-
Värmekänsla: heldräkt vs shorty
Tja!
E i Porta Pollo och vindsurfar. Tyvärr har själva vindsurfingsdelen blivit lite begränsad pga en förkylning som jag måste ha fått under flygresan. Innan första surfdagen hade jag i varje fall lite ont i halsen… Halsontet gick över efter första dagen, men jag har fortfarande slem i övre luftvägarna. Körde med shorty några dagar, men så tänkte jag försöka göra nåt åt förkylningen genom att surfa i nåt varmare. Vill inte dra på sig nåt rejält, typ halsfluss, med alla resistenta bakterier som säkert finns här nere.
Jag köpte därför en 3/2 heldräkt, men när jag testade så upplevde jag ingen större skillnad mot min shorty. Jag försökte hitta en heldräkt i enkelnylon, men det fanns bara med dubbelnylon. Min shorty hade små plättar med enkelnylon på bröst och rygg, men minst halva shortyn är i dubbelnylon.
Är det verkligen så lite skillnad mellan en heldräkt och en shorty? Jag frågar, eftersom det är lite svårt att veta skillnaden. Jag menar, det har ju en hel del att göra med hur frusen jag är just den dagen jag testar etc…
Båda dräkterna sitter som en smäck, så det är inte så att det läcker in onödigt mycket vatten i någon av dem.
Logga in för att svara.