Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Värmepåsar i dräkten för kalla vinterdagar
-
Testa med såna, de kanske funkar, dock tror jag en termos funkar lika bra.
För mig funkar det faktiskt bättre att köra vågor på vintern. Då måste man kämpa lite mer med hela kroppen och håller däröfr värmen bättre. Typ som att ligga å ladda trick. Att bara köra fram och tillbaks blir svinkallt direkt.
-
Blizzy;639247 wrote:Som sagt så var detta inte tänkt som en tråd för att få folk att mentalt motivera mig till att gå ut i kylan…
Säg den tråd som blir vad den är menad att bli. This is not Sparta, this is Steffo!
-
Skriv hur länge ni är på vattnet!!!! Går ju inte få ut något vettigt ur dialogen… en session är väl inte timeboxad till ett visst antal timmar?!
Är man ute i 8 timmar så fryser man väl även på sommaren tillslut…
-
Allt hänger ju på dräkten, skorna och handskarna. Jag kör medvetet tunna 3mm hanskar som tjockast och det blir kallt. Däremot fryser jag aldrig om kroppen eller fötterna. Har man bara rätt grejer så kör man tills man blir trött. Sen kan man ju inte mysa runt på stranden som man gör på sommaren i en blöt våtdräkt men det säger sig självt.
Finns elektriska bälten man kan köra men vet inte hur de funkar under selen. http://www.hotsuits.com.au/
-
Vi har olika fysiska forutsattningar sa att jamfora individer ar gandska meningslost, en tjockis som i teorin borde klara kyla battre kan ha dalig blodcirkulation och frysa lattare an ett benrangel.
-
Känns som det är dags att utveckla en bom som man kan stoppa in värmestavar i.
-
@Blizzy 639239 wrote:
Ja det är ju exakt det jag har insett, det funkar inte att köra länge på vintern. Och det ju exakt därför jag vill göra nåt åt det för att förbättra läget lite. Att köpa en ny våtdräkt eller till o med en torrdräkt för sådär 5000 kr är inget alternativ. :crazär kallt?”.
Köp en på nätet från wetsuit outlet så kostar den bara hälften 🙂
-
Aga;639311 wrote:Känns som det är dags att utveckla en bom som man kan stoppa in värmestavar i.
Bra idé! Annars räcker det ju med bra gummi även när det är is i vattnet. Värt pengarna i Svedala.
-
vilka är dom fetaste handskarna?
Kroppen går alltid att hålla varm, liksom fötterna med bra skor men händerna blir alltid kalla på mig, har katastrofal cirkulation och det tillsammans med att man håller statiskt i bommen i hjärthöjd kan bara sluta på ett sätt. Indianknepet att snurra ut blod funkar till viss del men inte tillräckligt. Finns det några superfeta hadskar som är både smidiga och varma? -
Pjoter, prova LANGENS_KITE tips med att ta en magnecyl innan. Tunnar ju ut blodet och gör att det circulerar bättre i de små blodkärlen. Det kör visst pimpelfiskarna med uppe i norr.
-
Å tusan. kanske man ska testa. när utrustningen nått sin gräns återstår iaf doping. 🙂
-
Chili eller sambal oelek så börjar man ju svettas borde funka eller?
Fast vad jag förstår så sänker man kropstempen men att det känns varmare.
Logga in för att svara.