Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varma våtskor
-
Varma våtskor
Publicerad av rikard_j på 16 april, 2004 vid 06:05Någon som har tips på varma våtskor?
Mina 5 mm skor räcker inte till så här tidigt på säsongen. Jag har svårt att hitta varma skor hos handlarna.anonym-anvandare svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag kör med en neoprenstrumpa på 3 mm inne i skon. Köpte den i en sportbutik för fiskare tror jag. Har kört hela vintern och fryser inte alls om fossinarna
-
Anonym
Gäst16 april, 2004 vid 07:04Maui Magics Ultimate boots är varma och goa. De är förvisso torrboots men fungerar med våtdräkt om man viken in den inre mudden.
Annars är ett hett tips ullfrotté. Jag hade mina 3mm våtskor och ett par ullfrotté-strumpor i början på mars utan att bli för kall. Ok, jag tappade känseln i tårna efter 1½ timme men fram tills dess var det hyfsat varmt.
Jag brukar dessutom fylla bootsen med en termos varmvatten innan jag hoppar i, så slipper man den obehagliga köldchocken…
-
Jag har kört hela våren, sedan isen gick upp, med ett par 3mm Neilpryde och jag fryser inte…
Jag har en pyro så jag är alltid varm om kroppen det kanske är det som gör att jag inte fryser? -
Anonym
Gäst16 april, 2004 vid 08:14Haha, japp.. det är bara att bita ihop.. jag har 3- eller 4mm ”tjocka” skor.. Måste erkänna att efter 1½ timme så är det svårt att känna vilken tå som är vilken… men det är smällar man får ta… bara att duscha varmt när du kommer hem 🙂
Bra att härda fötterna till kyla så att du tidigare kan köra helt utan skor så du kan lättare göra schyssta board-off-trick..
-
Vad jag vet så går det inte att härda kroppsdelar att tåla kyla, i lumpen var det dock en kille som fick köldskador i fingrarna och det kommer aldrig under hans livstid bli bra igen, han kommer att ha extra köldkänslighet där resten av livet.
-
lägg de 300 på ett medlemsskap i wcl istallet så lär jag dig åka utan dojjor. Har varit ute i tre dagar nu utan skor. WCL=viking=dig?
-
gå till dykarehandlaren, köp goa grejor och ändra fotstrapsen på brädan. Har varit i 7 timmar när det var 2 plus i luften och isflak vid strandbrynet. Frös inte en sekund, vattnet som kom ifrån bootsen var steaming hot, kanske 37 grader?
-
Svar till:
lägg de 300 på ett medlemsskap i wcl istallet
[/ QUOTE ]
Vafalls!? Har ni börjat lämnat rabatt?
Logga in för att svara.