35

ja.. jag trodde också det skulle räcka. men han glider endå.. och om han håller när man riggar så glider han ute på havet sen. tampen är väldigt tjock o glatt som jag har, mina andra segel har en rätt tunt nylonband (simmer).
    men detta Yes segel har en riktigt sugig sak. kan man inte fylla med nåt så att den inte glider?

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:40

Vik den ner över spännet och tejpa hårt några varv med silvertejp. Då ska den fan inte glida, eller? 😛

• beny

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:59

hehe nää, men de får vi prova. måste som sagt funka.
    tack för tipset

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.