Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

• Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

Publicerad av andersbq på 16 februari, 2009 vid 18:30

Nu när kalendern för övriga tävlingar är så gott som spikade så är det dags att boka in den efterfrågade Swespeed-veckan på Karpathos i sommar. Årets hetaste och förmodligen snabbaste svenska speedtävlingen någonsin!

Första deltävlingen blir den 26/7 håller på fram till den 31/7.
    Reglerna blir desamma som här hemma. Dvs bästa svenska seglarnas 5x10sek per dag. Dock kommer vi inte kräva att alla ska ladda upp filerna till GPSSS från egna datorer inom ett dygn, utan vi får ordna en bärbar PC som man kan tömma till. En symbolisk avgift som går till den som sköter PC:n kan tänkas tillkomma. Exempel på en Swespeed Cup ser ut så här:
    http://www.kinnas.com/speedcup/west_w/ där varje dag är en deltävling. Det är dock möjligt om alla är samlade att vi seglar flera heat per dag.

Tävlingen går alltså av dagarna innan EM. Detta för att dem som vill vara med på EM ska kunna värma upp med Swespeed Cup samt de som inte tänker vara med på EM, kan åka hem innan Devils Bay stänger för allmän åkning.

Om du tänker vara med på Swespeed Cup och/eller EM vore det bra om du hör av dig snarast. Vi har goda kontakter med Apollo och med en gemensam bokning kan vi troligen få rabatt. Just nu är det relativt lite bokningar dessa veckor.

Vore alltså bra om alla som vill ha rabatt/samåka PM:ar Surfan eller mig inom en vecka. Meddela även om du tänker ta med dig fru/flickvän/partner/barn eller caddie.

roding svarade 15 år, 3 månader sedan 21 Medlemmar · 77 Svar
  • 77 Svar
  • p-malmkvist

Medlem
    17 februari, 2009 vid 14:28

Kanon förslag!! Är garanterat på.. Ett förslag kan vara att bara de 5 bästa 10 sec räknas för dagen så det inte blir flera 5*10sec per dag som räknas, då jag tror många försöker klämma in lite andra aktiviteter veckan innan riktiga tävlingen..

• lbj

Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:21
    P Malmkvist;530837 wrote:
    Kanon förslag!! Är garanterat på.. Ett förslag kan vara att bara de 5 bästa 10 sec räknas för dagen så det inte blir flera 5*10sec per dag som räknas, då jag tror många försöker klämma in lite andra aktiviteter veckan innan riktiga tävlingen..

Va???????

• andersbq

Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:45

@P Malmkvist 530837 wrote:

Mja jag förstår hur du menar. Men tanken är att Swespeed ska bli en riktig tävlingsvecka som är kul, spännande och prestigefylld. När vi kör hemma är det bara “ett” 5×10 per dygn för att man kunna segla när det passar var och en bäst. Men nere på Karpathos så är ju alla primärt där för att vindsurfa hela tiden. (antar jag) Det vore nog bra om vi får till typ 6 eller ännu hellre 9 delseglingar så att man kan få stryka några race. Är du med på de 6 första så kan du ju välja att stå över de 3 sista racen. Men allt är på skoj, det ska vi komma ihåg. Vi får väl ha ett skepparmöte därnere och komma överens.

• p-malmkvist

Medlem
    18 februari, 2009 vid 12:43
    andersbq;530875 wrote:
    Mja jag förstår hur du menar. Men tanken är att Swespeed ska bli en riktig tävlingsvecka som är kul, spännande och prestigefylld. När vi kör hemma är det bara “ett” 5×10 per dygn för att man kunna segla när det passar var och en bäst. Men nere på Karpathos så är ju alla primärt där för att vindsurfa hela tiden. (antar jag) Det vore nog bra om vi får till typ 6 eller ännu hellre 9 delseglingar så att man kan få stryka några race. Är du med på de 6 första så kan du ju välja att stå över de 3 sista racen. Men allt är på skoj, det ska vi komma ihåg. Vi får väl ha ett skepparmöte därnere och komma överens.

Vadå på sköj!! Blir jag slagen av en Naishseglare så lägger jag mig på solstolen med tjejen resten av veckan..:grin:

• andersbq

Medlem
    18 februari, 2009 vid 17:55

@P Malmkvist 531016 wrote:

Vadå på sköj!! Blir jag slagen av en Naishseglare så lägger jag mig på solstolen med tjejen resten av veckan..:grin:

Ahh, med den inställningen blir ju resultatet i andra heatet på TT i höstas bara roligare och roligare! 😀

• andersbq

Medlem
    10 mars, 2009 vid 18:45

Hotellen börjar att bli uppbokade i skiftet juli-augusti på Karpathos.
    Efter att ha konfererat med några av dem som tänker delta i Swespeed-cup-tävlingen så har vi beslutat att boka individuellt. Dock kan du PM:a mig så kan jag förmedla kontakter så du slipper åka/bo ensam. Just nu har knappt 10 anmält sitt intresse. Själv har jag bokat in mig & familjen via Apollo på “Hotel Sound of the Sea”. De som bodde där förra året var mycket nöjda med allt utom frukosten (som ändå inte ingår).
    Ett tips är att boka via COOP Med Mera, jag fick 5% rabatt via dem.

• bjornen

Medlem
    10 mars, 2009 vid 19:07

@andersbq 534299 wrote:

Hotellen börjar att bli uppbokade i skiftet juli-augusti på Karpathos.
    Efter att ha konfererat med några av dem som tänker delta i Swespeed-cup-tävlingen så har vi beslutat att boka individuellt. Dock kan du PM:a mig så kan jag förmedla kontakter så du slipper åka/bo ensam. Just nu har knappt 10 anmält sitt intresse. Själv har jag bokat in mig & familjen via Apollo på “Hotel Sound of the Sea”. De som bodde där förra året var mycket nöjda med allt utom frukosten (som ändå inte ingår).
    Ett tips är att boka via COOP Med Mera, jag fick 5% rabatt via dem.

Ska bara få klartecken från jobbet under nästa vecka så bokar jag och frugan 16/7 – 30/7 troligtvis med apollo. Jag släpar med mig egna prylar å så hyr vi till frugan. Tyvärr blir det dyrt med nuvarande kronkurs men bortsett från det så ska bli grymt kul :cool2:

//Björn

• jester

Medlem
    12 mars, 2009 vid 13:32

Jag, MGS och Lbj har nu bokat på Sound Of The Sea. Vi åker 23/7 och hem igen den 6/8. Tydligen är hotellet fullt nu, och det är mest svenska speedare som bokat upp rummen.. 😀

Apkul!

Jag kommer bara ta med mig en dubbelbag ner. Funderade på att ta min 62:a (90 liter) samt 6.4 och 7.0.

• mackee

Medlem
    12 mars, 2009 vid 19:07

@Jester 534572 wrote:

Jag, MGS och Lbj har nu bokat på Sound Of The Sea. Vi åker 23/7 och hem igen den 6/8. Tydligen är hotellet fullt nu, och det är mest svenska speedare som bokat upp rummen.. 😀

Apkul!

Jag kommer bara ta med mig en dubbelbag ner. Funderade på att ta min 62:a (90 liter) samt 6.4 och 7.0.

Japp vi tog det sista rummet (Markus, Celle, Joline). Åker samma datum som er,fan va kul vi ska ha det.:cool2:
    Har du mindre prylar Jesper så tycker jag du ska ta med det.90 liter kan nog bli i största laget.

• jester

Medlem
    12 mars, 2009 vid 20:31

Jag är själv lite i största laget… 🙂

Har hört att det skall vara lite byigt innan banan, så jag tyckte min 62:a skulle sitta perfekt. Blåser det 20+ m/s så kommer jag sitta på stranden ändå… 🙂 Skall ju inte vara med på tävlingen…

Har ju en 56:a på 80 liter oxå… Så vi får väl se, har ju inte ens kört in mig på den brädan ännu..

Och visst faen skall vi ha hur kul som helst!

• klang

Medlem
    12 mars, 2009 vid 20:38

Inte lätt att välja storlek till Karpathos… 2008 var det ju storm flera veckor på raken… 2007 var det bara pungdrag i 6.0:an i flera veckor…

Shit att man missar detta event, jag är röd och gul av avund… hoppas ni orkar med en liknande resa 2010…

• p-malmkvist

Medlem
    13 mars, 2009 vid 15:53

Och nu har jag+tjej samt Benke bokat 2 veckor också… Blir samma hotell som de övriga, bra så att det blir dialekter man förstår på hotellet:cool2:

Jag är redan på speedstrippen nu i huvudet, går i 40 knop och krashar på slutet i det 27 grader varma vattnet, ånej måste höjda tillbaka för ännu en 40 knops runda, ouh jobbigt:wink:

• jester

Medlem
    13 mars, 2009 vid 18:31

Det e lugnt, Petter… Vi är ju flera som redan pratar riks-svenska inbokade…

• andersbq

Medlem
    13 mars, 2009 vid 18:46

Anders Bringdahl, Markus Emanuelsson, Marcus Richardsson, Magnus Bengtsson, Daniel Borgelind, Erik Larsson, Jesper Kinnås, Micael Svensson, Petter Malmkvist, Lars Bjärkling, Björn Enqvist & undertecknad… Hoppas att vi får plats i EM allihopa! Om inte så lär vi ju ändå ha kul!

PS Har hämtat 7 segel samt en ny tandpetare ikväll. Lilla julafton!

• jester

Medlem
    13 mars, 2009 vid 21:09

Hoho.. Jag kommer inte att vara med i tävlingen. Är med mest för att ha kul, och kolla på tävlingen. Därav mitt brädval…

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.