Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis
-
Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis
lasso svarade 13 år, 11 månader sedan 21 Medlemmar · 61 Svar
-
Schysst filmsnutt..! Lite hardcore med de inkommande vågorna..! Men ganska mycket halvvindsbetonat va? Kör så det ryger…!
-
Idag så var proggen osäker men den bästa visade vindar uppåt 9 m/s. Man satte upp banan men babordssegling. Det blåset nog 6-8 m/s på förmiddagen men medans vi väntade på en timmes försenad lunch så la sig vinden. Jag var dock ute med 8,6 och fick lite planing i +20 knop.
Imorgon blir det inget. På lördag så räknar man med 12-18 m/s pålandsvind… Vi är nog kvar då, men vi får väl se hur det kan gå… Jag aldrig speedat i vågor med pålandsvind, men och andra sidan har man ju några 100 dagars vågseglingsrutin. Tror dock det kan bli riktigt många master så kommer gå på löpande band. Tyvärr har vi heller inga slalombrädor med oss, det skulle kanske varit enklare i mycket sjö. -
Då blir det kanske en världsmästare korad på de fårhållanden med 30m/s-vind som var på premiärdagen då..?
-
andersbq;639977 wrote:Idag så var proggen osäker men den bästa visade vindar uppåt 9 m/s. Man satte upp banan men babordssegling. Det blåset nog 6-8 m/s på förmiddagen men medans vi väntade på en timmes försenad lunch så la sig vinden. Jag var dock ute med 8,6 och fick lite planing i +20 knop.
Imorgon blir det inget. På lördag så räknar man med 12-18 m/s pålandsvind… Vi är nog kvar då, men vi får väl se hur det kan gå… Jag aldrig speedat i vågor med pålandsvind, men och andra sidan har man ju några 100 dagars vågseglingsrutin. Tror dock det kan bli riktigt många master så kommer gå på löpande band. Tyvärr har vi heller inga slalombrädor med oss, det skulle kanske varit enklare i mycket sjö.Loft! Ser bra ut. Hoppas du hittar nått sätt att få till ett par repor i vågorna.
-
Cyril Moussilmani från Team Vägverket!
[ame=”http://www.flickr.com/photos/54841385@N02/5182257607/in/set-72157625401937150/”]100_3477 | Flickr – Photo Sharing!@@AMEPARAM@@http://farm2.static.flickr.com/1432/5182257607_c7679a631d_m.jpg@@AMEPARAM@@5182257607@@AMEPARAM@@c7679a631d[/ame]
-
även om inte tävlingen utvecklats som vi hade tänkt kan man också se det så här, det är soligt, varmt, maten är god och kaffet är gott. Dessutom gott sällskap och mycket trevligt skvaller på stranden.
-
gött, hemma är pissväder så lite skvaller som vi kan värma oss med hade varit nice – bring it on
-
Det går inte att köra innanför näset? Ser ju rätt OK ut…
Hoppas ni får mer segling och njut av stället!
-
BQ!! kan du ge en hälsning till prinsen från mig?
Säg isf att han är (to old and equipped with a fat ass, therefore Im not interested) from Petter the gay:grin::wink:
-
Mer film
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=IVadgpoZCZ0″]YouTube – Speed Classic 2010 – Day 1[/ame] -
Oj oj, ser tufft ut…ska bli kul att höra er berätta/skriva mer om detta.
L -
-
Skitsegling idag, ett heat i 3,5m pålands skalp , jag körde. Bara en runda. Tokigt att köra speed i vågor när det var så fint på i insidan, nu åker vi hem!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Varför körde man inte på insidan? Strul med att få köra där (hamn)?
Hoppas ni får en smidig hemresa!
Logga in för att svara.