Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning för bajschock i Rågelund…

• Varning för bajschock i Rågelund…

Publicerad av xshaolin på 19 oktober, 2011 vid 06:38

Haha jag borde bli journalist.

Anyway…ni som tänkt er till Rågelund i dag 17/10 är härmed varnade.
    Jag var där igår (16/10) och körde och fick en chock när första stänket från en våg slog i ansiktet på mig och en fruktansvärd gödselstank lamslog mig…
    Fy fan vad äckligt!!! Bönderna har förgiftat hela rågelundsbukten från bäcken som rinner ut längst in med sitt jävla grispiss.
    Jag fick sanera all min utrustning flera gånger i går kväll innan lukten gick ur. INTE roligt.
    Det borde fan vara förbjudet att gödsla så nära havet. Inte konstigt om vi får problem med havsmiljön och döende hav.
    Jag är mest glad idag att jag inte drabbats av nån jävla E.coli mega magsjuke attack men jag vill ändå göra folk medvetna om att Rågis för närvarande är böndernas kungarike och inte kitearnas.
    Någon som vet hur länge sånt här skit brukar sitta i och när Rågis bör vara tjänligt igen?

sailortrash svarade 13 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • alohasurfer

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 06:57

Tack för tipset! Sjukt äckligt!! Då får det bli ett annat spot idag alltså 🙂

• sailortrash

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 07:07

kolle upp med kommun länsstyrelse vad de har för tillstånd…de kan givetvis inte dumpa gödslet rakt ner i vattnet. finns både svensk och europeisk lag som ska reglera sådna aktiviteter. är det orsakat av regn, och konsekvenserna är så illa som det låter är det möjligt att bönderna måste vidta åtgärder på annats sätt…typ samla gödslet eller liknande.

kan ju i vilket fall vara värt en stänkare i lokaltidningen….

• xshaolin

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 07:10

Någon som har erfarenhet med sånt här som kan ta tag i detta med kommunen / länstyrelsen?
    Det borde ju som sagt vara direkt olagligt att skicka ut Kväve och Fosfor på det där viset rakt ut i den känsliga havsmiljön.

• plattvatten

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 08:31

DAX fur uppror! Vi march alla surfzone members med slakt o vanner in wetsuits( minst 4000 pers) ifran Ragelund via E6an till Gbg. Genom att blockera norrgaende lane av E6an under dessa timmar blir detta world wide news. Save the ocean, We take no more Shit!

• acemattias

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 13:36

Dessa bonder:mad:
    att som TV4 (bonde soker fru) forsoka hjalpa dom att fortplanta sig bore vara brottsligt.

• erikponti

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 16:20

XShaolin lyft bara luren och ring kommunen, det behöver du inte ha någon erfarenhet för att klara. Dessutom är det du som sett och känt utsläppet, så hör någon annan av sig blir det bara med indicier vilket inte är särskilt tungt i kontakt med myndigheter. Jag uppmärksammade ett utsläpp i Vallersvik i somras och det hade kommunen svar på inom någon timma när vi ringde. Berätta gärna för oss vad du får för svar när du ringt kommunen!

• lance

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 17:22

Men kom igen nu !! Detta måste vi kunna vinna!! Vi loosar mot ornitologerna i varenda debatt och prövning i länsstyrelsen men Bönderna måste vi kunna klå !! Rusta för kamp Kiters !!

• sailortrash

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 18:00

Böndera producerar BNP och vi gör….öh …inte det..

så de har ett försprång..

nä men kommunen skiter nog på sig om det visar sig att det handlar om utsläpp över gränsvärdena. och annars går det ju att tolka som att det tycker det kommunens invånare förtjänar att bada i gödsel och inte bättre än så…knappast ngt man vill ha på första sidan…

• regfellow

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 18:09

Som vanligt… alla vill snacka skit, men ingen vill ta i det…

• xshaolin

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 18:23

Var det någon som trots allt var där idag och körde och såg om bajsfenomenet är bestående eller om det är borta redan?

• alohasurfer

Medlem
    19 oktober, 2011 vid 19:13

Kände bara lukten när jag körde förbi och vidare ner till Läjet 😉

• gadget

Medlem
    20 oktober, 2011 vid 03:54

Lycka till med kampen, nästa gång ni kommer dit kanske ni slipper stanken men i gengäld har bonden satt up taggtråd överallt på sin mark som tack! :smirk:

• sailortrash

Medlem
    20 oktober, 2011 vid 07:52
    Gadget;673542 wrote:
    Lycka till med kampen, nästa gång ni kommer dit kanske ni slipper stanken men i gengäld har bonden satt up taggtråd överallt på sin mark som tack! :smirk:

precis surf i bajs och håll keft….eller surfa inte alls…

• svinet

Medlem
    20 oktober, 2011 vid 09:59

haha Rågge är ju ett skitställe det har jag alltid sagt haha

• xshaolin

Medlem
    20 oktober, 2011 vid 10:48
    sailortrash;673549 wrote:
    precis surf i bajs och håll keft….eller surfa inte alls…

Ja du som bor vid den redan döda Östersjön är väl van…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning för bajschock i Rågelund…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.