Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

• bjornen

Medlem
    20 mars, 2009 vid 18:29

@Jester 536041 wrote:

Kul att du oxå åker, Bjornen! Vi förväntar oss röda mattan när vi dyker upp den 23:e….

Absolut ! Eftersom ett av mina mål är att bli medlem eller i alla fall någon form av hangaround till team swespeed så blir det röda mattan när ni dyker upp 🙂 Någonting annat som önskas ?

//Björn

• lbj

Medlem
    20 mars, 2009 vid 19:38
    Bjornen;536104 wrote:
    Absolut ! Eftersom ett av mina mål är att bli medlem eller i alla fall någon form av hangaround till team swespeed så blir det röda mattan när ni dyker upp 🙂 Någonting annat som önskas ?

//Björn

Du får väl skicka en ansökan till Trojkan då du läst igenom inträdeskraven
    Trojkan

• bjornen

Medlem
    3 juli, 2009 vid 15:44

Nu börjar det närma sig så jag skaffade en dakine double boardbag som verkar hyffsat vadderad och nu undrar jag om ni brukar lägga i någon extra vaddering eller så för att skydda bräda mm ? Kom gärna med tips på hur ni packar, det är ju första gången med egna prylar på flyget.

//Björn

• jester

Medlem
    3 juli, 2009 vid 16:10

Ett tips är ju att låta brädan ligga kvar i sin ordinarie bordbag, så får du ju dubbla lager. Jag skall bara ha en bräda med mig ner (min 56:a), så jag kör helt enkelt så att jag trycker ner brädan, med boardbag, i min 62:as boardbag. Bör duga gott. Sen använder jag min Pro Loimit Aero Session bag till riggarna. Har inte bestämt om jag skall försöka skydda grejerna där på ett listigt sätt..

• mackee

Medlem
    6 juli, 2009 vid 08:36

Lägg våtdräkter ,hängselar,flytvästar som skydd i bagarna prylarna ska ju ändå med och vikten blir ju alltid skämmande hög (kan ju vara pga allt bly som man tar med)

• surfan

Medlem
    6 juli, 2009 vid 18:07

Så här blir det möe grejer

• bjornen

Medlem
    15 juli, 2009 vid 06:57

Nu är man packad o glad…i morgon bär det av mot Karpathos

Det blev två kollin. Jag gjorde som du sa Jesper, 2st brädor o sina boardbags i double boardbagen. Segel, master och bommar i en boardbag. Jag rullade seglen utanpå masterna så att dom inte går att pressa ihop med veck som följd. Hoppas bara jag får checka in allt, det gick inte att boka på biljetten :confused2: Min gode vän Getwet lånade ut sin Naish SP60 och 22,24 fenor så nu hoppas jag på vind och lite sköna farter.

//Björn

• lbj

Medlem
    15 juli, 2009 vid 07:06
    Bjornen;559280 wrote:
    Nu är man packad o glad…i morgon bär det av mot Karpathos
    Min gode vän Getwet lånade ut sin Naish SP60 och 22,24 fenor så nu hoppas jag på vind och lite sköna farter.
    //Björn

Lycka till och du vet vems tider du inte skall slå!!!
    LBj

• jester

Medlem
    15 juli, 2009 vid 08:23
    lbj;559281 wrote:
    Lycka till och du vet vems tider du inte skall slå!!!
    LBj

Mina, alltså… Folk är ju ofina o slår sin RTK till höger och till vänster… Inte bra… 😀

• tbsurf

Medlem
    15 juli, 2009 vid 16:41
    Jester;559290 wrote:
    Mina, alltså… Folk är ju ofina o slår sin RTK till höger och till vänster… Inte bra… 😀

du har det bra kompis.. 🙂 som gammal rtk är man numera värsta rundningsmärket

• andersbq

Medlem
    20 juli, 2009 vid 11:52

Lite om tävlingsformaten de kommande veckorna:
    Som bekant så är det två världscuptävlingar samtidigt som SweSpeed Karpathos Cup.
    Förslagsvis så kör vi en deltävling om dagen med start den 24/7-5/8. Dock så kan vi ha ett mer generös borträkningssystem, då några av deltagarna inte kommer ner förrän den 30/7. Förslagvis får man räkna bort 6 deltävlingar om 13 genomförs.

• lbj

Medlem
    20 juli, 2009 vid 12:03
    andersbq;560356 wrote:
    Lite om tävlingsformaten de kommande veckorna:
    Som bekant så är det två världscuptävlingar samtidigt som SweSpeed Karpathos Cup.
    Förslagsvis så kör vi en deltävling om dagen med start den 24/7-5/8. Dock så kan vi ha ett mer generös borträkningssystem, då några av deltagarna inte kommer ner förrän den 30/7. Förslagvis får man räkna bort 6 deltävlingar om 13 genomförs.

NEJ NEJ
    Dom får väl ta ett tidigare flyg

• surfan

Medlem
    20 juli, 2009 vid 15:23

Ni kan köra det är helt ok :cool2:

• lbj

Medlem
    21 juli, 2009 vid 09:00

För alla ni som längtar och drägglar så
    finns det lite bilder att titta på

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=X0kQd1aOf0w&feature=channel_page”]YouTube – Karpathos 2008[/ame]

Sen till Apollo ringa
    men dom har nog biljetter inga

Snart packar jag ner alla leksaker jag har
    och då är jag för Karpathos klar
    2 dagar kvar

• bjornen

Medlem
    21 juli, 2009 vid 11:21

Idag blåser det 20ms och bara några få tappra som seglar. Hoppas på lite lagom i morgon.

//Björn

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.