Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världsklass i Lejet igår!

• Världsklass i Lejet igår!

Publicerad av drx på 16 september, 2010 vid 08:25

Måste bara säga det eftersom ingen annan nämnt det: Vindarna är förlåtna, delvis iaf. För gårdagen (18-20) måste jag säga var en av de bättre jag upplevt i Lejet! Fantastiska vågor, sideshore, perfekt tryck i 4.2 med 75-liters vågis. Inte ens temperaturen var något fel på, frös inte en gång i min tunna sommardräkt. Ok, det kom några droppar regn emellanåt men det är ju inte Hawaii vi bor på direkt. Har lite nackspärr idag från några kassa bakåtloop-landningar men det var det helt klart värt 🙂

adde svarade 14 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    16 september, 2010 vid 09:23

Trodde i min enfald att det skulle bli bättre än det blev. Eller så var det bara jag som sög…
    Men pungvind o ösregn har alltid sin lilla charm helt klart. 🙂

• doc

Medlem
    16 september, 2010 vid 10:59

För en gångs skull osög jag igår. Tog en stund innan jag fick rätt trim i mitt nya Riot men lyckades sen fånga en nästan logohög våg i höjd med piren och rida den hela vägen in tills den dog ut vid stranden. Kanske inte låter som nåt speciellt, men för mig var det riktigt bra. Några små aerialförsök som nog inte räknas (man måste över 30cm va?). Kom runt hela vägen i två wave 360 till vattenstartposition, men hur fan får man pop mot vågen? Svårt. Gav mersmak.

Men snälla vågsurfare – på blandade ställen i pissigt väder vore det bra med en rashguard i neonfärg. Please! Det är skitsvårt att se er ibland när man rider en våg in o ni sitter eller ligger still. Kollision vore hemskt, o jag hörde om några close calls igår.

• adde

Medlem
    16 september, 2010 vid 11:54

Jag var riktigt nöjd efter gårdagen må jag säga, trotts en fena på brädan så fick jag några riktigt sjuka vågor i fin (nästan) sidvind!

Måste hålla med om surfarna som inte syntes, om inte för vår skull så för sin egen – ta på nått som syns!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Världsklass i Lejet igår!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.