Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varm våtdräkt

• Varm våtdräkt

Publicerad av ath på 19 maj, 2005 vid 09:02

Funderar på vilken dräkt jag ska välja. Vill kunna surfa från april till okt/nov, kanske även ännu senare/tidigare.

Har testat NPs neoprendräkt WS 5000 5/3 E3 och den var ju grymt varm, men eftersom den pajade funderar jag på att byta till dubbelnylondräkten NPX 4000 5/3 och komplettera den med en väst m huva och kanske även ngt slags underställ riktigt kalla dagar.

Any thoughts?

oscar svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • drakglenn

Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:36

Svar till:

Varm våtdräkt

[/ QUOTE ]

Det lät inge vidare grin.gif

Själv har seglat med torris de senaste åren, det bästa köp jag gjort inom surfingen….Ah!

//Glenn – som vägrar pissa i dräkten

• krullo

Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:41

Om du ”bara” tänker surfa från april till november, blir det inga problem med den där NPX:en, även om den skall vara lite kallare än exv. NP 3000 och 5000. Väst med huva och underställ kommer du bara behöva första veckorna och möjligtvis de sista.

• oscar

Medlem
    20 maj, 2005 vid 15:44

Dubbelnylon är kass för värme. Vatten sugs upp på ytan av dräkten och detta kyler som fan när det blåser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA