Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens bästa segel, världens bästa seglare

  • charlieb

    Medlem
    31 december, 2009 vid 11:37

    Vad bra då vet man att Gaastra är bäst på allt för alla. Äntligen tror jag att många seglare känner i denna stund!

    C

  • bicless

    Medlem
    31 december, 2009 vid 12:50
    Håkman;593702 wrote:
    http://www.continentseven.com/2009/12/31/steven-van-broeckhoven-changes-to-gaastra/

    Där kom den. Gaastra är bäst på freestyle, hands down. Det finns inga seglare som steppar upp gamet lika mycket som gaastra-teamet nu.

    Echo LE seglet är helt otroligt, allt är superenkelt; mycket drag men tål massor av vind (den du), lätt som fan, full power i ducktrick. 5.2 är nog det bästa av allt, ersätter 5.3 och 4.7 i ett svep – det blir konstigt nog inte överriggat.

    Han har ju vunnit sina tävlingar med Mauisails, blir intressant att se om han kan prestera lika bra med Gaastra 🙂

  • s66

    Medlem
    31 december, 2009 vid 13:34
    Håkman;593702 wrote:
    http://www.continentseven.com/2009/12/31/steven-van-broeckhoven-changes-to-gaastra/

    Där kom den. Gaastra är bäst på freestyle, hands down. Det finns inga seglare som steppar upp gamet lika mycket som gaastra-teamet nu.

    Echo LE seglet är helt otroligt, allt är superenkelt; mycket drag men tål massor av vind (den du), lätt som fan, full power i ducktrick. 5.2 är nog det bästa av allt, ersätter 5.3 och 4.7 i ett svep – det blir konstigt nog inte överriggat.

    Gaastra är bäst på freestyle? Gaastra i all ära är bra segel, men inget utöver de andra segeltillverkarna på marknaden vare sig det gäller kvalitet eller prestanda.
    Både du och jag vet att alla dessa grabbarna som jag känner och förmodligen du också gör, kan snurra upp vem som helst på vilket segel som helst på marknaden.

    Gott nytt Håkman o drick nu inte för mkt så du blir så här romantisk igen… 😉

  • tws

    Medlem
    31 december, 2009 vid 16:24

    Du har helt rett Håkman. Gaastra er verdens beste seil. Men siden dette kommer fra en nordmann så sank vel den svenske oppslutningen om Gaastra som en sten. Ha ha. Nå tar det av i Oslo (15 minusgrader). Fotografen hilser akkurat nå på telefonen fra Hemsdal. Han er ute med hodelykt i bakken og kjører kjelke med sønnen.

    Happy new year.

  • hakman

    Medlem
    4 januari, 2010 vid 17:06
    S66;593710 wrote:
    Gaastra är bäst på freestyle? Gaastra i all ära är bra segel, men inget utöver de andra segeltillverkarna på marknaden vare sig det gäller kvalitet eller prestanda.
    Både du och jag vet att alla dessa grabbarna som jag känner och förmodligen du också gör, kan snurra upp vem som helst på vilket segel som helst på marknaden.

    Gott nytt Håkman o drick nu inte för mkt så du blir så här romantisk igen… 😉

    Haha jag bjuder på den. Såhär i efterhand när ruset har lagt sig vill jag ändå säga att jag står fast vid mina ord.

    Vill även tillägga att någon borde ta tag i det och sälja Limited Echo i Sverige. Dåligt med det nu…

    Gott nytt du me!
    Håkman

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världens bästa segel, världens bästa seglare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.