Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis

• lasso

Medlem
    20 november, 2010 vid 18:43

Ja, kör nu riktigt försiktigt. Stressa inte…
    /Lars

• klang

Medlem
    20 november, 2010 vid 18:54

trevlig tobbe med lite film, ser inte helt lätt kört ut må jag säga… påminner ju om Haga Park för några år sedan… var det 2006 eller 2007… jaja…

• getwet

Medlem
    20 november, 2010 vid 21:22

Jag tror det var både 2006 och 2007 som var överdjävliga på efm. Om jag inte minns helt fel så var det nog bara 6-7 stycken kvar i sista heaten. Fostrande var det iaf.

• marcus

Medlem
    20 november, 2010 vid 22:37

Kul att ha fått lite rapporter om tävlingen även om det inte blev så
    bra förhållanden som man kunde hoppats på.
    Hoppas du ändå behåller toppplacering i Världscupen
    Danders.

• andersbq

Medlem
    21 november, 2010 vid 13:45

Lördagen hade som jag ser det ingeting med speed att göra, här är lite bildbevis:
    (jag såg 8 förstörda riggar och en bruten fotled, men vad är att vänta när man ska segla fort i 12-15 m/s vind och 3 meters skvalp… (det ser lite smått ut på bilderna men jag gjorde 3 kastfall och en dålig framåtloop där ute med 7.0 och Sp63).
    Skillanden mellan tisdagen och lördagen var att den ena dagen var man rädd för sitt liv, den andra dagen bara rädd för att grejorna inte skulle hålla… (i pålandsvind kan man oftast simma in).

• matsd

Medlem
    21 november, 2010 vid 21:42

På dessa bilder ser det mer ut som ett försök till vågsurfing, ingen speed direkt. Hoppas att ni kan ha någon dragning på årsmötet om resan.

• lasso

Medlem
    22 november, 2010 vid 08:16

@ Matsd , > JAAAA, vilken bra idé. Lite Bildspel till kaffet!

• seve1000

Medlem
    22 november, 2010 vid 08:25
    Lasso;640264 wrote:
    @ Matsd , > JAAAA, vilken bra idé. Lite Bildspel till kaffet!

Skärp dig Lasso allt som har med vågor talar vi tyst om i detta forum;-)
    Jag trodde man letade plattvatten för ett VM i speed!

• jester

Medlem
    22 november, 2010 vid 10:09

Tävlingen hade inte VM-status…

• andersbq

Medlem
    22 november, 2010 vid 11:18

Man är onekligen erfarenhet rikare. Får nog plocka med några slalombrädor nästa gång och en annan fenväska för mera halvvindsbetonade förhållanden…
    Ska snart starta en skvallertråd om nästa års upplägg.

• tobhed

Medlem
    22 november, 2010 vid 13:35

…och en film från wavetävlingen (glad att jag inte hängde med nu så här i efterhand)
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=a5e0o1gCKLo”]YouTube – Speed Classic 2010 Day 5 PSL – ON SHORE ![/ame]

• andersbq

Medlem
    22 november, 2010 vid 14:21

Min gissning på slutresultatet i Speed World Cup 2010
    1. Björn Dunkerbeck, SUI
    2. Martin Ogier, GBR
    3. Cedric Bordes, FRA
    4. Benoit Mousselmani, FRA
    5. Anders Bringdal, SWE
    6. Cyril Mousselmani, FRA
    7. Pascal Mauffret, FRA
    8. Anders Björkqvist, SWE
    9. David Garell, LUX
    10. Cedric Burell, FRA
    19. Daniel Borgelind, SWE

(det som gör denna uträkning osäker är att arrangören inte lagt in de som inte gav sig ut på vattnet, men som ändå var där, typ Daniel och Johan. Jag har räknat med 4 man som jag är helt säker på, men om det var fler så kan det bli nån plats upp.)

• andersbq

Medlem
    22 november, 2010 vid 15:13

Svenskarnas slutresultat i Speed World Cup 2010
    1. Anders Bringdal9
    9. Anders Björkqvist
    20. Daniel Borgelind
    38. Johan Gelander
    48. Marcus Richardson
    50. Markus Emanuelsson
    53. Magnus Bengtsson
    56. Tobias Hed
    (Bringdal får även poäng från Belgiska Mästerskapet trots att att det inte seglades där)

• tobhed

Medlem
    22 november, 2010 vid 18:13

Så bara genom att anmäla sig till tävlingar under 2010 så hade man kommit högt upp i resultatlistan?

• andersbq

Medlem
    22 november, 2010 vid 18:24

Nja, man måste ju åka dit och betala startavgiften. Men det är ju inget nytt att om det blir inställt så delar alla anmälda på poängen, så har det varit sedan starten i Speed World Cup. Och om man har en DNF så delar man på sistaplatsen, så har det varit sedan Moses badade i Nilen! Man vinner alltså inte hemma från soffan.
    Så nu kanske du ångar dig, bara genom att hänga med på denna trevliga resa så hade du klättrat till topp 40!

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.